Andet hardware
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
Fra : Holst

Dato : 19-02-07 10:42

Kenneth K wrote:

> Kæresten er startede på studie, og printer alt for meget (kun sort\hvid)
>
> Vi skal derfor have en laser printer til billige penge, og har derfor kigget
> på edbpriser - men hvad vil i anbefale???
>
> Og hvad er billigst den dag hvor toneren løber tør?

Efter min mening er s/h laserprintere blevet så billige, at det næsten
må være billigst at smide hele printeren ud, når toneren løber tør. Man
kan i dag få laserprinteren, der koster mindre end jeg betaler hver gang
jeg skifter toner i min snart 10 år gamle printer.

Fra : Kenneth K

Dato : 19-02-07 10:49

> [...]
> dag få laserprinteren, der koster mindre end jeg betaler hver gang jeg
> skifter toner i min snart 10 år gamle printer.

Ja, men jeg kom bare til at tænke på den toner som følger med, indeholder
vel ikke ligeså mange sider - som den man kan købe ved siden af?? Eller jeg
er helt gal på den..

Fra : Holst

Dato : 19-02-07 11:32

Kenneth K wrote:

> Ja, men jeg kom bare til at tænke på den toner som følger med, indeholder
> vel ikke ligeså mange sider - som den man kan købe ved siden af?? Eller jeg
> er helt gal på den..

Det ved jeg ikke.

Hvor stort er kærestens udskriftsbehov?

Fra : Kenneth K

Dato : 19-02-07 13:07

30-40 sider pr. dag

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-02-07 13:59

Kenneth K skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Ja, men jeg kom bare til at tænke på den toner som følger med,
> indeholder vel ikke ligeså mange sider - som den man kan købe
> ved siden af?? Eller jeg er helt gal på den..

Nej - du er ikke galt på den - men medfølgende er normalt mindre.

Jeg kan ikke lige følge det link, som du sendte - det er alt for
langt - og min dovenskab forbyder mig at klippe/klistre det over
i en browser

Men jeg ville i dit tilfælde kigge på Brother HL2030 til ca 700
kr

Den er rimelig i pris og nogenlunde rimelig i drift.

Du kan sagetns få en dyrere printer, der er billigere i drift,
men Brotheren er efter min mening et rimeligt kompromis til
privat brug.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kenneth K

Dato : 19-02-07 14:05

> [...]
>
> Du kan sagetns få en dyrere printer, der er billigere i drift, men
> Brotheren er efter min mening et rimeligt kompromis til privat brug.

Det var faktisk den jeg havde kigget mest på
Hvad koster sådanne en toner at skifte?

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 21:09

> Men jeg ville i dit tilfælde kigge på Brother HL2030 til ca 700

> Det var faktisk den jeg havde kigget mest på
> Hvad koster sådanne en toner at skifte?

Jeg har sådan en printer! Og har haft den i et års tid nu!
Er meget glad for den, skrive dog ikke så meget ud, som du har brug for!
Så har ikke skiftet toner eller tromle endnu...jeg kan se jeg har haft
printet 279 print, og der er 97,5% tilbage af tromlen's levetid...

Jeg har set "Noname" toner for 3-400kr. til 2500 stk print. og nå tromlen
skal udskiftes...så er det vist billiger at købe en printer!
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=55&Parent=3&Sort=&Gallery=&Producent=83&Line=1541&Model=26865

vh
Dan

Fra : Kenneth K

Dato : 19-02-07 21:25

Tak for det, den er hermed bestilt

Fra : Holst

Dato : 19-02-07 14:26

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
>
> Du kan sagetns få en dyrere printer, der er billigere i drift,
> men Brotheren er efter min mening et rimeligt kompromis til

Men 30-40 sider om dagen er væsentligt mere end et normalt privat forbrug.

Langt de fleste mennesker udskriver kun 5-10 sider om ugen.

Fra : Kenneth K

Dato : 19-02-07 14:28

> Langt de fleste mennesker udskriver kun 5-10 sider om ugen.

Ja, men de bruger vel så også blæk printer eller?

Fra : Holst

Dato : 19-02-07 14:58

Kenneth K wrote:

> Ja, men de bruger vel så også blæk printer eller?

Næh, da ikke nødvendigvis. Min far, min bror og i hvert fald to hold af
mine venner har laserprinteren, og de har ALLE et meget lille forbrug.

Faktisk er laserprinteren en fordel for folk, som kun sjældent bruger
deres printer. I modsætning til blækprintere tørrer toneren i en
laserprinter ikke ud.

Køber du en laserprinter til 700 kr., så er der ingen tvivl om, at det
er en low-end printer. Jeg ved ikke, hvad man kan forvente af et sådant
produkt.

Nu er jeg rent erhvervsmæssigt afhængig af at kunne udskrive, og jeg
ville ikke købe en printer til den pris med det udskriftsbehov jeg har.
Jeg kan se på tælleren i min 10 år gamle printer, at jeg i snit
udskriver ca. 40 sider om dagen alle hverdage.

Fra : Janus

Dato : 19-02-07 23:44

Holst den 19-02-2007 14:57:
> Køber du en laserprinter til 700 kr., så er der ingen tvivl om, at det
> er en low-end printer. Jeg ved ikke, hvad man kan forvente af et
> sådant produkt.
Du kender ikke den nævnte printer lyder det til..

Jeg har haft fornøjelsen af sådan en Brother HL 2030 som Jan Vestergaard
anbefaler.
Den har nu printet 2600 sider ud og jeg er yderst tilfreds med den. Den
spytter perfekte sider ud i et rasende tempo og fejl har været 2 papirstop.
Original toner til 2500 sider koster 374 kr hos BJ Trading og jeg syns
bestemt at det kan betale sig at købe toner i stedet for en ny printer.
(Der er normalt toner til 1500 sider med når man køber printeren)

Jeg vil medgi at den dag der skal skiftes tromle, er der nok mest
økonomi i at udskifte printeren.

> [...]
> har. Jeg kan se på tælleren i min 10 år gamle printer, at jeg i snit
> udskriver ca. 40 sider om dagen alle hverdage.

Vores situation og behov lyder meget ens, og ovennævnte printer har ikke
skuffet. - den blev anskaffet da jeg fik behov for tryk på girokort.
Yderligere har jeg brug for farvetryk og kopi - dette varetages af en
billig blækprinter med kopipatroner

mvh
Janus

Fra : Kenneth K

Dato : 20-02-07 17:36

> [...]
> skuffet. - den blev anskaffet da jeg fik behov for tryk på girokort.
> Yderligere har jeg brug for farvetryk og kopi - dette varetages af en

Tusind tak for din anmeldelse, tror bestemt ikke at jeg bliver skuffet

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-02-07 20:47

On Mon, 19 Feb 2007 10:33:17 +0100, "Kenneth K"
<Kenneth.k@sletmail.dk> wrote:

> [...]
>på edbpriser - men hvad vil i anbefale???
>
>Og hvad er billigst den dag hvor toneren løber tør?

Jeg var så heldig at arve en gammel HP LaserJet 4000 printer fra mit
arbejde. Har også en studerende kæreste der printer en del.

Tror jeg gav 400 kroner for printeren, den har skrevet 58.944 sider,
og har indbygget ethernet kort så man kan sætte den direkte til
netværket og printe til den fra flere PC'ere.

En tonerpatron HP 27X der skriver cirka 10.000 sider koster omkring
700 dkk.

Den fungerer fuldstændig upåklageligt og spytter 16 sider ud i
minuttet.

Ville egentlig bare sige at det var en mulighed at finde en brugt
"virksomhedsprinter" i stedet for at købe en ny ultrabillig. Kommer jo
lidt an på indretningen, de fylder typisk lidt mere end de små billige
- men vi har et kontor så der står den uden problemer.

** Lars