Stakkels hunde
Fra : Leyna

Dato : 21-02-07 19:33

Det er så frygteligt synd for de stakkels hunde der ikke kommer ud at
gå tur(e) dagligt, og dem er mine 3 så kommet iblandt i dag.
Jeg har netop forsøgt at gå en tur med Oy, men det blev kun til en tur
rundt i haven, for vi er godt nok sneet inde. Sneen ligger over
knøhøjde ude på vejen, og her bliver der IKKE ryddet. Vinden står ret
på vejen, så man hverken kan se det ene eller det andet, og jeg opgave
at gå tur, da stormen fik Oy til at glide hen ad isen.

Godt at vi har mad til både mennesker og dyr!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : lh

Dato : 21-02-07 19:52

> [...]
> at gå tur, da stormen fik Oy til at glide hen ad isen.
>
> Godt at vi har mad til både mennesker og dyr!

Og her hvor jeg bor har det bare været regn!

lh

Fra : Leyna

Dato : 21-02-07 20:23

On Wed, 21 Feb 2007 19:51:39 +0100, "lh" <lhmail@mail.dk> wrote:

>Og her hvor jeg bor har det bare været regn!

Jeg ville gerne bytte!

Fra : Anette

Dato : 21-02-07 19:55

Leyna wrote:

> Godt at vi har mad til både mennesker og dyr!

Godt at I er forberedt
Og, Leyna, når vinden har lagt sig, vil Oy sikkert elske at ræse rundt i
sneen og der får han jo så masser af motion

Og deter da lidt skægt at der kan være sådan en vejrforskel her i dette
lille bitte land. Her på Højfyn er der ikke et fnug sne. Det har regnet
meget hele dagen, og der er så meget vand alle vegne at mudderet på
markvejen ikke hænger fast i støvlerne og hundene ligner druknede mus, selv
efter en kort tur i haven Jeg tror hundene vil foretrække sneen, de ser på
mig som om de mener jeg burde få det til at holde op med det der ulækre
regnvejr..

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-02-07 20:28

On Wed, 21 Feb 2007 19:54:57 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Godt at I er forberedt
>Og, Leyna, når vinden har lagt sig, vil Oy sikkert elske at ræse rundt i
>sneen og der får han jo så masser af motion

Uhhh, det elsker han skam allerede. Han har været ude i haven nogle
gange efterhånden, og der bliver bare fræset. Nogle steder ligger
driverne så højt at de dækker vores vinduer, men det ser ikke ud til
at genere ham. Det er bare vældig, vældig spændende.

> [...]
>mig som om de mener jeg burde få det til at holde op med det der ulækre

Her er der nul sigtbarhed, fordi det stormer og sneen bare pisker lige
ind i ansigtet på en. Jeg er ikke glad for regn, men hellere det end
dette snevejr. Vi er virkelig spærret inde uden mulighed for at komme
ud, men vi har både mad og kaffe, så det skal nok gå... og jeg har
lige fået leveret mad til både hunde og katte, såeh...

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-02-07 20:18

> [...]
> at gå tur, da stormen fik Oy til at glide hen ad isen.
>
> Godt at vi har mad til både mennesker og dyr!

Herovre på bornholm har vi været på hundeslædetur, Loui stod for skud, med
skiftesvis rasmus og caroline i kælk. for pokker med kræfter den hund har,
afsted det går, jeg hænger på ved siden med ham i snor, just in case, og må
bremse ham, jeg kan slet ikke følge med, han er totalt uanfægtet af
"lasten". Han ser ud til at have det kanonsjovt.
det er fint nok sålænge vinden er i ryggen, men den anden vej er det absolut
ikke sjovt!.
der skulle komme en dyne sne endnu i nat, siger de vejr-kloge. Så mon ikke
at dagen i morgen også står på snesjov.

og Leyna..du må lære Oy at skovle sne!.(-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-02-07 20:33

On Wed, 21 Feb 2007 20:18:00 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>og Leyna..du må lære Oy at skovle sne!.(-;

Det ville ikke hjælpe noget. Det fyger til i løbet af under 5 min.
Jeg skal prøve at se om jeg kan få taget nogle billeder i morgen. Det
ser virkelig slemt ud her.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-02-07 21:27

> Det ville ikke hjælpe noget. Det fyger til i løbet af under 5 min.

arhh pjat, så bliver han med garanti træt, at selv duracell må give op ((-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-02-07 20:20

Leyna wrote:
> [...]
> opgave at gå tur, da stormen fik Oy til at glide hen ad isen.
>
> Godt at vi har mad til både mennesker og dyr!

Nårh, det er synd for dem. Det stabiliserer sig sikkert om nogle dage.
Her på Nordvestsjælland er der også pænt med sne (og fygning), det
stormer også ganske bravt. Vi skal selv rydde sneen da vi bor på
privat vej. Der er 40 husstande i vores udstykning, og der er kun 2
eller 3 foruden min mand der rydder. Det er for dårligt at landposten
skal kæmpe sig vej gennem sneen, men så fortjener folk det da også
hvis han tager brevene med igen.

Det er bare en rigtig god ting at husene er hule (det siger Mini også,
sne er ikke lige hendes kop te) men det er da rigtig flot at
skue ud over baghaven med den snedækkede mark udenfor.

-- Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 21-02-07 20:36

On Wed, 21 Feb 2007 20:20:16 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Nårh, det er synd for dem. Det stabiliserer sig sikkert om nogle dage.

Det håber jeg da, men jeg tror nu ikke de lider den store nød. De kan
stadig komme ud i haven, og der er vist rigelig motion i at forcere
driverne.

>Det er bare en rigtig god ting at husene er hule (det siger Mini også,
>sne er ikke lige hendes kop te) men det er da rigtig flot at
>skue ud over baghaven med den snedækkede mark udenfor.

Vi kan end ikke se ud af vinduerne. De er totalt dækket af sne. Det er
lidt underligt.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 09:40

> Det håber jeg da, men jeg tror nu ikke de lider den store nød. De kan
> stadig komme ud i haven, og der er vist rigelig motion i at forcere
> driverne.

Herude er det lidt svært, at forcere driverne ( det havde Bingo i hvert fald
ikke lyst til ), men der er heldigvis nogen steder i haven, hvor det stadig
er farbart.

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/222090449.jpg

Vi får en sneplov forbi senere i dag, hvis han da kan komme frem. Lige pt.
kan vi slet ikke forlade vores grund pga. de 1.20 m. høje driver.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 22-02-07 13:22

On Thu, 22 Feb 2007 09:39:59 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

> [...]
>ikke lyst til ), men der er heldigvis nogen steder i haven, hvor det stadig

hehe... Det er jo bare små sneklatter!
Haven var ikke tilgængelig fra i går aftes. Terassedøren kunne ganske
enkelt ikke åbnes mere.
Her til morgen fandt jeg så et vindue som _kunne_ åbnes, og så
kravlede jeg ud og skovlede sneen væk fra døren, så drengene i det
mindste kunne komme ud, men i skrivende stund er turen atter
nødvendig. Driverne her er et par meter høje. Skal se om det bliver
muligt at tage billeder senere i dag.

>Vi får en sneplov forbi senere i dag, hvis han da kan komme frem. Lige pt.
>kan vi slet ikke forlade vores grund pga. de 1.20 m. høje driver.

Vi kan heller ikke komme ud fra grunden, og her regner jeg ikke med
nogen form for sneplov. Hvis bare vi havde været gode venner med en af
bønderne, så kunne en traktor nok skabe et spor, meeeen... Jeg får nok
heller ikke min medicin i dag. *SUK*

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 13:45

> [...]
> nogen form for sneplov. Hvis bare vi havde været gode venner med en af
> bønderne, så kunne en traktor nok skabe et spor, meeeen... Jeg får nok

Bønderne plejer, at være meget behjælpelige, hvis man tilbyder dem en
hundredelap eller 2. "Vores" bondemand skylder os en sneplovning, da han
tidligere i år, har brugt strøm fra vores lade, til sine køer. Der skal så
ploves 1½ km. grusvej, før vi får adgang til en asfalteret vej. Vores
vinterdæk fra sidste år, passer dog ikke på den bil vi har nu, så jeg kommer
nok ingen steder alligevel.
Heldigvis skal vi flytte til byen snart.

Vil da gerne se lidt billeder fra jeres have.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 22-02-07 17:47

On Thu, 22 Feb 2007 13:45:08 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Vil da gerne se lidt billeder fra jeres have.

Jamen de er osse kommet nu.

http://www.leyna.dk/sne/sne1.jpg
http://www.leyna.dk/sne/sne2.jpg
http://www.leyna.dk/sne/sne3.jpg
http://www.leyna.dk/sne/sne4.jpg

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 22-02-07 21:59

"Leyna" skrev
> Jamen de er osse kommet nu.
>
> http://www.leyna.dk/sne/sne1.jpg
> http://www.leyna.dk/sne/sne2.jpg
> http://www.leyna.dk/sne/sne3.jpg
> http://www.leyna.dk/sne/sne4.jpg

Hold da helt k*** - jeg sender Berta over i papkasse, så kan hun grave
tunneller til Jer

Alvorligt talt Leyna, godt det ikke er mig.

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 22-02-07 22:40

On Thu, 22 Feb 2007 21:59:10 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>"Leyna" skrev

>Hold da helt k*** - jeg sender Berta over i papkasse, så kan hun grave
>tunneller til Jer

Det må du sørme ikke. Vi får ingen post, så hun ville strande på
posthuset.

>Alvorligt talt Leyna, godt det ikke er mig.

Jeg er heller ikke vild med det. Vi kan da komme udenfor døren, men
kun ud på vores egen grund. Vejen er totalt spærret, og vi har over 3
km til nærmeste indkøbsmulighed, men jeg skal ikke en tur over
markerne i de kæmpe driver.

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 22-02-07 22:56

Hold da helt op!
Dét kan da kaldes sne...
Godt nok er jeg vild med sneen, men jeg tror nu nok at jeg kan nøjes med
lidt mindre ;)

Mvh Ann K

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Leyna

Dato : 22-02-07 23:24

On Thu, 22 Feb 2007 22:56:22 +0100, "Jan Rudkøbing" <siftia@c.dk>
wrote:

>Hold da helt op!
>Dét kan da kaldes sne...
>Godt nok er jeg vild med sneen, men jeg tror nu nok at jeg kan nøjes med
>lidt mindre ;)

Jeg deler ellers gerne!
Men Gimle ville jo blive fuldstændig væk så!

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 07:52

> Jamen de er osse kommet nu.
>
> http://www.leyna.dk/sne/sne1.jpg
> http://www.leyna.dk/sne/sne2.jpg
> http://www.leyna.dk/sne/sne3.jpg
> http://www.leyna.dk/sne/sne4.jpg

Ja, det er da voldsomt store snedriver.
Vi blev skovlet lidt fri i går og kan se, at der ligger lignende driver
længere oppe af vores vej. Gad vide, hvor hurtigt et evt. regnvejr, kan få
bugt med al den sne.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-02-07 14:43

Leyna wrote:

> Jamen de er osse kommet nu.
>
> http://www.leyna.dk/sne/sne1.jpg
> http://www.leyna.dk/sne/sne2.jpg
> http://www.leyna.dk/sne/sne3.jpg
> http://www.leyna.dk/sne/sne4.jpg

Som man kan se, så er vi også ganske godt "med" her på
Nordvestsjælland. Indkørslen til vores vej (privat) er spærret af ca.
2m høje driver, og vi venter stadig på den bestilte snerydning. Det er
da godt at der er masser af mad i fryseren, men mon ikke det snart
stopper med den fygning.

Jeg har et barnebarn der kommer hjem (eller skulle komme hjem) fra
skiferie i Val Thorens idag, men Frankrig skulle jo også være begravet
i sne, så han har sikkert fået nok af sne foreløbig

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1395&folder=1424&limit_start=0&limit_user=15

Det ser nu meget hyggeligt ud på billeder

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-02-07 20:23

"Leyna" skrev
> [...]
> at gå tur, da stormen fik Oy til at glide hen ad isen.
>
> Godt at vi har mad til både mennesker og dyr!

Her i Køge, har det sneet hele dagen Først til aften, er det begyndt at
blive liggende og så blæser det!
Her i centrum sner vi dog ikke inde, og Døgn Netto heller ikke.
Især Berta nyder vejret - jo vildere vejret er, jo gladere bliver hun! Og
hun er ret ligeglad med, om vi andre syntes det er sjovt

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 21-02-07 20:37

On Wed, 21 Feb 2007 20:22:48 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>Især Berta nyder vejret - jo vildere vejret er, jo gladere bliver hun!

Send hende herover, for her er det rigtig vildt.

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 21-02-07 22:35

Hæ - som skrevet andet sted, så er jeg kommet i besiddelse af en "hund" på
hele 13 cm i højden
Han synes at sne er den bedste opfindelse siden hundefoder!!! Og mosler
rundt i de spor, som mine to andre hunde har været så venlige at lave til
ham...
Det eneste virkelige problem er at han hundefryser - og at jeg er hunderæd
for at han lige pludselig skal forsvinde i en snedrive, eller blive taget af
et hårdt vindstød... Så vi lufter pt kun i kattenes løbegård
Men SJOVT - det er det!

MVH Ann K

Fra : Anette

Dato : 21-02-07 22:42

Jan Rudkøbing wrote:
> [...]
> hunderæd for at han lige pludselig skal forsvinde i en snedrive,
> eller blive taget af et hårdt vindstød... Så vi lufter pt kun i

Hej Ann

Tak for smil ...Måske skulle du overveje (katte)sele med blinklys i til
Gimle, så du kan finde ham )

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 23:14

"Jan Rudkøbing" <siftia@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at han lige pludselig skal forsvinde i en snedrive, eller blive taget
> af et hårdt vindstød... Så vi lufter pt kun i kattenes løbegård

Hej Ann K

Har du ikke billeder du kan lægge i binaer?
Jeg vil meget gerne se Bimle-Gimle ,-)

Hilsen Camilla, hvis hund mente hun skulle på opdagelse i snestormen...
Heldigvis kan man da følge potesporene!!

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 22-02-07 00:22

> [...]
>
> Hilsen Camilla, hvis hund mente hun skulle på opdagelse i snestormen...
> Heldigvis kan man da følge potesporene!!

At poste i Binaer er en lille smule for "langhåret" til mig
Men her er et link, hvor jeg har lagt et par billeder ind af Gimle og hans
nye "Mor" sheltien Dise - bemærk venligst at Dise ligger ned, mens Gimle
står op!http://forum.katteforum.dk/forum_posts.asp?TID=9335&PN=1&TPN=2

Håber du nyder al hans bælgøjede, fladsnudede grimhed *lol*
(Og inden nogen hyler op om hans farve... JA - han er en fejlfarve!!! Jeg
har været i kontakt med hans opdrætter. Og jeg kan give flere eksempler på
Japanese med samme eller lignende farvefejl, så det er vist ikke så
ualmindeligt igen)

Ann - der er lidt solgt til Jordfræseren Gimle den Grimme

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 07:30

KLIP

> [...]
> har været i kontakt med hans opdrætter. Og jeg kan give flere eksempler på
> Japanese med samme eller lignende farvefejl, så det er vist ikke så

Hej Ann!

Han er skøøøn! Nøj!
Jeg nød billederne, og synes ikke han er grim med supercharmerende!
Tak fordi du ville dele synet med os andre
Og hvor læser jeg så historien om Gimle?

Hilsen Camilla

Fra : Ragna

Dato : 22-02-07 09:39

Ann skrev:
>Håber du nyder al hans bælgøjede, fladsnudede grimhed *lol*

Altså Ann, du kan da ikke mene, at den allerkæreste lille hvalp er grim!
Han er da noget af det mest bedårende, og jeg er sikker på, at I nok skal
finde frem til lige præcis det sted, hvor hans evner ligger.
Du har min allerdybeste respekt for din indsats med at redde lille Gimle fra
en sølle, uværdig tilværelse som "pynt" hos en person, der forhåbentlig
aldrig igen anskaffer sig et levende dyr.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-02-07 14:55

Jan Rudkøbing wrote:

> [...]
> farvefejl, så det er vist ikke så ualmindeligt igen)
>
> Ann - der er lidt solgt til Jordfræseren Gimle den Grimme

Hej Ann.

Det kan godt være at han er lille, men grim.............det kan du da
simpelthen ikke mene. Han er altså bare så yndig og lige til at
kramme.

Jeg må se at finde omvejen til hele historien, jeg kan forstå at det
er noget med en pyntesyg dame, der ikke har behandlet den lille for
godt. Det er både synd og skam, for hvem kan da ikke elske en sådan
bedårende lille skabning.

Den ligner meget en pekingeser, og sådan en havde mine forældre da jeg
var barn. Det var en dværgpekingeser, og hun var også meget lille med
den mest bedårende sorte maske.

Rigtig meget held og lykke med Gimle (det samme hedder vores
landsby-forsamlingshus) *GGG* . Han skal nok få det dejligt hos
dig, for du lader til at være et godt og rart menneske, gudskelov at
der findes nogle af din slags

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 22-02-07 16:22

Hvis man bruger det link, jeg har postet tidligere i tråden, så kan man
finde hele historien ved at scrolle ned på siden og trykke på side 1...

Der er så flere ting, som nok bør tilføjes... både fordi dette er en
hunde-ng, men også fordi jeg nu har fået nogle flere oplysninger...

Gimle er solgt for 1800 kr! Hans tidligere ejer løj for mig ang købspris!
Jeg har nu en kopi af den oprindelige salgskontrakt, som beviser, at Gimles
opdrætter taler sandt (og skal jeg være helt ærlig, så tror jeg mere på
opdrætteren end køberen i dette tilfælde!)...
Jeg fik listet opdrætterens tlfnr ud af den forrige ejer, da jeg, rent ud
sagt, havde et enormt behov for at give opdrætteren et reelt møgfald!!!
*Ingen* må blive så pengegrisk at de bare sælger et levende væsen uden at
tænke på dets fremtidige leveforhold! Og dét var så heldigvis heller ikke
tilfældet her...

Hvad jeg ikke har fortalt i den tråd, jeg henviser til, er at Gimle faktisk
blev slået Jeg overværede det selv - og det var dét som gjorde, at jeg
ikke kunne klare det mere... Det medførte en af de mest ubehagelige timer i
mit liv, med en "råbende og skrigende" k**ling i min butik (og kunder som
nærmest flygtede) - men jeg fik min vilje!
Min mand har "beordret", at jeg under ingen omstændigheder må tage alene ind
i butikken det næste lange stykke tid. Han er nervøs for om ejeren kommer
tilbage og kræver Gimle udleveret... Så Dise er med dagligt - ikke fordi hun
vil kunne gøre noget i henseende med at være "truende eller farlig", men
fordi hun vil gø voldsomt, hvis hun kan mærke at *jeg* bliver ophidset...
Min mand håber, at det vil få den tidligere ejer til atforsvinde... Indtil
videre har hun dog ikke vist sig herinde...

Gimle bliver her... også selv om han ikke er en race eller type hund, som
jeg (eller min mand) nogensinde frivilligt ville anskaffe os... Vi har altid
sagt at når vores (meget) aktive hundeliv engang ville være slut, så skulle
vi have en Leonberger *lol* - og nu står vi så her med en vaskeægte
skødehund...

Selv om jeg er lidt solgt til krybet, så må jeg også indrømme, at jeg synes
han er grim! Mit ideal af en hund kan ses på billeder af Dise Og I kan
vel ikke nægte, at Gimles udseende er temmeligt langt derfra?
At han er grim, fratager ham dog ikke fra at være utroligt charmerende og
sød, når han vildt gnøffende og logrende kommer farende, fordi man har kaldt
på ham - eller når han bare klatrer helt op til ens hals og med et tilfreds
suk putter sig til en middagslur...

Og til sidst... jeg mener ikke selv, at jeg fortjener ros eller andet for
min handling! Den var udsprunget af et øjebliks desperation og frustration -
og er ikke hverken mere eller mindre end, hvad jeg mener, at enhver med
empati, forståelse og kærlighed til dyr nok ville gøre i mit sted!

Mvh Ann K

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-02-07 19:16

Jan Rudkøbing wrote:

> [...]
> desperation og frustration - og er ikke hverken mere eller mindre
> end, hvad jeg mener, at enhver med empati, forståelse og kærlighed

Så fik jeg læst hele historien. Jeg er godt nok lige så rystet som
alle de andre. Py-ha, godt at det er endt som det er.

Jeg synes stadig at han er en køn lille fætter, han kan jo typemæssigt
ikke sammenlignes med Dise som også er en meget meget smuk hund, hun
ser også god og rar ud.

Min første tanke da du nævnte hans navn, var den lille dværg "Gimli"
fra Ringenes Herre. Jeg kan så senere se på din profil, at du er
fanatisk Tolkien tilhænger, så mit gæt var jo ikke helt ved siden af
Jeg er også selv en stor fan af Tolkien.

Og sidst men ikke mindst, så fortjener du altså den ros du får, det er
*helt* sikkert.