Error number: 0x80040706 - Hjælp!
Fra : Anita Roddick

Dato : 22-02-07 15:04

Hej,

Med ca. 65% af alle de installationer, jeg kører, ender med at få en fejl
under installation.

Langt de fleste gange ser den sådan ud:

"Unhandled Exception

Error number: 0x80040706

Setup will now terminate."

Jeg har Googlet dette fejl nummer, men alt, hvad jeg finder, er, at det
foreslåes, at man installerer InstallShieldEngineUpdate1000.exe for at løse
problemet.

Desværre afhjælper dette ikke problemet.

Jeg har nu knoklet med dette problem i ca. 3 måneder.
Jeg har udelukket alt undtagen SATA diskene.

Jeg har nemlig købt nyt af *alt*. Det eneste, der flyttede med til den nye
maskine er mine drev, der begge er SATA. (Eller endda SATA2)

Det underlige er, at problemet som regel opstår efter et par dages brug,
efter ny-installation af XP SP2.
Fx, kunne jeg godt køre InstallShieldEngineUpdate1000.exe i går. Men i dag
kan jeg ikke mere - og vil heller ikke kunne før jeg har fuldstændig
rent-installeret XP igen.

Har gået efter udelukkelsesmetoden, hvor jeg har installeret ét
program/værtøj ad gangen - og så set, om problemet er opstået.
Jeg *kan* bare ikke finde fejlen.

Det eneste, jeg så har tilbage, er de harddiske.
Det er to SATA diske; en fra Maxtor og en fra Seagate. Den første er ca et
år gammel, mens den anden kun er få uger gammel.
De kører upåklageligt. Kan kopiere til/fra dem uden problemer. De spil og
programmer, jeg har været så heldig at få installeret, kører også perfekt
deruaf.
Sidst, men ikke mindst, så kører winZip og winRAR også ganske perfekt - selv
med store og tunge filer.
WinRAR er ellers et sted, hvor man først ser problemer, hvis det er
generelle ustabilitets problemer.

Der er ellers intet galt med maskinen overhovet. Alt kører som smurt. Det er
kun, når jeg kører en installationsfil, at der går ged i den. (dog ikke
allle)

Kan det være SATA diskene, der er problemet?

Hvis det er, så må der da formodes at være titusinder af folk som mig
derude...

Når jeg installerer XP, vælger jeg *ikke* at trykke F6 under installation
for at installere en 'third party SCSI/storage driver'.
(Har godt nok prøvet, men den vil ikke æde disken).
I stedet installerer jeg bare SATA, chipset osv osv driverne, der kom med på
CD'en fra Asus, som det allerførste, når XP er bootet ind første gang.

Er der nogen, der har tip eller info?

Jeg er dybt desperat.
Har, som sagt, købt en helt ny maskine kun for at slippe af med problemet -
og nu er det her allerede igen. :(

Fra : John

Dato : 21-02-07 15:23

"Anita Roddick" <no@spam.plz> skrev i en meddelelse

> Med ca. 65% af alle de installationer, jeg kører, ender med at
> få en fejl under installation.

Din Windows ser ud til at mangle opdateringer og er derfor meget
sårbar overfor angreb fra internettet. Prøv evt en scanning med:

http://www.snapfiles.com/reviews/Super-Anti-Spyware/SuperAntiSpyware.html

Installér derefter alle kritiske opdateringer fra:

http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da

Mvh John

Fra : Anita Roddick

Dato : 22-02-07 15:48

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> Din Windows ser ud til at mangle opdateringer og er derfor meget sårbar
> overfor angreb fra internettet.

Glemte at nævne, at jeg selvfølgelig har installeret de sidste critical
updates fra MS.
Plus har antivirus inde så vel som Webroot Spysweeper.

Problemet opstår både før og efter, jeg har installeret de to og har kørt
scan.

Fra : John

Dato : 21-02-07 16:25

"Anita Roddick" <no@spam.plz> skrev i en meddelelse

> Glemte at nævne, at jeg selvfølgelig har installeret de sidste
> critical updates fra MS.

Selvfølgelig :)

Jeg bruger XP pro.

Min: Outlook Express 6.00.2900.3028
Din: Outlook Express 6.00.2900.2670

Mvh John

Fra : Anita Roddick

Dato : 22-02-07 18:18

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> Selvfølgelig :)
>
> Jeg bruger XP pro.
>
> Min: Outlook Express 6.00.2900.3028
> Din: Outlook Express 6.00.2900.2670

Ja, OK. Lige denn installation har jeg ikke opdateret, da jeg smed den ind i
går nat.
Gør ingen forskel alligevel, desværre.

Fra : Ole C

Dato : 21-02-07 16:57

Anita Roddick skrev blandt andet:

> Med ca. 65% af alle de installationer, jeg kører, ender med at få en
> fejl under installation.

> Det underlige er, at problemet som regel opstår efter et par dages
> brug, efter ny-installation af XP SP2.

Men først efter at du har installeret andre programmer også? - hvilke?

> Har gået efter udelukkelsesmetoden, hvor jeg har installeret ét
> program/værtøj ad gangen - og så set, om problemet er opstået.

Har du haft tålmodighed med et par dages brug af maskinen inden du gik
videre til næste installation?

> Det eneste, jeg så har tilbage, er de harddiske.
> Det er to SATA diske; en fra Maxtor og en fra Seagate. Den første er
> ca et år gammel, mens den anden kun er få uger gammel.

Fabrikanterne plejer at have et værktøj på deres sider, så man kan
kontrollere harddisken for fejl.

> Har, som sagt, købt en helt ny maskine kun for at slippe af med
> problemet - og nu er det her allerede igen. :(

- og er det ikke en af diskene, så må det jo være et af de programmer du
installerer, der laver ged i systemet, når der i øvrigt er tale om en total
udskiftning.

--
vh Ole C.
Jeg beskytter mig mod alle meddelelser

Fra : Anita Roddick

Dato : 22-02-07 18:17

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> wrote:

> Men først efter at du har installeret andre programmer også? - hvilke?
Norton Antivirus 10, Webroot Spysweeper, Winrar, Firefox, Adobe Phototshop.

Jeg har(havde) to andre masker med *nøjagtig* samme installationer.
Der er problemet aldrig opstået.
De to andre maskiner kører begge kun ATA diske.

> Har du haft tålmodighed med et par dages brug af maskinen inden du gik
> videre til næste installation?

Nej. :(

> Fabrikanterne plejer at have et værktøj på deres sider, så man kan
> kontrollere harddisken for fejl.

Har prøvet med min Maxtor disk.
Den fandt ingen fejl.

> - og er det ikke en af diskene, så må det jo være et af de programmer du
> installerer, der laver ged i systemet, når der i øvrigt er tale om en
> total udskiftning.

Ja, det skulle man mene.
Men 4 maskiner, alle med helt identiske installationer, hvor to af dem har
denne fejl. De er begge dem med SATA diske i.
Det er det eneste, jeg kan se, som går igen.

Giver dog stadig nul mening, at man ikke skulle kunne køre et ordentligt
system med SATA diske.

Fra : Ole C

Dato : 21-02-07 17:25

> [...]

> det foreslåes, at man installerer InstallShieldEngineUpdate1000.exe
> for at løse problemet.
>
> Desværre afhjælper dette ikke problemet.

Nu har jeg også Googlet lidt - og i nvidias forum melder en om at dette råd
løste problemet, som i det specifikke tilfælde drejede sig om installation
af grafikdriver:

"Check that at rootdrive:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver,
if this folder exists, then try to remove Driver folder and then run the
setup.exe again."

Har ikke testet rådet selv - men det var måske værd at prøve.....?

Fra : Anita Roddick

Dato : 22-02-07 18:21

> [...]

> setup.exe again."
>
> Har ikke testet rådet selv - men det var måske værd at prøve.....?

Tak, men desværre havde jeg ikke den mappe.
Blev ellers lige så glad. :)

Fra : Ole C

Dato : 21-02-07 23:40

Anita Roddick skrev blandt andet:

> Tak, men desværre havde jeg ikke den mappe.
> Blev ellers lige så glad. :)

Hmm, - det lyder lidt sært. Det er ikke bare fordi du har en dansk XP? Der
skal den hedde C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver (såfremt din
Windows ligger på C:)
- men det er måske at undervurdere din evne til at oversætte til dansk. I så
fald undskyld

I øvrigt kan jeg godt forstå at din opmærksomhed samler sig om SATA-diskene.
Jeg har ikke selv nogen erfaring med den slags drev, men du kunne jo kigge
hos Asus om der skulle være opdaterede drivere at hente der.

Fra : Anita Roddick

Dato : 26-02-07 23:20

Hej, så er jeg tilbage efter 3 dage uden strøm.

> [...]

> din Windows ligger på C:)
> - men det er måske at undervurdere din evne til at oversætte til dansk. I

Nej, nej. jeg bruger skam US Pro versionen.

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 21-02-07 18:45

> [...]
> Har, som sagt, købt en helt ny maskine kun for at slippe af med
> problemet - og nu er det her allerede igen. :(

hej
du har været inde i bios og sætte diskene til sata?

Fra : Anita Roddick

Dato : 22-02-07 19:18

"poul.b.hansen." wrote:

> hej
> du har været inde i bios og sætte diskene til sata?
> mvh

Hmm, der står "SATA dsk 1" osv i BIOS, hvis det er det, du mener?

Jeg har ikke decideret sat dem til noget.

Fra : Jubii

Dato : 21-02-07 19:35

Anita Roddick formulerede:

> Hmm, der står "SATA dsk 1" osv i BIOS, hvis det er det, du mener?
>
> Jeg har ikke decideret sat dem til noget.

Opdager du snart at du er en dag foran
de andre i tråden

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 21-02-07 19:45

"Jubii" <bobbyl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Anita Roddick formulerede:

> Opdager du snart at du er en dag foran
> de andre i tråden

hej
bios,integrated peripherals,sata devices configuration.

Fra : Jubii

Dato : 21-02-07 21:05

"poul.b.hansen." <snubby@mail.dk> skrev i en meddelelse

> hej
> bios,integrated peripherals,sata devices configuration.
> mvh

dertil kan jeg kun sige *nå*

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 21-02-07 23:10

Anita Roddick wrote:
> [...]
>
> Jeg har nemlig købt nyt af *alt*. Det eneste, der flyttede med til den nye
> maskine er mine drev, der begge er SATA. (Eller endda SATA2)

[...laaang, god fejlsøgning klippet...]
> Jeg er dybt desperat.
> Har, som sagt, købt en helt ny maskine kun for at slippe af med problemet -
> og nu er det her allerede igen. :(

Når nu du har prøvet alt (også efter min mening), hvorfor så ikke
forsøge med en lille P-ATA disk og se om det gør en forskel.
Du har alligevel ofret så meget, både tid og penge, at et par hundrede
kroner på en ny eller brugt disk ikke virker voldsomt.
Det ville kunne give dig et svar på om det _er_ SATA der er dit problem...

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Anita Roddick

Dato : 26-02-07 23:22

"Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> wrote:

> [...]
> kroner på en ny eller brugt disk ikke virker voldsomt.
> Det ville kunne give dig et svar på om det _er_ SATA der er dit problem...

Hvad er en P-ATA disk? bare en alm. ATA/IDE?

Ja, det bliver mit næste forsøg.
Måske en USB disk for at slippe for at rode inden i. :)

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 04-03-07 11:29

Anita Roddick wrote:

> Hvad er en P-ATA disk? bare en alm. ATA/IDE?

Jeps. De bliver kaldt P-ATA efter at S-ATA dukkede op

> Ja, det bliver mit næste forsøg.
> Måske en USB disk for at slippe for at rode inden i. :)

Hvis dit bundkort kan starte fra en USB disk, er det absolut en lettere
løsning.

Fra : Peter

Dato : 22-02-07 14:20

> [...]
> Hej,
>
> Med ca. 65% af alle de installationer, jeg kører, ender med at få en fejl

Det kan muligvis være et eller andet stykke dårligt skrevet software du har
installeret, der har erstattet den eksisterende version af InProcServer, til
deres egen version, som måske er ældre end den originale.

Den eneste mulighed for at rette dette, er en reelt en nyinstallation, men
måske kan er reparation klare det.

PeterB

Fra : Anita Roddick

Dato : 26-02-07 23:24

"Peter" <doc_069@hotmail.com> wrote:

> [...]
> originale.
>
> Den eneste mulighed for at rette dette, er en reelt en nyinstallation, men

Gen-installere InProcServer?

Har aldrig hørt om det.
Men hvis jeg installerer Windows friskt flere gange om ugen, så burde den
vel være ok?

Fra : J

Dato : 22-02-07 14:40

On Thu, 22 Feb 2007 15:03:48 +0100, "Anita Roddick" <no@spam.plz>
wrote:

>Når jeg installerer XP, vælger jeg *ikke* at trykke F6 under installation
>for at installere en 'third party SCSI/storage driver'.
>(Har godt nok prøvet, men den vil ikke æde disken).

Jeg vil sige, at den SKAL æde disken. Ellers må det være fejlbetjent.
Disken skal altså indeholde en oemsetup.inf fil i roden, og en folder
der hedder XP. Ellers er disken forkert. Men man kan normalt downloade
den, eller en fil der der laver disketten.

>I stedet installerer jeg bare SATA, chipset osv osv driverne, der kom med på
>CD'en fra Asus, som det allerførste, når XP er bootet ind første gang.

Det lyder som en fejl. Mærkeligt at du overhovedet kan installere
windows XP så. Du har jo et bundkort med Sis chipset

>Asus T2 AE1 (barebone) med SiS chipset.

Det plejer kun at virke uden F6, når man har en nvidia eller Intel
sata controller.

Har Microsoft virkelig fået Sis ind i folden ?

mvh

John

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-02-07 14:59

J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> der hedder XP. Ellers er disken forkert. Men man kan normalt downloade
> den, eller en fil der der laver disketten.

Mhmm det med en folder som hedder XP er altså ikke rigtigt. Filerne skal
ligge som angivet i oemsetup.inf filen. Men rigtigt at filen skal ligge i
roden.

--
Bjarke Andersen

Fra : J

Dato : 22-02-07 15:31

On 22 Feb 2007 13:59:01 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> [...]
>ligge som angivet i oemsetup.inf filen. Men rigtigt at filen skal ligge i

Ok, det er rigtigt. Sædvanligvis ligger det sådan.

Fra : Anita Roddick

Dato : 26-02-07 23:25

Hej alle.
Har været uden strøm de sidste to dage, derfor mine sene svar. :)