Bedste autostol til nyfødt?
Fra : JS

Dato : 20-02-07 18:27

Ja, hvilken stol er den bedste (til prisen)?

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-07 20:42

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, hvilken stol er den bedste (til prisen)?

Jeg vil anbefale jer at leje en Römer. Den kan lejes for 30 kr. om mdr. og
det er en kort periode barnet kan bruge den og derfor en dyr investering

Mvh Anna

Fra : cj

Dato : 20-02-07 20:49

Ja, eller en Britax (de ejer Römer, så det er hip som hap) Du kan leje dem i
enten Ønskebørn eller hos Babysam/Jalsøe

Det kan, som Anna skrev, bedst betale sig at leje i de måneder (op til 9 kg-
så skal barnet over i en anden autostol).

Held og lykke med det

vh
CJ

-------------------------------
Ja, hvilken stol er den bedste (til prisen)?

------------------------------

Fra : Anders Majland

Dato : 20-02-07 21:14

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> Ja, hvilken stol er den bedste (til prisen)?

Har bilen isofix så gå efter en stol dertil - det er meget nemmere end at
"rode" med at få den til at sidde rigtigt i selen.

Desværre er det mig bekendt ikke nogen der udlejer isofix stole

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 20-02-07 21:17

Btw så er svaret at den bedste stol til en nyfødt ikke er en stol men en
lift:
http://netbutik.fdm.dk/public/fdmshoppen/varerprafdeling.asp?ID=351http://netbutik.fdm.dk/shopograbatter/billeder/produkter/large/large_4236St.jpg

Btw har vi købt en recaro isofix - men vi skal heller ikke køre mere end
kort tid ad gangen med den lille

Fra : Christina S

Dato : 20-02-07 22:08

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> Btw så er svaret at den bedste stol til en nyfødt ikke er en stol men en
> [...]

Når man læser på Rådet for større færdselssikkerheds hjemmeside, står der
lige det modsatte - de anbefaler en stol:

"Boxette eller liftnet
Der findes to andre godkendte løsninger til biltransport af helt små børn.
Boxetten, en slags babylift med indbyggede seler og liftnet til at spænde
barnevognsliften fast med. Hverken boxetten eller liftnettet er lige så
sikre som babystolen, bl.a. fordi barnet ligger på tværs af
kørselsretningen.
Derfor anbefaler Rådet for Større Færdselssikkerhed, at boxette eller
liftnet kun bruges til børn med særlige problemer, som betyder at de ikke
kan bruge en babystol. Fx for tidligt fødte eller børn med en kronisk
sygdom. Tal med barnets læge eller sundhedsplejerske, hvis du er i tvivl."

http://www.sikkertrafik.dk/11723e80/GSID/5803828

Mvh, Christina

Fra : Anders Majland

Dato : 21-02-07 22:19

> Når man læser på Rådet for større færdselssikkerheds hjemmeside, står der
> lige det modsatte - de anbefaler en stol:

Quote:"I de første par måneder kan barnet bruge stolen op til ca. 30-45
minutter om dagen."

Det var det jeg havde hæftet mig ved. Jeg havde bare læst at barnet i
starten ikke burde sidde i stolen mere end ~20min - men nu kan jeg ikke lige
huske kilden. Men det passer egenligt også med ovenstående med 2 ture om
dagen. Og da det er "nok" for os har vi som skrevet købt en isofix-stol