Problem med upload af store filer
Fra : postmaster@kimage.dk

Dato : 21-02-07 03:05

Hej

Jeg har lavet en hjemmeside for en musiker, som ønsker at uploade -
ikke overaskende - sine Mp(3) filer.

Jeg bruger move_uploaded_file() i en if sætning:

if(move_uploaded_file($file['tmp_name'], $path."/".$filename))

Det virker fint med billeder og Mp3 filer på feks 0,5 MB men hvis jeg
forsøger at uploade filer på flere MB sker det intet, hvad kan det
skyldes?

Fra : bonfils

Dato : 21-02-07 07:41

On 20 Feb 2007 18:04:34 -0800, postmaster@kimage.dk wrote:

> [...]
>
>Det virker fint med billeder og Mp3 filer på feks 0,5 MB men hvis jeg
>forsøger at uploade filer på flere MB sker det intet, hvad kan det

Nu ved jeg ikke, hvor meget kontrol, du har over serveren. Det kan fx.
være upload_max_filesize, der er sat for lavt i php.ini-filen (2 MB er
meget almindeligt på webhoteller).
Prøv at lave en phpinfo() og se, hvad den siger.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Jesper Andersen

Dato : 21-02-07 09:55

Hejsa..
Ellers kan du benytte en Java Applet.
Jeg har meget gode erfaringer med Thinfile som findes på denne
adresse:
www.thinfile.com

Mvh
Jesper Andersen

Fra : postmaster@kimage.dk

Dato : 21-02-07 20:01

On Feb 21, 7:40 am, bonfils <k...@bonfils.my.underwear.com> wrote:

> [...]
> meget almindeligt på webhoteller).
> Prøv at lave en phpinfo() og se, hvad den siger.

Ja 2 MB er den sat til, kan jeg se via phpinfo()
Og php.ini-filen går jeg ikke ud fra at jeg har adgang til, siden
ligger på et af de populære discount hoteller.

Kunne man forstille sig at webhotellet ville sætte grænsen op?

Fra : Martin

Dato : 23-02-07 07:54

postmaster@kimage.dk wrote:

> [...]
> ligger på et af de populære discount hoteller.
>
> Kunne man forstille sig at webhotellet ville sætte grænsen op?

I meget sjældne tilfælde, så nej det skal du nok ikke regne med.
Men du har 2 andre muligheder...
1: Brug noget javaapplet og upload via FTP
2: Noget javascript og PHP (AJAX) og upload via FTP