Hvilken udbyder kan jeg få?
Fra : Anders

Dato : 20-02-07 16:32

Min kæreste og jeg flytter snart til Svendborg. Vi kommer til at bo i en
lejlighed, hvor der er fast-installeret fastnet tlf med nummer (specielt
system). Det er ikke muligt at få ADSL på dette desværre (andre beboere
i opgangen har checket). Dog er vi så heldige, at den tidligere lejer
har haft ADSL, idet han vidst oprettede en ny linie til sig selv.

Da vi nu har et telefonnummer osv, vil vi være kede af, hvis vi skal til
at oprette et ekstra og betale et abonnement, som vi ikke bruger.

Hvilke udbydere tilbyder ADSL uden at man skal have et fastnet
abonnement, men blot have kobber til det?

Anders

Fra : Mads

Dato : 20-02-07 17:57

On Tue, 20 Feb 2007 16:31:34 +0100, Anders <anders@misfeldt.dk> wrote:

>Hvilke udbydere tilbyder ADSL uden at man skal have et fastnet
>abonnement, men blot have kobber til det?

Cybercity gør nogen steder. Du kan tjekke det på CCs website.

Jeg har selv lige fået CC Solo uden at have fastnet telefon.

mvh Mads
Svenstrup J

Fra : Janus

Dato : 21-02-07 08:59

Anders den 20-02-2007 16:31:
> [...]
> (andre beboere i opgangen har checket). Dog er vi så heldige, at den
> tidligere lejer har haft ADSL, idet han vidst oprettede en ny linie

Cybercity kan ofte levere. Jeg har selv haft dem i en bolig hvor der
ellers var fælles tlf-system.
Men muligvis kræver det et besøg af deres tekniker.

> [...]
>
> Hvilke udbydere tilbyder ADSL uden at man skal have et fastnet
> abonnement, men blot have kobber til det?

I Svendborg dækker http://www.sydfynsel.dk/sydfyns_intranet.htm
efterhånden det meste af byen.
Det kræver jo dog nok en fælles beslutning i ejendommen og har jo så
ikke noget med kobber at gøre.

mvh
Janus

Fra : Anders

Dato : 21-02-07 10:07

Janus skrev:
> Cybercity kan ofte levere. Jeg har selv haft dem i en bolig hvor der
> ellers var fælles tlf-system.
> Men muligvis kræver det et besøg af deres tekniker.

Ok, vores nabo havde nemlig haft CyberCity ude. De kunne ikke få
internet. Men den tidligere lejer af vores nye lejlighed havde internet
igennem CyberCity. Der sidder en box med et RJ-45 stik i lejligheden ved
siden af 2 telefonstik (det ene må være den ekstra linie). Så mon der
stadig skal en tekniker forbi?

> I Svendborg dækker http://www.sydfynsel.dk/sydfyns_intranet.htm
> efterhånden det meste af byen.
> Det kræver jo dog nok en fælles beslutning i ejendommen og har jo så
> ikke noget med kobber at gøre.

Det er nok lidt for vild en beslutning i ejendommen, kunne jeg kun
forestille mig... desværre.

Anders

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-02-07 18:05

> [...]
> igennem CyberCity. Der sidder en box med et RJ-45 stik i lejligheden ved
> siden af 2 telefonstik (det ene må være den ekstra linie). Så mon der

Det skal der tit, når der ikke er en aktiv PSTN eller ADSL forbindelse,
som de kan overtage.

Om der skal i dit tilfælde, kan kun TDC sige. Og dommen fra TDC er endelig.

--
Mvh. Jesper