Behandl, ikke gem uploaded fil.
Fra : Leif Neland

Dato : 21-02-07 12:24

Jeg vil gerne behandle en uploaded (csv-)fil, uden at skulle gemme den
først.

Jeg bruger en csv-parser, og læser p.t. en linie ad gangen med:

Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objTextFile = objFSO.OpenTextFile("E:.......",1)
Do Until objTextFile.AtEndOfStream
line=CSVParser(objTextFile.ReadLine)

Så jeg har bare brug for at erstatte objTextFile = objFSO.OpenTextFile med
noget, der åbner dataene, der uploades.

Hvodden?

Leif

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-02-07 21:09

On Wed, 21 Feb 2007 12:24:22 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Jeg vil gerne behandle en uploaded (csv-)fil, uden at skulle gemme den
>først.

Lyder interessant - og da jeg har ikke en løsning, kunne jeg godt tænke
mig at vide, *hvorfor* den ikke må gemmes. Du kunne jo gemme den
midlertidigt og så slette den igen.

Jeg troede egentlig, at AspUpload kunne læse filer, men det ser det ikke
ud til, så jeg er blank.
Og jeg kan ikke gennemskue, om man kan konvertere et
AspUpload-fil-objekt til et FSO-fil-objekt.

Hvis du gemte filen midlertidigt fra din upload og så indlæste den med
FSO, kunne du behandle den.
Så: hvorfor må den ikke gemmes?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj

Danske tropper hjem fra Irak, nu!
Skriv under: www.kirkmand-initiativet.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-02-07 15:27

On Wed, 21 Feb 2007 21:09:20 +0100, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> wrote:

Jeg har fået nedenstående svar fra Leif pr. mail.
OBS: Svar helst i gruppen.
Mvh. Jørn

Jørn Andersen wrote:

> Lyder interessant - og da jeg har ikke en løsning, kunne jeg godt
> tænke mig at vide, *hvorfor* den ikke må gemmes. Du kunne jo gemme den
> midlertidigt og så slette den igen.

Jeg fandt en "Pure asp upload", og modificerede den, så man kan læse en
tekstfil linie-for-linie:

http://pastebin.com/886453

Leif