Tro er godt, kontrol er bedre (TV2 om foræ~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 21-02-07 09:45

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6171455.html

Får forældrene nu den rådgivning, som er nødvendig for at testen kan udføres
korrekt? (Hint. Intet brød med birkes i døgnet inden testen er blot en
forholdsregel. Se http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_test)

Får de vejledning i hvordan at tilliden mellem den voksne og barnet kan
opretholdes, hvis forældrene beder om en test efter hver gang at barnet har
været til gymnasiefest?

Faktisk får dette mig til at tænke på en bog, som hed "De så det ske under
1. verdenskrig", hvor der var vist et skilt fra en restraurant ved Tivoli,
hvor at ejeren bruger temmelig meget plads på at forklare hvorfor at han
hellere vil kontrollere end at tro på sine medarbejdere.

Der er ingen tvivl om at forældrene er "first line of defense", når det
kommer til at bekæmpe narkomisbrug blandt unge. Det sker efter min mening
ved at udvise en korrekt opførelse m.m.:

a) at lade være med at køre den ene øl ned efter den anden i krateret foran
ungen.
b) at argumentere imod avisartikler med kendte, som siger at det er i orden
at fyre en fest.
c) at forklare dem, at varer som de køber i forretningen har været igennem
kvalitetskontrol, hvilket pusheren varer ikke har.
d) at forklare dem at det er i orden, at livet gør ondt engang imellem.
e) at lave ting med dem også selv om de er over 12 år gammel. De er først
myndige når de er 18 og forælder vil man altid være - også efter at de er
18.

Hvad siger I - Kontrol eller tro?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/da_muren_faldt.htm
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Patruljen

Dato : 27-02-07 11:56

On 21 Feb., 09:45, "Carsten Overgaard" <i...@carstenovergaard.dk>
wrote:
> [...]
> "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"
> "Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Den mail, du sendte mig igår.

Var fyldt med virus eller hvad det nu var. Jeg måtte rense min pc
efterfølgende med search and destroy, spybot.
Er du overgået til elektronisk krigsførelse ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 27-02-07 22:28

On 27 Feb., 11:55, "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> efterfølgende med search and destroy, spybot.
> Er du overgået til elektronisk krigsførelse ?
>
> Venlig hilsen Bruun- Skjul tekst i anførselstegn -

hej C. Overgaard.

Tak for dit svar - det blev jeg sgu glad for.
At det ikke var sådan.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 28-02-07 00:00

wrote:
> [...]
> "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"
> "Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Hej Hr. Overgaard.

Jeg læste dit indlæg på dk.politik.

Kunne du ikke tænke dig, lige at opgradere mig på. Hvad pokker foregår
der ?
Jeg kommer til at tænke på den magtanvendelse, du viste her på usenet.
Det var en klokkeklar ulovlig magtanvendelse, de medarbejdere
foretog :-/
Hvad er det for en liste du viser over døde børn ?

Der er et autisktik barn med på den liste -
Tager de unger med på " støvleture " som har ASF ?
Du har sat et indlæg ind på wikipedia, som man så klager over ?
Har de lagt sag an ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 28-02-07 00:04

wrote:
> [...]
> "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"
> "Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Hvad pokker er dether for en liste ?

http://www.teenadvocatesusa.homestead.com/tribute1.html

Er det dem, som klager over dig ?

Venlig hilsen Bruun