Pc giver er sær lyd fra sig... (?)
Fra : ølkusken

Dato : 16-02-07 17:20

Hej

Min nye pc er begyndt at "klikke" lidt som om der aktiveres en kontakt
indeni...

Eet enkelt klik. Der er intet at se når den gør det. Det er ca hver 10 minut

Hvad dælen er det ?
på forhånd tak

jesper

Fra : Peter T.

Dato : 16-02-07 23:02

ølkusken udviste en rettidig omhu og skrev:

> Eet enkelt klik. Der er intet at se når den gør det. Det er ca hver 10
> minut

Det kan muligvis være harddisken, der er ved at stå af. Prøv at have
harddisken feks. ovenpå kabinettet mens din pc er tændt og hør om det er
den.

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 17-02-07 17:02

> Det kan muligvis være harddisken, der er ved at stå af. Prøv at have
> harddisken feks. ovenpå kabinettet mens din pc er tændt og hør om det er
> den.

Vil med 95% sikkerhed give dig ret. Kan næsten ikke være andet end en HD der
mister omdrejninger (Mere et klunk end et klik !)

Hvis ja skal den skiftes da de som sagt er "ved" at stå af. Den kan dog ogdt
forsætte flere månder på den måde.

Mvh
Anders

Fra : ølkusken

Dato : 17-02-07 18:49

> [...]
> mister omdrejninger (Mere et klunk end et klik !)
>
> Hvis ja skal den skiftes da de som sagt er "ved" at stå af. Den kan dog

Hej begge.
Det er sku godt nok trist hvis det er tilfældet. Den er kun 1 måned gammel
(ung)

Ved I om der findes der et sted på nettet hvor man kan tjekke HD's tilstand
eller lign ?

Må vist hellere fået lavet lidt backup...

Tak for svarene

Jesper

Fra : Finn 3200

Dato : 17-02-07 21:09

Gå ind på producentens hjemmeside, der findes helt sikkert
diag.programmer du kan køre. Besøg evt. warrenty-siden
og læs om hvordan du agere ved en RMA sag.
Den skal egentlig byttes - den er ved at stå af men som sagt
kan der gå et stykke tid men lige pludselig så er det sket
mvh
Finn

Fra : Peter T.

Dato : 18-02-07 13:27

ølkusken udviste en rettidig omhu og skrev:

> Ved I om der findes der et sted på nettet hvor man kan tjekke HD's
> tilstand eller lign ?

Du kan prøve at kigge på diskens SMART-status. Men jeg tror nu ikke, at
den kan fortælle dig noget i netop dette tilfælde, hvis det altså *er*
disken, der er ved at stå af. SMART kan vises med bla. dette program:

<http://www.batchconverter.com/HardDriveInspector-download-21144.shtml>

Prøv evt. at spørge i gruppen dk.edb.hardware.drev, hvis du finder ud af at
det er disken, der klikker.

Fra : Jørgen

Dato : 18-02-07 13:38

Er ikke haj i det men, men minder om mit sidste problem, hvor jeg også
troede det var diskene. Men da mine optiske drev også pludselig var
usynlige, skiftede jeg strømforsyningen, hvilket gav mig 3 brugbare
harddiske tilbage.
Så måske en ide at prøve.