Begynder problemer med at vise link som ur~
Fra : Bjarne Hansen

Dato : 20-02-07 12:06

Hej Gruppe

jeg er ubetinget asp-begynder
og jeg sidder og roder med en asp-side der skal vise links fra en access
database
det virker ellers fint, bortset fra at men links bliver vist som tekst.
jeg kunne godt tænke mig at de virkede som links.
jeg har en fornemmels af at min: "Response.Write rs("link") & "<br>""
linie skal havde en anden syntax, noget med <a href ....

men jeg kan ikke rigtig komme videre

her er den sektion jeg mener der halter lidt

Response.Write rs("Navn") & "<br>"
Response.Write rs("link") & "<br>"
Response.Write rs("Beskrivelse") & "<br>"
Response.Write ("") & "<br>"

på forhånd tak

Bjarne Hansen

p.s.

I må gerne slå jer lidt på lårene (jeg er god til så meget andet)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-02-07 12:33

Bjarne Hansen skrev:

> [...]
> jeg har en fornemmels af at min: "Response.Write rs("link") &
> "<br>"" linie skal havde en anden syntax, noget med <a href

Din fornemmelse er helt rigtig. Hvis du kender html-koden for et
link, er det "kun" et spørgmål om at få asp-koden til at lave sådan
et link. Prøv at starte med at kigge på eksempel 3 på siden her:
<http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp>

Her er det et id-felt der lægges ind som en del af et link, men det
er samme princip du skal bruge.

Præcis hvordan dit link skal skrives, afhænger af hvad du har i dit
link-felt i databasen. Hvis det er en fuld url - fx "http://dr.dk",
skal du bare bruge linket i href-attributten: <a href="<%=
rs("link") %>"><%= rs("link") %></a>.

Hvis du ikke har gemt "http://" i databasen, skal det sættes foran
når du udskriver linket:

Bemærk at linket udskrives to gange - første gang er det selve
linket der oprettes, anden gang er det den tekst man skal kunne
klikke på. Linkteksten behøver ikke at være det samme som selve
linket - det kan fx være en fast tekst "klik her" eller et andet
felt fra databasen (rs("navn") el. lign).
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 25-02-07 14:39

Hej Jens

det er bare perfekt

tusind tak for hjælpen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-07 22:42

Bjarne Hansen skrev:

> tusind tak for hjælpen

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen