ekstern harddisk - hvordan ?
Fra : per_dyk@yahoo.dk

Dato : 18-02-07 22:59

Hej

Et spørgsmål fra en computer-analfabet:

Da jeg kunne se at min harddisk snart var fyldt købte jeg en ekstern
harddisk, som jeg tilsluttede USB-stikket og så kørte installationen
ellers af sig selv.
Når jeg dobbeltklikker på - denne computer - er ikonet der også og jeg
kan se at der er masser af ledig plads.
Nu kommer problemet så:
Hvis jeg prøver at downloade noget kommer der en besked om at der
næsten ikke er mere ledig plads på harddisken, og jeg skal rydde op
eller slette noget.
Hvorfor gemmer den ikke på den eksterne harddisk ?

Mvh

Per Hansen

Fra : Pico

Dato : 18-02-07 23:14

per_dyk@yahoo.dk wrote:
> [...]
> eller slette noget.
> Hvorfor gemmer den ikke på den eksterne harddisk ?

Normalt skal man angive hvor man vil have det man downloader lagt og i dette
tilfælde skal du så angive din nye disk.
Har du en downloadmaneger såsom LechGet eller tilsvarende angiver man hvor
det hentede skal gemmes et eller andet sted i indstillinger. Bruger du
Browser til at hente med skal du hvergang angive hvor det skal gemmes, men
det er så viseligt indrettet at det huskes fra gang til gang, så har du på
et tidspunkt valgt f. eks. C:-\Temp og bdare trykker på gem vil den lægge
det der, det skal du så lige rette i Gem boksen når den vises.
Jeg formoder din nye HD er partioneret og formateret ?
--
MVH
Pico

Fra : Rado

Dato : 19-02-07 07:04

On Sun, 18 Feb 2007 23:13:42 +0100, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>det der, det skal du så lige rette i Gem boksen når den vises.
>Jeg formoder din nye HD er partioneret og formateret ?

Problemet kan også være det at IE laver en midlertidig fil i default
temp mappen på C:, som regel

C:\Documents and Settings\(bruger)\Local Settings\Temp

(ved ikke lige hvad stien hedder i DK udgaven)

filen kopieres derefter til den valgte destination når den er komplet.
Dvs. selv om man vælger at lægge filen på et drev med masser af plads
får man en fejlmelding hvis der ikke er nok plads på C: drevet til den
midlertidige fil.

I så fald skal der først ryddes op og gøres plads på C:, f.ex. ved at
flytte noget over på et andet drev.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-02-07 23:29

per_dyk@yahoo.dk wrote in

> [...]
> eller slette noget.
> Hvorfor gemmer den ikke på den eksterne harddisk ?

Det er ikke hardwarerelateret - det er et softwarespørgsmål.

Hvilket program bruger du til at downloade med? Hvis det er Internet
Explorer har den så vidt jeg husker den trælse vane at downloade filen til
%TEMP% mappen og så derefter flytte den færdige fil over til den placering
man valgte som destination - dvs. først ryger filen ind i f.eks. c:\temp og
derefter flyttes filen over på den eksterne harddisk.

Men spørgsmål angående Internet Explorer og lignende bør du stille i denne
gruppe: dk.edb.internet.software.browser

Mvh.
Flemming

Fra : PJ

Dato : 20-02-07 20:12