musik på netværk
Fra : Peter Holm

Dato : 21-02-07 19:29

hejsa
det er blevet tid til noget ordentligt musik via netværk.
Jeg har naturligvis kig på Sonos:
http://www.sonos.com/index.htm

Men er der kommet et alternativ til dette lækre system der kan købes noget
billigere?

Mvh
Peter

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 22-02-07 13:35

> [...]
> Jeg har naturligvis kig på Sonos:http://www.sonos.com/index.htm
> Men er der kommet et alternativ til dette lækre system der kan købes noget

Jeg ved ikke om de er billigere, men der findes jo masser af
alternativer.

Se f.eks. listen her på twonkyvisions "compatible" side:
http://www.twonkyvision.de/Products/TwonkyMedia/devices.html

Fra : Peter Holm

Dato : 22-02-07 18:13

Kasper S Nielsen wrote:

> Jeg ved ikke om de er billigere, men der findes jo masser af
> alternativer.
>
> Se f.eks. listen her på twonkyvisions "compatible" side:
> http://www.twonkyvision.de/Products/TwonkyMedia/devices.html

Uden at have kigget dem alle igennem, så tror jeg ikke de indeholder
forstærker eller fjernbetjening med display.
Det var netop disse 2 features der skiller Sonos ud fra 'de andre' på
markedet.
Det var et alternativ der også indeholdt disse features jeg søgte.
Men tak for input - jeg kigger siden efter i sømmene.
Mvh
Peter

Fra : Mads

Dato : 27-02-07 11:41

On 22 Feb 2007 04:35:13 -0800, "Kasper S Nielsen"
<macsat.com@gmail.com> wrote:

>Se f.eks. listen her på twonkyvisions "compatible" side:
>http://www.twonkyvision.de/Products/TwonkyMedia/devices.html

Hejsa

Nu findes der jo en masse af den type maskiner og jeg må
indrømme at være totalt nybegynder på det område, så er
der nogen der kan komme med et forslag til hvad jeg skal
anskaffe mig for at kunne overføre film, både DVD'er og
DivX film, fra PC'en til TV'et ?
Jeg har både kablet og trådløst netværk i huset, men en
trådløs løsning vil da være at fortrække.
Det skal helst være en løsning der ligger i den billige ende
af skalaen, men samtidigt må det jo godt være noget der
fungerer uden de store problemer. F.eks. kiggede jeg på
en D-link DSM 320, men i bedømmelserne på edbpriser
klager folk over et elendigt billede ved DivX film, så den
skal det nok ikke være.
Har I nogen forslag til en god maskine af samme/lignede
type ?

På forhånd tak

mvh Mads

Fra : Michael Tinding

Dato : 28-02-07 11:43

Ja TEAC WAP-5000 er helt klart et alternativ. Du bliver dog nød til at købe
den i Tyskland, da der ikke er nogle forhandlere i Danmark der ønsker at
tage den hjem

Fra : Peter Holm

Dato : 28-02-07 20:17

Michael Tinding wrote:
> Ja TEAC WAP-5000 er helt klart et alternativ. Du bliver dog nød til
> at købe den i Tyskland, da der ikke er nogle forhandlere i Danmark
> der ønsker at tage den hjem¨

se, der var jo et reelt, billigt alternativ, som blot kræver en forstærker.
Yderst interessant. Jeg stiller mig op i køen af folk der venter på den
kommer på lager.
thx
Peter

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 28-02-07 11:55

> anskaffe mig for at kunne overføre film, både DVD'er og
> DivX film, fra PC'en til TV'et ?
> Har I nogen forslag til en god maskine af samme/lignede
> type ?

Den billigste (og mest opgraderbare) løsning er nok en Xbox (1 - ikke
360) med XboxMediaCenter. Det virker 100% perfekt for mig.

http://www.xboxmediacenter.com