printhoved til Canon iP 4200, hvor?
Fra : Preben Kaas

Dato : 19-02-07 17:21

Hej
Nogen som ved hvor man bedst og billigst køber et nyt printhoved til
en Canon printer IP4200?

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Ricko.

Dato : 19-02-07 17:34

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Nogen som ved hvor man bedst og billigst køber et nyt printhoved til
> en Canon printer IP4200?
>
> mvh
> Preben
>
> ved mail fjern xxxx
>
> www.prebenkaas.dk

Hej Preben , hvad pokker er der sket, har selv sådan en fanden , så ville
være rart at høre hvordan det er gået galt med det hoved

Fra : Preben Kaas

Dato : 19-02-07 21:05

On Mon, 19 Feb 2007 17:33:42 +0100, "Ricko." <Ricko@livsnyter.com>
wrote:

>Hej Preben , hvad pokker er der sket, har selv sådan en fanden , så ville
>være rart at høre hvordan det er gået galt med det hoved

aner det faktisk ikke, men pludselig har den opgivet at printe med
gult - alle andre farver virker perfekt

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Max

Dato : 19-02-07 21:17

Hej Preben

> aner det faktisk ikke, men pludselig har den opgivet at printe med
> gult - alle andre farver virker perfekt

Har du altid brugt originale patroner, eller er det kopier du bruger ?

--
Mvh Max

Fra : Preben Kaas

Dato : 19-02-07 23:00

On Mon, 19 Feb 2007 21:16:56 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Preben

>Har du altid brugt originale patroner, eller er det kopier du bruger ?

Originale i starten, men uoriginale de sidste par år

mvh
Preben

Fra : Max

Dato : 19-02-07 23:05

Hej Preben

> Originale i starten, men uoriginale de sidste par år

Ok den er så gammel. Du er klar over at når du bruger
uoriginale patroner, ja så får du ingen fejlmelding når du
er ved at køre tom for blæk, og printe med en tom patron
kan brænde printerhovedet af. Printerhovedet virker ved
at opvarme blækket så det bliver til damp, blækket virker
så samtidig som kølemiddel på printerhovedet, er der
ingen blæk, ja så bliver printerhovedet overophedet og
kan brænde af.

--
Mvh Max

Fra : Preben Kaas

Dato : 20-02-07 14:50

On Mon, 19 Feb 2007 23:05:07 +0100, "Max"
> [...]

>så samtidig som kølemiddel på printerhovedet, er der
>ingen blæk, ja så bliver printerhovedet overophedet og
Ja, den kender jeg og derfor kontrollerer jeg patronernes indhold ret
ofte.
I det her tilfælde er problemet den gule farve, som pludselig
strejkede og patroner var mere end halvt fuld.

Printhovedet har nu stået i vand hele natten og i dag er der under
konstant udskyldning med isopropylalkohol.
Der er næsten ingen farveafsmitning mere på det sugende underlag, så
jeg prøver nok lykken med at prøveprinte i eftermiddag.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-02-07 22:10

Preben Kaas skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> aner det faktisk ikke, men pludselig har den opgivet at printe
> med gult - alle andre farver virker perfekt

Se mit svar andet sted i tråden vedr. rensning - det har hjulpet
mange andre med samme problem.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Preben Kaas

Dato : 19-02-07 23:02

On Mon, 19 Feb 2007 22:10:12 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>Se mit svar andet sted i tråden vedr. rensning - det har hjulpet
>mange andre med samme problem.
>
>Jan

den er foreløbig sat i blød i lunkent vand for natten og hvis det ikke
hjælper besøger jeg MATAS i morgen for noget isopropylalkohol og så må
vi se hvad der sker.
I hører om resultatet.

mvh
Preben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-02-07 18:21

Preben Kaas skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Nogen som ved hvor man bedst og billigst køber et nyt
> printhoved til en Canon printer IP4200?
> Preben

Prøv at søge på Google efter

QY6-0049-000

Det er godtnok varenummeret på et printhoved til IP4000 - men mon
ikke en af disse forhandlere også har til en IP4200 ?

Men vær forberedt på at printhovedet sikkert er ligeså dyrt som
en ny IP4200 eller IP4300.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-02-07 18:25

Preben Kaas skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Nogen som ved hvor man bedst og billigst køber et nyt
> printhoved til en Canon printer IP4200?
> Preben

PPPPPPPS!

Her er evt et par til til at rense printhovedet, hvis dit problem
er tilstopning - tippene stammer fra "gamle" indlæg her i
grupperne:

-----------------------------------

Rensning af dyser på IP4000:

Fik så at vide at jeg skulle tænde for den varme hane, og holde
printhovedet
under et par minutter. og det virkede.

Eller sæt dem i blød i vand, sprit eller isoprophylalkohol (eller
hvad det nu hedder?)

-----------------------------------

Rensning af dyser på IP4000:

For nyligt havde jeg problemer med min Canon i455 hvor det også
var den
sorte patron der ikke virkede. Flere gange rensninger virkede
ikke. Heller
ikke fidusen med at sætte printerhovedet i vand natten over. Da
der jo ikke
var noget at tabe forsøgte jeg med flere metoder. Først hældte
jeg noget
isopropylalkohol i et glas så det gik ca. 4 mm op i glasset. Heri
satte jeg
printerhovedet og lagde låget på og lod det stå til næste dag.
Det opløste
en masse farve fra patronen men hjalp ikke nævneværdigt. Dernæst
dryppede
jeg isopropylalkohol i dyserne (printerhovedet stod igen i
glasset med de 4
mm alkohol), og lod det stå natten over. Det virkede! Nu fungerer
printerhovedet igen som nyt. Gør forsøget. Det kan jo kun blive
bedre .

-----------------------------------

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-02-07 20:32

> Her er evt et par til til at rense printhovedet, hvis dit problem er
> tilstopning - tippene stammer fra "gamle" indlæg her i grupperne:
>
> -----------------------------------
Jeg læste også engang et råd om at sætte
printerhovedet på noget vådt køkkenrulle.
Prøvede det så selv og man kunne ligefrem
se blækket blev trukket ud af dyserne.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-02-07 22:13

Andersen [3650] skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg læste også engang et råd om at sætte
> printerhovedet på noget vådt køkkenrulle.
> Prøvede det så selv og man kunne ligefrem
> se blækket blev trukket ud af dyserne.

Lyder nemt - det tip må jeg have med på listen

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Preben Kaas

Dato : 20-02-07 22:01

On Mon, 19 Feb 2007 18:25:07 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

> [...]
>mm alkohol), og lod det stå natten over. Det virkede! Nu fungerer
>printerhovedet igen som nyt. Gør forsøget. Det kan jo kun blive

Jeg tror det virkede:

en nat på våd køkkenrulle

næste dag på tør køkkenrulle og mange gange drypning af dyser fra oven
har tilsyneladende fjernet forstoppelsen. Den udskrevne dysetest ser
ihvert fald fin ud.

Tak for hjælp og gode råd fra alle

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-02-07 22:07

Preben Kaas skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg tror det virkede:

Glædeligt

Jan

Fra : Ricko.

Dato : 21-02-07 06:38

> Glædeligt
>
> Jan

Fide skint

Fra : Preben Kaas

Dato : 21-02-07 22:53

On Tue, 20 Feb 2007 22:06:51 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>Glædeligt
>
>Jan

Glæden varede kun kort for nu er det galt med den gule igen og
samtidig ser det ud til at den blå(Cyan) også er begyndt at svigte.

Så der er nok ingen vej udenom en ny printer og så må jeg se hvorlænge
printhovedet så vil holde denne gang.
Men hvad!! Ved en besparelse på blæk(uoriginalt) på 300-400 kr. pr.
sæt er en ny printer jo rigeligt tjent ind på et år.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-02-07 23:33

Preben Kaas skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Glæden varede kun kort for nu er det galt med den gule igen og
> samtidig ser det ud til at den blå(Cyan) også er begyndt at
> svigte.

Mindre glædeligt ;-(

Tippet var som nævnt fundet her i gruppen, hvor flere skulle have
haft held med det.

> [...]
> Men hvad!! Ved en besparelse på blæk(uoriginalt) på 300-400
> kr. pr. sæt er en ny printer jo rigeligt tjent ind på et år.

Helt klart jeg har selv 2 stk IP4000 hvor jeg i flere år har
brugt uoriginale patroner til under 9 kr pr stk og det har
fungeret problemfrit i flere år.

På den ene (som er den jeg udelukkende har brugt hidtil) er
printhovedet dog begyndt at svigte en gang imellem, men jeg tror
ikke på at det skyldes uoriginale patroner - jeg har brugt de
første 25 sæt i den uden problemer før nu.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Preben Kaas

Dato : 21-02-07 23:46

On Wed, 21 Feb 2007 23:32:31 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

> [...]
>ikke på at det skyldes uoriginale patroner - jeg har brugt de
>første 25 sæt i den uden problemer før nu.

Det tror jeg heller ikke, der er nok under alle omstændigheder en
begrænset levetid på et printhoved.

Jeg læste en dag på tysk forhandlers hjemmeside at man ved køb altid
skulle sikre sig at et nyt printhoved var indsvejset i plastic da
"nedbrydningen" af printhovedet ville starte så snart der kom luft
til.
Om det er rigtigt eller ej, ved jeg ikke, men kunne man ikke godt
tiltro Canon at det er fremstillet sådan?
Intet i dag holder jo lige så længe som i gamle dage.

Jeg tænker bl.a. på vores gode gamle nilfisk støvsuger, som min kone
og jeg fik i bryllupsgave for snart 50 år siden. Den har fået skiftet
kul 2 gange og ellers har den ikke kostet en krone i rep.

Godt gået Nilfisk.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-02-07 11:19

> [...]
> og jeg fik i bryllupsgave for snart 50 år siden. Den har fået skiftet
> kul 2 gange og ellers har den ikke kostet en krone i rep.

Ja hvis den så bare kunne suge skidtet op.
Jeg har haft flere og da jeg blev tosset på den ene en dag, købte jeg
en anden. Hold da helt ferie, nu blev gulvene rene. Jeg kunne se hvortil jeg
var nået. Det kunne jeg ikke i perioden hvor Nilfisk gjorde "rent".

Fra : Max

Dato : 22-02-07 12:39

Hej Preben

> Om det er rigtigt eller ej, ved jeg ikke, men kunne man ikke godt
> tiltro Canon at det er fremstillet sådan?
> Intet i dag holder jo lige så længe som i gamle dage.

Nej, men tilgengæld koster tingene jo heller ingen
penge mere.

Mvh Max

Fra : Preben Kaas

Dato : 22-02-07 19:58

On Thu, 22 Feb 2007 12:39:14 +0100, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Preben

>Nej, men tilgengæld koster tingene jo heller ingen
>penge mere.
>
>Mvh Max

både og...

lige købt en Canon Pixma IP4300 den var billig: kr. 879,-
til gengæld koster et nyt printhoved ca. 700 kr. og et sæt originale
blækpatroner over 500 kr.

så efter 3 sæt uoriginale patroner til en hunddredelas er der mer end
rigeligt sparet op til en ny printer igen.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-02-07 20:12

Preben Kaas skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> så efter 3 sæt uoriginale patroner til en hunddredelas er der
> mer end rigeligt sparet op til en ny printer igen.

Du kan også kigge på denne Storm P opfindelse - under
Blæksystemer til Canon IP:

http://www.importoeren.dk/

- så skal du ikke hver dag holde øje med, hvornår den løber tør.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : tr

Dato : 08-03-07 16:08

Hvor køber du blækpatroner?
Mvh tr

Fra : Anders Pedersen

Dato : 20-02-07 15:56

On 20 Feb., 14:49, Preben Kaas <prebenk...@xxxxhjallesenet.dk> wrote:

> [...]
> Der er næsten ingen farveafsmitning mere på det sugende underlag, så
> jeg prøver nok lykken med at prøveprinte i eftermiddag.

Et printhovde kan købes her
http://www3.hardwareversand.de/8VNewlHhJXy8XL/1/articledetail.jsp?aid=7370&agid=140&ref=27
til 409,99 men en ny ip4300 til 698kr

har dog ikke undersøgt prisen på et printhovde i DK