Udviklingsværktøj
Fra : Lars

Dato : 20-02-07 20:28

Nu er jeg blevet træt af at bruge Notebog og Frontpage
som editor til udvikling af php programmer.
Specielt er jeg træt af at glo på en hvid skærm ved den
mindste syntax fejl i php linierne og så forsøge at finde
ud af hvilken linie eller hvilke linier som indeholder fejl.
Kan nogen anbefale en php editor og gerne med lidt
debug værktøj.
Nu er jeg ikke noget firma, så hvis der eksisterer en gratis
editor så fint, men ellers vil jeg gerne slippe lidt penge for
at blive fri for de hvide skærmbilleder i browseren.
Hvad kan og vil I anbefale?
Hvad bruger I andre?

--
Mvh. Lars

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-02-07 21:11

Lars wrote:
> [...]
> editor så fint, men ellers vil jeg gerne slippe lidt penge for
> at blive fri for de hvide skærmbilleder i browseren.

Hvilke skærmen er ikke nødvendig... det afhænger af hvordan serveren er
opsat - hvis du tester localhost kan du få den til at smide alle de fejl
du ønsker... dog vælger mange(?) udbydere at disable fejlbeskederne pga.
sikkerhed...

Mht. editor - så bruger jeg Zend Studio - og er meget glad for den. Den
koster dog en sjat - men tror der findes specielle licenser der er knap
så dyre - men tjek selv på www.zend.com :)

Mvh
Johan

Fra : Lars

Dato : 20-02-07 21:22

> [...]
> opsat - hvis du tester localhost kan du få den til at smide alle de fejl
> du ønsker... dog vælger mange(?) udbydere at disable fejlbeskederne pga.

Jeg tester på localhost på en windows IIS server. Kan den fås til at
smide fejl på skærmen?

> Mht. editor - så bruger jeg Zend Studio - og er meget glad for den. Den
> koster dog en sjat - men tror der findes specielle licenser der er knap
> så dyre - men tjek selv på www.zend.com :)

jeg chekker.

--
Mvh. Lars

Fra : Jacob Ask

Dato : 21-02-07 07:57

On Feb 20, 9:21 pm, "Lars" <s...@Lars.Kulle> wrote:

> Jeg tester på localhost på en windows IIS server. Kan den fås til at
> smide fejl på skærmen?

> jeg chekker.
>
> --
> Mvh. Lars

Et gratis, men også ret godt (syntes jeg) program er notepad++. Det
vigtigste (for mig) er sådan set syntax-farvningen, som ofte kan
forstælle dig hvis der er noget du mangler at afslutte.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jesper Andersen

Dato : 21-02-07 09:53

Jeg har netop lige skiftet til PHP Designer Personal, og den er jeg
meget tilfreds med.
Du kan hente programmet her:
http://www.mpsoftware.dk/

Findes også i en PRO udgave.

Mvh
Jesper Andersen

Fra : Lars

Dato : 23-02-07 17:11

Jeg har hentet den gratis Magena Open Studio fra
www.magena.com, som der anbefales i bogen
af Britt Malka PHP og MySQL for absolutte begyndere.

Den ser ud til at klare mange editorting. Desværre er
den ikke født med en debugmonitor. Den skal købes
ved siden af.

Kender du en gratis editor, som er bedre end Magenas,
så sig lige til?
Tak for alle indlægene.

--
Mvh. Lars