Ny PC til WOW ... drengene er begyndt at p~
Fra : finndenmark@gmail.co~

Dato : 20-02-07 13:03

Drengene begynder at bede om en ny PC!
De er nu så store at de og deres venner spiller World of Warcraft,
Half Life (!), osv.
Min nuværende PC (1,8 GHz med 512 Mb og et-eller-andet integreret
grafikkort) er ikke god nok.

Hvor og hvilken stationær PC skal jeg købe for at de kan spille de nye
spil nu her og nu ?
Jeg vil gerne have Windows med pre-installeret så alting virker fra
start.

Har set en HP PC i denne uges Bilka-avis til ca. 6.000,- - er denne
OK ?

Mvh,
Finn

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-02-07 14:09

finndenmark@gmail.com wrote:

> [...]
> start.
>
> Har set en HP PC i denne uges Bilka-avis til ca. 6.000,- - er denne

Istedet for at købe en halvhjertet bilkaløsning, hvad så med at smide en
ekstra halv gigabyte RAM i og et nyt grafikkort? SÃ¥ burde de 1,8 ghz godt
kunne holde lidt endnu.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-02-07 16:19

Lasse Jensen <fafler@gmail.com> wrote in

> Istedet for at købe en halvhjertet bilkaløsning, hvad så med at
> smide en ekstra halv gigabyte RAM i og et nyt grafikkort? Så burde de
> 1,8 ghz godt kunne holde lidt endnu.

Helt sikkert. Jeg blev også grebet af WoW feberen, men min dual P3 1 Ghz
med 640 Mb RAM og et Matrox G550 kunne lissom ikke trække grafikken

Så jeg har opgraderet til Radeon 9700 Pro og 2,5 Gb RAM (fik et godt
tilbud). Samlet udgift når indtægten fra salg af de gamle dele modregnes:
450,- kr.

Wow kører nu glimragende, også på min gamle P3'er.

Fra : Peter T.

Dato : 20-02-07 14:26

udviste en rettidig omhu og skrev:

> Min nuværende PC (1,8 GHz med 512 Mb og et-eller-andet integreret
> grafikkort) er ikke god nok.

Lasse har ret. Smid en halv gig ram i og invester i feks. et geforce
7600GS til agp-porten. Det er en udgift på maksimalt 1500 kr + knofedt i
maskineriet. Så kører den pc WoW helt fint og du slipper for at høre på
knejterne i et par år.

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Peter T.

Dato : 20-02-07 14:33

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Lasse har ret. Smid en halv gig ram i og invester i feks. et geforce
> 7600GS til agp-porten. Det er en udgift på maksimalt 1500 kr +

En tominutterssøgning på edbpriser.dk gav

<http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=262273> +

<http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=100149> (går ud fra det er
en intel cpu)

Samlet pris knap 1400 inkl forsendelse og en pose lakridser, mens du samler
det. Du kan garanteret finde det billigere. :)

Fra : Dr.Phil

Dato : 20-02-07 18:03

<finndenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Nu ved jeg ikke hvor du bor og hvad pris du havde tænkt dig men her er
forslag:

http://topdata.dk/product.asp?product=3523&sub=260

Den er ihvertfal bedre en en Bilka model.

Min bror købte for ca 1 år siden en samlet pc samme sted med et 7900GT kort
til 6999,- og det har han ikke fortrudt.
Han faldt osse for en HP i Bilka til samme pris men med elendig gafrikkort
(GF7300) men det fik jeg heldigvis forpurret :)