add item til en SELECT liste
Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 17:35

Hej NG,

Håber nogen kan hjæple mig.

På min side åbner jeg en popup, hvor det skal være muligt at oprette en ny
<OPTION> i min SELECT-liste.

Jeg forsøger nu med denne kode
var opt = new Option('text', 'value');
var sel = opener.form1.fr_layer;
sel.options[sel.options.length] = opt;

men det virker selvfølgelig ikke efter som jeg skriver her.

Har også prøver med "var sel = parent.form1.fr_layer;".

/jan

Fra : Martin

Dato : 21-02-07 18:07

Jan wrote:
> [...]
>
> men det virker selvfølgelig ikke efter som jeg skriver her.
>
> Har også prøver med "var sel = parent.form1.fr_layer;".

Nederst på denne side <http://www.quirksmode.org/js/options.html> er der
en forklaring af alle koderne, og hvordan de bruges

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-02-07 23:03

"Jan" <rajadk3 [AT] hotmail.com> writes:

> [...]
>
> men det virker selvfølgelig ikke efter som jeg skriver her.
>
> Har også prøver med "var sel = parent.form1.fr_layer;".

Prøv:
var opt = new opener.Option('text','value');
var sel = opener.forms['form1'].elements['fr_layer'];
sel.options[sel.options.length] = opt;

Ingen garantier (siden du ikke siger hvilken fejlbesked du får, om nogen,
og hvis ingen, så prøve at bruge Firefox)

/L

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 08:05

> [...]
>
> Ingen garantier (siden du ikke siger hvilken fejlbesked du får, om nogen,
> og hvis ingen, så prøve at bruge Firefox)

Det virker heller ikke, hverken i IE eller Firefox :(
Fejl: opener.forms has no properties

nogen idé?

/jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-02-07 09:46

Jan skrev:

> Det virker heller ikke, hverken i IE eller Firefox :(
> Fejl: opener.forms has no properties

Har du et link til siden?
--
Jens Gyldenkærne Clausen