MS Windows
briani 27239
Vista installationsproblem
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-02-07 17:37

Jeg kan ikke få lov at installere Vista. Når jeg skal vælge harddisk,
får jeg følgende besked:
"Windows kan ikke finde en systemdiskenhed, der opfylder kriterierne for
installation."

Nogen der har styr på, hvad det kan skyldes?

Jeg har flere diske i maskinen, men jeg får samme fejlmeddelelse, uanset
om jeg vælger en IDE- eller en SATA-disk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : co@ch [4130]

Dato : 20-02-07 17:44

> [...]
>
> Jeg har flere diske i maskinen, men jeg får samme fejlmeddelelse, uanset
> om jeg vælger en IDE- eller en SATA-disk.

For lille partition?
Kræver vistnok mindst 40GB???

Mvh
Bri@n

Fra : Vega

Dato : 20-02-07 17:44

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har flere diske i maskinen, men jeg får samme fejlmeddelelse, uanset
> om jeg vælger en IDE- eller en SATA-disk.

Hej Kim.

Er det på en SATA du vil installere?
Hvis ja, så prøv at tage dine IDE diske fra inden du installere Vista.

Mvh. Vega.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-02-07 17:49

Den 20-02-07 17.43 skrev Vega følgende:

> Er det på en SATA du vil installere?
> Hvis ja, så prøv at tage dine IDE diske fra inden du installere Vista.

Jep, og jeg fik samme tanke. Jeg skulle lige til at skrive, at jeg havde
forsøgt ovenstående, og at det nu virker. Men du havde allerede nået at
svare. Tak.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : Vega

Dato : 20-02-07 18:03

> Jep, og jeg fik samme tanke. Jeg skulle lige til at skrive, at jeg havde
> forsøgt ovenstående, og at det nu virker. Men du havde allerede nået at
> svare. Tak.

Så lidt Kim. ;)

Mvh. Vega.

Fra : jama

Dato : 20-02-07 18:56

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har flere diske i maskinen, men jeg får samme fejlmeddelelse,
> uanset om jeg vælger en IDE- eller en SATA-disk.

Ja det er jo sjældent, Vi ser dig Bede om Hjælp Men måske har måske noget at
gøre, med din Sata Disk. Jeg er dog ikke Expert.
Mvh.Jama

Fra : Vega

Dato : 20-02-07 19:06

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen

> Ja det er jo sjældent, Vi ser dig Bede om Hjælp Men måske har måske noget
> at gøre, med din Sata Disk. Jeg er dog ikke Expert.

Problemet er løst! :)

Mvh. Vega.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-02-07 16:56

> [...]
>
> Jeg har flere diske i maskinen, men jeg får samme fejlmeddelelse, uanset
> om jeg vælger en IDE- eller en SATA-disk.

Jeg havde samme problem. Jeg havde lavet en partition til vista, som jeg
lavede fra xp(har begge installeret), der havde jeg sat hak i "komprimer
dette drev for at spare diskplads" da jeg havde fjernet det igen, så kunne
den godt.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-02-07 16:57

> [...]
>
> Jeg har flere diske i maskinen, men jeg får samme fejlmeddelelse, uanset
> om jeg vælger en IDE- eller en SATA-disk.

Sorry så ikke at du havde fået løst problemet.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.