Ny hund
Fra : brian.aarhus@gmail.c~

Dato : 21-02-07 08:54

jeg går og overvejer hvilken hund jeg skal have. I den forbindelse har
jeg søgt lidt på nettet efter nogle bøger som beskriver de enkelte
hunderacers egenskaber mv.
Jeg fandt Politikens Hundbog og http://www.dogbreedinfo.com.

Har i nogle gode bøger el. links, hvor der skrive om forskellige
hunderacer og deres egenskaber ?

Mvh.
Brian

Fra : mcloud

Dato : 21-02-07 16:49

Hej
Det må bl.a være Dansk kennel klub
http://www.dansk-kennel-klub.dk/1
mvh mcloud

Fra : Kim H.

Dato : 21-02-07 21:29

<brian.aarhus@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Har i nogle gode bøger el. links, hvor der skrive om forskellige
>hunderacer og deres egenskaber ?

Måske dette kan bruges.... http://www.hundeleksikon.dk/

Kim
(Med Puddel)

Fra : Søren LH

Dato : 21-02-07 21:52

[...]

-----------------------

Her bliver hver race vurderet på en skala fra 1 til 5 på en række specifikke
egenskaber:

http://animal.discovery.com/breedselector/dogselectorindex.do

Mvh
Søren

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 22-02-07 17:06

> Her bliver hver race vurderet på en skala fra 1 til 5 på en række
> [...]

Århhh... det er den side, som i årevis har påstået, at jeg ville matche en
Bichon Frisee *LOL* Okay - jeg kan godt lide lang pels, og jeg vil helst
have en mindre hund... men en Bichon??????????????? For syv sytten - jeg
hyrder med min sheltie...
Hvad "værre! er... Den vælger at matche min mand med Collie. En race, som
han klart mener er både smuk og intelligent - men helt uegnet til den form
for hundearbejde, *han* vil lave

Mvh Ann K

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-02-07 17:30

On 21 Feb., 08:54, brian.aar...@gmail.com wrote:
> [...]
> Jeg fandt Politikens Hundbog oghttp://www.dogbreedinfo.com.
>
> Har i nogle gode bøger el. links, hvor der skrive om forskellige

Der findes en bog på tysk som hedder Charakter Hunde af Katharina von
der Leyen. Den beskriver udelukkende hunde ud fra deres egenskaber, og
behov. Der beskrives således 140 racer. Den er desværre ikke overst
til dansk, men jeg har den her, og kan muligvis overtales til at give
et citat hvis der er en betemt racer der er interesse for....

Hilsen Kim