konfirmationgaver
Fra : marlene

Dato : 20-02-07 19:16

håber det er den rette gruppe.

hvad giver I som forældre jeres barn i konfirmationgave. både mht.
ting-penge.
min søster og jeg har en dreng og en pige som nu skal konfirmeres, men hvad
med gaver?
hvad gør I?

har overvejet en aktiv rejse uden søskende, men er det helt yt, at rejse med
forældre på den måde

vil også gerne modtage forslag til "gæst" gave til begge køn.

mvh. marlene

Fra : Dorthe

Dato : 20-02-07 19:28

marlene skrev:
> [...]
> forældre på den måde
>
> vil også gerne modtage forslag til "gæst" gave til begge køn.

Hvorfor ikke spørge dem hvad de ønsker sig????? Unger i den alder har
vel et hav af ønsker, eller...?

Dorthe

Fra : marlene

Dato : 20-02-07 20:00

> Hvorfor ikke spørge dem hvad de ønsker sig????? Unger i den alder har vel
> et hav af ønsker, eller...?
>
> Dorthe

jo de ønsker sig penge, har bare altid synes penge var fantasiforladt og en
bytte hånd ting.
begge børn som skrevet om, har altid været utrolig beskedne og ønsker sig
ikke meget,
tror det hænger sammen med at de har rigtig meget sammenlignet med os selv
fra den alder.
derfor ville det være dejligt med input.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-07 20:54

"marlene" <rin@nyk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ting-penge.
> min søster og jeg har en dreng og en pige som nu skal konfirmeres, men

Vi giver vores søn en bærbar computer i konfirmationsgave ( pris max 5000
kr. ). Han har pt ingen computer og han ønsker sig en til spil,
billedebehandling og lektier.
Ellers så er det vel digitale kameraer, mobiltelefoner og lignende, der også
er gode gaver, hvis ikke de fleste konfirmander allerede ´har de ting i
forvejen....
Man skal måske nok kigge lidt efter, hvad interesser barnet har. Vores søn
elsker f.eks., at tage billeder, så et fedt kamera, kunne også være en god
gave, i vores tilfælde.

Min fætter, der blev konfirmeret sidste år, er meget dygtig til, at spille
keyboard, så hans forældre gav ham et nyt, avanceret keyboard til 11.000 kr.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Gunna007

Dato : 21-02-07 08:44

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> Vi giver vores søn en bærbar computer i konfirmationsgave ( pris max 5000
> kr. ). Han har pt ingen computer og han ønsker sig en til spil,
> billedebehandling og lektier

Når i har fundet en bærbar som kan håndtere ovenstående ordentligt, så skirv
lige tilbage hvad i har købt.
For 5000 kr til sådan en maskine vil jeg så gerne se/købe.

Hilsen G

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 17:12

"Gunna007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse news:45dbf826

> Når i har fundet en bærbar som kan håndtere ovenstående ordentligt, så
> skirv lige tilbage hvad i har købt.
> For 5000 kr til sådan en maskine vil jeg så gerne se/købe.

Ganske rigtigt, kan en bærbar i den prisklasse ikke klare de krævende spil,
men det er så heller ikke det vigtigste. Elgiganten har ofte bærbare i den
prisklasse og de max 5000 kr. er de penge, vi kan komme op med til gaven.
Heldigvis er vores søn ikke et krævende og forkælet barn, så bare det, at få
en bærbar vil gøre lykke.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Holst

Dato : 21-02-07 17:28

Buffy wrote:

> [...]
> Heldigvis er vores søn ikke et krævende og forkælet barn, så bare det, at få

Det er jo dejligt. Men på den anden side er det måske ikke særlig fedt
for ham at få en computer, som han kan bruge til tekstbehandling og de
spil, hans kammerater spillede for tre år siden.

Fra : marlene

Dato : 21-02-07 15:55

> Vi giver vores søn en bærbar computer i konfirmationsgave ( pris max 5000
> kr.

det var også en tanke jeg havde, men tænkte om det var overdrevet, min mand
siger så det koster min.
7000,- for en god bærbar.
det er jeg ikke helt indstillet på.
så er jeg på bar bund igen.

Fra : Holst

Dato : 21-02-07 16:06

marlene wrote:

> det var også en tanke jeg havde, men tænkte om det var overdrevet, min mand
> [...]

Hvad er prisniveauet for forældres konfirmationsgaver i dagens Danmark?

I gamle dage var det jo meget normalt, at man fik stereoanlæg og cykler.
Nu er der ikke så mange konfirmationer i min omgangskreds i øjeblikket,
men for et par år siden kendte jeg i hvert fald nogen, som gav en cykel
til deres barn.

Men det er vel også et spørgsmål om at give børnene noget, de gerne vil
have. Så måske skal I bare spørge dem.

Alternativt til én stor ting vil jo også være at give to mellemstore ting.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 17:19

> Hvad er prisniveauet for forældres konfirmationsgaver i dagens >Danmark?

Det er nok meget forskelligt fra familie til familie, vil jeg gætte på.

> men for et par år siden kendte jeg i hvert fald nogen, som gav en cykel
> til deres barn.

En cykel er imo også en udemærket gave, hvis det er noget barnet mangler og
har ønsket sig.

> Men det er vel også et spørgsmål om at give børnene noget, de gerne vil
> have. Så måske skal I bare spørge dem.

Nemlig.

> Alternativt til én stor ting vil jo også være at give to mellemstore ting.

Ja, det kan man da også sagtens.
Problemet i dagens DK er vel, at mange konfirmander allerede har en masse
luksusting, så som mobil, digitalt kamera, pc`er osv.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : marlene

Dato : 21-02-07 21:32

> [...]
> have. Så måske skal I bare spørge dem.
>
> Alternativt til én stor ting vil jo også være at give to mellemstore ting.

det var lidt det niveu, jeg søgte, for ikke at gøre det værre eller bedre en
nødvendigt.
drengen fisker, dykker og klatre,

det udstyr, får han opdateret til jul og fødseldage og blink og line er
f.eks ret billige.
de gaver du nævner, var store og jeg fik dem ikke da jeg selv blev
konfirmeret,
men priser og matr. goder har ændret sig meget på de 25 år.

husker min svigerfar fik et ur.
min mand en barbermaskine,
"noget man gav konfirmander."

tænkte "der var noget man gav nu"

marlene

Fra : D

Dato : 21-02-07 16:16

> det var også en tanke jeg havde, men tænkte om det var overdrevet, min
> mand siger så det koster min.
> 7000,- for en god bærbar.
> det er jeg ikke helt indstillet på.
> så er jeg på bar bund igen.

Hej

Måske ikke den bedste/pæneste gave.
Men et gavekort på 5000 kr til en bærbar, og så håbe at andre
familiemedlemmer giver penge.
Så kan han måske få en bedre bærbar til ex. 7000 kr.

Hilsen Ditte

Fra : marlene

Dato : 21-02-07 21:27

Fra : Anton

Dato : 21-02-07 09:08

> hvad giver I som forældre jeres barn i konfirmationgave. både mht.
> ting-penge.

Vores børn har endnu ikke nået konfirmationsalderen.
Men vi har givet dem alle et stykke regnskov i dåbsgave.

/Anton

Fra : F. Hansen

Dato : 21-02-07 12:06

"Anton" <anton_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vores børn har endnu ikke nået konfirmationsalderen.
> Men vi har givet dem alle et stykke regnskov i dåbsgave.

God ide, så kan konfirmationsgaven være en rejse hen og besøge deres træ(er)

Mvh Finn

Fra : Anton

Dato : 21-02-07 14:18

> God ide, så kan konfirmationsgaven være en rejse hen og besøge deres
> træ(er)
>
> Mvh Finn
Det kunne så være en ide.

/Anton

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-02-07 13:44

"Anton" <anton_dk@hotmail.com> wrote in news:45dc466c$0$72753
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Det kunne så være en ide.

Hvad var meningen med at give et stykke regnskov?

Fra : marlene

Dato : 21-02-07 15:56

> [...]
>
> /Anton
>en sød ide, men da vi allerede har flere sponsor-børn, tror jeg ikke det er
mh. marlene

Fra : Heidi B. Petersen

Dato : 23-02-07 18:21

> [...]
> med forældre på den måde
>
> vil også gerne modtage forslag til "gæst" gave til begge køn.

Hej Marlene

Vores datter skal konfirmeres i maj... Og vi har da også brudt vores hjerne
med hvad hun skal have..(alene barn).. Vi er blevet enig om at renovere
hendes værelse...Hun har altid ønsket sig trægulv på hendes værelse, så det
får hun og så med nye møbler og et "koskindstæppe" hun har ønsket sig...

Hilsen Heidi

Fra : marlene

Dato : 23-02-07 22:22

> [...]
> renovere hendes værelse...Hun har altid ønsket sig trægulv på hendes
> værelse, så det får hun og så med nye møbler og et "koskindstæppe" hun har

men vi var så heldige at flytte vores tre drenge ud i den nye afdeling,
efter tilbygning, i efteråret 2006
hvor de fik lækre farver og en del ikea selv valgte ting.
så der er ikke meget at ønske sig der pt.

lige bortset fra et trommesæt (x3 gys),
men overvejer en lækker guitar + betalt musikskole, da det er et ønske, tror
ikke de ser stor værdi i
musikskole, men den ret dyr.

marlene

Fra : ThomasB

Dato : 23-02-07 22:54

marlene skrev:

> lige bortset fra et trommesæt (x3 gys)

Der findes elektriske trommer, som kan bruges med hovedtelefoner.
Udover den fordel, så kommer trommerne med forskellige "lyde", så man kan
vælge Rock, Jazz, Pop osv.
De lidt dyrere sæt, kan sluttes til PC, så man kan optage "slagene" (og
ændre trommetype) og bruge det til at komponere musik.

Se f.eks dette sæt til 2995,-
http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=34678
"Big Beat DD1 kan det, de andre kan, og mere til. Modulet indeholder 215
forskellige lyde og er fra fabrikken udstyret med 20 preset trommesæt i alle
stilarter. Dertil kan du føje 10 trommesæt efter eget valg. Når du skal øve
dig, har DD1 50 preset sange at spille til, og du kan tilmed tilslutte en
CD- eller MP3-afspiller og spille til dine favoritsnumre. Via MIDI kan du
koble DD1 direkte til computeren og denne funktion giver i realiteten
ubegrænsede lyd- og indspilningsmuligheder."

Det kan nok findes billigere.

> men overvejer en lækker guitar + betalt musikskole, da det er et
> ønske, tror ikke de ser stor værdi i
> musikskole, men den ret dyr.

Musikskole er en god ide - nok bare ikke i konfirmationsgave, da ungerne
gerne vil lege med gaverne med det samme

En guitar er også en god ide, hvis det interesserer ham.

Fra : marlene

Dato : 25-02-07 16:55

hold da op, der er noget ud over min interesse,
dit svar må omgående gemmes. lyder meget spændende.

Fra : ThomasB

Dato : 25-02-07 20:01

marlene skrev:
> hold da op, der er noget ud over min interesse,
> dit svar må omgående gemmes. lyder meget spændende.

Jeg kan ihvertfald love dig, at jeg ville blive ret glad for at få et
digitalt trommesæt i gave - sådan nærmest lykkelig

Fra : marlene

Dato : 26-02-07 16:09

> Jeg kan ihvertfald love dig, at jeg ville blive ret glad for at få et
> digitalt trommesæt i gave - sådan nærmest lykkelig
>
>tror også det vil hitte,

har også lige set et smykke i et blad, pokkers svært at give drenge smykker.
dette er en vire to gange rundt om håndled lukket med karabinhage, lavet i
sølv,
da han er klatre-gal vil det også være sagen.