Hvordan linker man internt til en .htm-sid~
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 22:06

Hej NG

Hvordan linker man internt til en .htm-side i CMSimple?

Jeg er ved at omlægge min hjemmeside http://www.jultved.frac.dk/ fra
"almindelig" HTML til CMSimple og vil gerne kunne genbruge nogle af siderne
fra mit originale site.

Jeg har med <H1> </H1> lavet en side der hedder "Begivenheder". Herunder
skal der bl.a. linkes til en side der hedder "australien05.htm".

Jeg har bl.a. prøvet med disse link uden held:

<A href="/begivenheder/australien05/australien05.htm" >Australien 2005</A>

<A href="../begivenheder/australien05/australien05.htm" >Australien 2005</A>

Jeg synes jeg har prøvet at afsøge både www.cmsimple.dk forum samt for
første gang oplevet at Onkel Google ikke kunne hjælpe....

Er der nogle her der har en ide?

Med venlig hilsen
Claus.

Fra : Holst

Dato : 19-02-07 23:00

CJ wrote:

> Hvordan linker man internt til en .htm-side i CMSimple?

Hvad præcis vil du have!

Umiddelbart virker det jo fint, skønt din australien05.htm ikke
eksisterer. Når man klikker på linket, får man vist:

<http://www.jultved.frac.dk/begivenheder/australien05/australien05.htm>

og hvis de ikke er den rette placering for filen, må du vist uddybe,
hvor den ligger, så du kan få et bedre svar her.

CMSimple er meget simpelt at gå til, men det giver også nogle begrænsninger.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-07 00:00

> [...]
> den ligger, så du kan få et bedre svar her.
>
> CMSimple er meget simpelt at gå til, men det giver også nogle

Hej Holst

Tak for hjælpen - det var lige stikordet til at jeg fandt ud af at det er
min fejl

FileZilla / TDC / server havde åbenbart fået noget galt i halsen da den
famøse "australien05.htm" skulle overføres - i hvert tilfælde manglede den i
fillisten på serveren.....

ØV - det burde jeg selv have checket op inden.....

Med røde ører og tak for hjælpen
Claus.

Fra : Holst

Dato : 20-02-07 08:47

CJ wrote:

> Tak for hjælpen - det var lige stikordet til at jeg fandt ud af at det er
> min fejl

Ja, det er sgu ofte der fejlene ligger