VPN problem med Topcom router???
Fra : gc

Dato : 20-02-07 11:23

Jeg har problemer med at lave en fungerende VPN forbindelse til serveren på
mit arbejde.
Her er lidt info:
Routeren/firewallen på arbejdet er en Zywall 5.
Routeren derhjemme er en TopCom Skyr@cer WBR 254g
VPN klienten er også Zyxel's.
Jeg kan godt lave VPN tunnelen men jeg kan ikke få forbindelse med
serveren.
Det virker fint hvis jeg går uden om Topcom routeren. (altså forbinder
PC'en direkte til TDC's Modem med netkabel)
Det virker fint hos andre medarbejdere, de bruger dog ikke Topcom men
Zitech routere.(standard opsætning)
Topcom routeren virker ellers fint.

Jeg har prøvet at ændre lidt ved opsætningen men uden held.

Er der nogen der ved hvad der evt. skal stilles på ?

På forhånd tak

/Gert

Fra : Søren Skovgaard

Dato : 20-02-07 22:16

"gc" <gertc@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet at ændre lidt ved opsætningen men uden held.
>
> Er der nogen der ved hvad der evt. skal stilles på ?

Hej Gert !

Dit problem er, at protokol 47 dvs GRE protokollen, ikke er enablet i din
router. På min router, som er en TrendNet TW100-BRV205 VPN router, skal jeg
gå ind i opsætningen og tillade VPN pass through - og så virker det fint.
Har du prøvet at enable VPN Passthrough på routeren ?

Søren

Fra : MP

Dato : 21-02-07 07:45

> [...]
> jeg gå ind i opsætningen og tillade VPN pass through - og så virker det
> fint. Har du prøvet at enable VPN Passthrough på routeren ?

Det skulle det være, der står:

VPN Pass-Through
Allows VPN connections to work through.
PPTP Enabled Disabled
IPSec Enabled Disabled

Fra : gc

Dato : 21-02-07 08:25

Det virker vist nu.
Jeg enablede noget DMZ med virksomhedens ip, så kom der hul.

Tak for interessen!

PS. MP er også mig (i hvert fald min hjemme PC)

Fra : Svend

Dato : 21-02-07 10:12

Søren Skovgaard skrev:

> [...]
> gå ind i opsætningen og tillade VPN pass through - og så virker det fint.
> Har du prøvet at enable VPN Passthrough på routeren ?

Protokol 47 er pptp, det er vist ipsec der er på hans arbejdsrouter.

--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 16:52

Svend wrote:

> Protokol 47 er pptp, det er vist ipsec der er på hans arbejdsrouter.

PPTP er port 1723 og GRE er protokol 47 lige for at udrydde forvirringen.

Fra : Svend

Dato : 22-02-07 09:33

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> PPTP er port 1723 og GRE er protokol 47 lige for at udrydde forvirringen.

Ja det er rigtigt, jeg skulle nok mere have skrevet at GRE ikke bliver
brugt med ipsec op mod en zyxel boks.

btw. har du erfaring med zywall 1050 ?

--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 20:08

Svend wrote:

> Ja det er rigtigt, jeg skulle nok mere have skrevet at GRE ikke bliver
> brugt med ipsec op mod en zyxel boks.

Næh, det er vidst kun PPTP der kræver GRE.

> btw. har du erfaring med zywall 1050 ?

Jep, har da haft kløerne i sådan en svend. men ikke så indgående som
35'eren og 70'eren. men hvis man har set en ZynOS4 så har man vidst set
de andre også (toungue in cheek)