Kan der være fejl i ny Duo 2 Core 1,86 ghz~
Fra : Kim H

Dato : 16-02-07 16:14

Jeg har lige købt en Core 2 Duo 1,86 ghz. CPU og samtidig en ny bundkort
Asrock 4Coredual- VSTA
dog købt et andet sted samt nye Ramblok
Når jeg starter op sker der ikke noget = Sort skærm ingen beeplyd eller
noget
Jeg har rodet meget med det , og hælder mest til at det må være CPUen der er
Defekt , men er de ikke testede, og har nogen hørt om nye defekte CPUer ?
Jeg kan vel også få svært ved at lave reklamation over CPUen , butikken vil
vel påstå at det er det andet hardware som er med fejl ærgerligt at
jeg ikke købte bundkortet samme sted

Mvh. Kim

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-02-07 16:27

"Kim H" <kimho@c.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kan vel også få svært ved at lave reklamation over CPUen , butikken
> vil vel påstå at det er det andet hardware som er med fejl ærgerligt

Den fejl du beskriver kan være et af følgende.

1. Du har glemt det ekstra power stik fra PSU'en
2. Cpu'en er kaput
3. Bundkortet er kaput
4. PSU'en er kaput

Købte selv en ny omgang af det hele, sidst jeg havde samme problem. Det
viste sig at det var bundkortet, så jeg kunne returnere den nye cpu og
strømforsyning.

Bjarne K.

Fra : Hans

Dato : 16-02-07 16:46

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Købte selv en ny omgang af det hele, sidst jeg havde samme problem. Det
> viste sig at det var bundkortet, så jeg kunne returnere den nye cpu og

Og
5. Manglende kendskab

Fra : Kim H

Dato : 16-02-07 19:58

> [...]
>
> Købte selv en ny omgang af det hele, sidst jeg havde samme problem. Det
> viste sig at det var bundkortet, så jeg kunne returnere den nye cpu og

Jeg har måske glemt ekstra stik fra PSUen Mit gamle bundkort har kun
een powerstik så måske fejlen ligger her , har ikke haft monteret det 4
polede stik
Jeg skal have set efter om der sidder sådan et stik fra PSUen og så skal
jeg have sat nye bundkort til igen , nå men nu er der da håb
Ved i om man kan bruge sin gamle harddisk med Win XP MCE uden formatering ,
det ville være dejlig

Mvh. Kim

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 16-02-07 16:37

"Kim H" <kimho@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dog købt et andet sted samt nye Ramblok
> Når jeg starter op sker der ikke noget = Sort skærm ingen beeplyd eller

Det er self. altid træls, når sådan noget sker fredag eftermiddag.

Men har du checket at ledningerne til power er sat rigtigt i mobo'et?

Ryk alle ledninger fra mobo. (reset, pw, led etc) samt ledning til PSU

Prøv at fjerne alle ting fra mobo (dvs ram + gfx + hd + evt andre kort) så
der kun er mobo + cpu, og start så.

Sæt alle ledningerne på igen, og start så igen.

Virker det, så prøv at smide ram i. Prøv evt ram i anden sokkel.

Derefter gfx og til sidst hd.

- - -

HUSK: Du har hele weekenden til at få et nervesammenbrud :)

Fra : Kim H

Dato : 16-02-07 20:00

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:y6OdnULws7YYUkjYRVnyuQA@giganews.com...
> [...]
>
> Derefter gfx og til sidst hd.
>
> - - -
>
> HUSK: Du har hele weekenden til at få et nervesammenbrud :)

Jeg vil prøve din opskrift , men har lige hørt noget om en ekstra strømstik
4 polet , som jeg ikke har haft monteret

Mvh. Kim

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 16-02-07 21:17

> "-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en

> Jeg vil prøve din opskrift , men har lige hørt noget om en ekstra
> strømstik 4 polet , som jeg ikke har haft monteret

Ohhh!

Fra : Henning

Dato : 16-02-07 19:34

On Fri, 16 Feb 2007 16:14:18 +0100, "Kim H" <kimho@c.dk> wrote:

> [...]
>dog købt et andet sted samt nye Ramblok
>Når jeg starter op sker der ikke noget = Sort skærm ingen beeplyd eller
Det klassiske spørgsmål:
Hvordan var du ESD-sikret da du installerede udstyret?

Har du testet uden ram? Melder systemet ramfejl?

Fra : Kim H

Dato : 16-02-07 20:02

> Det klassiske spørgsmål:
> Hvordan var du ESD-sikret da du installerede udstyret?
>
> Har du testet uden ram? Melder systemet ramfejl?

Jeg er ikke ESD sikret , hvis du mener være jordforbundet
Jeg har glemt at sætte en 4 polet strømstik på , håber det løser problemet

Mvh. Kim

Fra : joke

Dato : 16-02-07 21:38

> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke ESD sikret , hvis du mener være jordforbundet
> Jeg har glemt at sætte en 4 polet strømstik på , håber det løser problemet

Må indrømme at hvis du ikke ved hvad ESD er burde du nok ikke selv samle en
pc kan godt være den kommer til at virke på overfladen men fejl i
afviklingen af diverse ting vil kunne skyldtes dette

ESD er oversat til dansk statisk elektricitet som du kan risikere at
overfører til komponenterne hvis ikke du er ESD-sikret, dette kan medføre
defekte komponenter eller fejl i komponenter der viser sig i mystiske
programfejl pludselige genstarter (blå skærme) osv.

Selv en lille ladning kan få store følger.

Hilsen

Johnny

Fra : Henning

Dato : 16-02-07 22:03

> [...]
>programfejl pludselige genstarter (blå skærme) osv.
>
>Selv en lille ladning kan få store følger.

Korrekt, og det har intet at gøre med om du er forbundet til din
radiator eller vandhane!

Fra : bo

Dato : 16-02-07 22:32

On Fri, 16 Feb 2007 22:02:53 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
Det kan nu også overdrives, siden amigaen/zx81 som jo var samlet ved
køb gik jeg som andre over til 386 PC'er, og har samlet et utal af dem
siden 1988 vil jeg tro, jeg har aldrig brugt armbånd eller andet
udstyr, dog har jeg altid lige rørt ved et stykke metal ala blankt
radiator, og kun rørt på printkanter osv. Den dag i dag har jeg stadig
ikke mistet et komponent.

Fra : J. E.

Dato : 17-02-07 02:32

"joke" <jkp6670haderspam@hotmail.comnu> skrev i en meddelelse

> Må indrømme at hvis du ikke ved hvad ESD er burde du nok ikke selv
> samle en pc kan godt være den kommer til at virke på overfladen men
> fejl i afviklingen af diverse ting vil kunne skyldtes dette

Det er en vild overdreven problemstilling. Jeg har bare samlet og makket
med SÅ mange PC-er gennem årene uden at tage specielle forholdsregler
og har ALDRIG oplevet problemer af nogen art der kan relateres til
dette.
Det er muligt man kan være uheldig, men så kan man lige så godt advare
om, at lysekronen kan falde ned i PC-en hvis man lægge den på bordet.
Hvis jeg husker det, er jeg begyndt lige at røre kabinettet inden jeg
roder i bundkortet og dele til den, men ellers ingen forholdsregler.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-02-07 08:28

Fri, 16 Feb 2007 21:37:40 +0100, skrev joke, på 36 linier, i
<45d61613$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, :

> [...]
>programfejl pludselige genstarter (blå skærme) osv.
>
>Selv en lille ladning kan få store følger.

Ja ja og hvis jeg kunne skide i en parfumeflaske, ville jeg give dig
den så kunne du tage den med ud på landet hvor din historie burde
være.

Men vi er jo nok mange der har oplevet mirakler da vi aldrig har
ødelagt en computter på det grundlag.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-02-07 09:33

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være.
>
> Men vi er jo nok mange der har oplevet mirakler da vi aldrig har

Din bemærkning viser kun at du intet aner om ESD, lad en der har arbejdet
professionel med elektronik siden 1975 fortælle dig at din holdning svarer
til at have sex med en hiv positiv uden kondom, det går måske godt men du
ved det ikke før om 15 år og så er det forsent.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-02-07 10:21

Paul Østerby Sørensen wrote:
> [...]
> holdning svarer til at have sex med en hiv positiv uden kondom, det
> går måske godt men du ved det ikke før om 15 år og så er det forsent.

Jeg hører også til dem der sjældent tager specielle hensyn. Der er ikke sket
noget ved det i de snart 15 år jeg har rodet med computere.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 17-02-07 15:15

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg hører også til dem der sjældent tager specielle hensyn. Der er ikke
> sket noget ved det i de snart 15 år jeg har rodet med computere.

Jeg har brændt en komplet computer totalt af engang.

ALT var dødt, selv floppy drevet.

Jeg var ved at rode med den, der var sat strømstik i, men ikke rigtig tændt.

Så rørte jeg ved kabinettet og død var den.

Så den kan ske, men er godt nok kun sket denne ene gang i over 20 år.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-02-07 07:41

Sat, 17 Feb 2007 15:14:41 +0100, skrev -=* DANELAW *=-, på 17 linier,
i <yNidncq2rulTkErYRVnyjQA@giganews.com>, :

> [...]
>
>Så rørte jeg ved kabinettet og død var den.
>
>Så den kan ske, men er godt nok kun sket denne ene gang i over 20 år.

Ja mig som ikke prof vil sige det passer ikke.
At røre kabinettet ødelægger ikke en computter.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-02-07 07:39

Sat, 17 Feb 2007 09:33:22 +0100, skrev "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail>, på 37 linier, i
<45d6bdc5$0$4167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, :

> [...]
>til at have sex med en hiv positiv uden kondom, det går måske godt men du
>ved det ikke før om 15 år og så er det forsent.

Er du sikker på det ikke er af kondom man får HIV?

Og hvad hvis bare min comp holder 15 år burde det da være nok
Men en prof ødelægger sgu sikkert også en del mere elektronik end vi
andre "dødelige".
(Der åbenbart oplever mirakler hverdag)

--
MVH Karsten