Strenge og PHP, JavaScript, MySQL og HTML
Fra : Ukendt

Dato : 20-02-07 23:49

Hey gutter !

En lidt krilsk situation mht. strenge og div kodning.
situation:

Folder og filnavn med allemulige bogstaver, såsom æøå'%/"@ og meget
andet
PHP Indlæsning af foldernavn
--> udskrivning til HTML tekst/kode
--> udskrivning til HTML <INPUT> tags
--> udskrivning til <A HREF...>
--> udskrivning til JavaScript funktions kald
--> gemning i MySQL database

PHP visning af data
--> indlæsning fra MySQL
--> udskrivning til HTML tekst/kode
--> udskrivning til HTML <INPUT> tags
--> udskrivning til <A HREF...>
--> udskrivning til JavaScript funktions kald

Og inde i javascript funktioner !

(ved ikke om jeg har fået alle situationerne med)

Er der nogen af jer der har en oversigt over hvilke funktionskald der
skal laves hvornår, da det er temmelig uoverskueligt med al den streng
konvertering !

I PHP benytter jeg som regel ", i HTML ' og inde i javascript
funktionerne ', derudover er det i forhold til situationen !

--------------------
Hvad er jeg ude i ?
Jeg er ved at lave et galleri, da jeg ikke umiddelbart kunne finde et
PHP script der matcher mine krav, netop det at folder og filnavn kan
have alle mulige tilladte tegn for sådanne.
Problemet er blot de forskellige sprog's håndtering af dette og så
sammenblandingen af dem !

Forhåbentlig bliver det et godt script som jeg kan dele med jer alle
:p

mvh.
Olrik Larsen
OMD[at]TRA-TANR[dot]DK