2 GB DDR2 ram ses som 1 GB :-(
Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-02-07 10:47

Min kammi har lige købt ny pc.
Asus M2N-E SLI bundkort.
2 stk Kingston 1 GB DDR2 dual ram.
KHX6400D2LL/1G 1GB 800MHz DDR2 Non-ECC
Low-Latency CL4 4-4-4-12 2.0V
http://www.kingston.com/hyperx/products/khx_ddr2.asp

Problemet består i at, der bliver kun talt 1 GB ram op ved opstart. og inde
i windows kan jeg kun finde begge ram som 512 MB DDR2 ram. dvs at systemmet
genkender dem som dual 512 MB DDR2 ram.

SPD fra diverse programmer siger model: Kingston KHX6400D2LL/512N, men den
burde hedde Kingston KHX6400D2LL/1G, som den også hedder på den label der
sidder på rammene, de er købt som dual kit.

Jeg har prøvet at have dem i slot 1-2, 1-3. og begge viser dem som 2* 512.
jeg har prøvet at kun have dem i en af gangen. og der bliver de også kune
genkendt som 512 mb ddr2 ram. Jeg har opdateret bios til version 0603,
skulle være den nyeste.
Er der nogen der kan have et svar på problemet.

Kan det virkelig ske at der er sat forkert label på rammene?

På forhånd tak for hjælpen

--
Best regards
Michael Nielsen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-02-07 11:20

Michael Nielsen wrote:

> [...]
> den burde hedde Kingston KHX6400D2LL/1G, som den også hedder på den
> label der sidder på rammene, de er købt som dual kit.

SPD-data bliver læst direkte fra eeprom'en på RAM'en. Så med mindre der fra
fabrikken er lagt forkert data i den, så _er_ RAM'en KHX6400D2LL/512N.

> Kan det virkelig ske at der er sat forkert label på rammene?

Ja, det er nok det der er sket.

--
Mvh. Lars