En eller flere tabeller i mySQL
Fra : j p

Dato : 20-02-07 18:58

Hej

Hvad er bedst ?

1) En stor database

2) Flere små med samme info

mvh

JP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 25-02-07 10:28

j p wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej
>
> Hvad er bedst ?
>
> 1) En stor database
>
> 2) Flere små med samme info

En stor ville være at foretrække.

Men hvorfor ville du lave flere små med samme info ?

Normalt hvis du har et webhotel (medmindre du host'er selv), så
har du en begrænset mængde databaser. Jeg har eks. et max på 5
mySQL databaser, og 5 pgSQL, og med 10 domains kan man jo så kun
bruge én database pr. domain.

Men min mening er klart at en database med mange tabeller er at
foretrække :)

/Mads