Døde taster på SE630
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 12:19

Tasterne, på min søns SE T630, har det med at holde op med at virke, en gang
imellem. Nogen gange er det alle tasterne, undtagen op på joysticket, andre
gange er det alle tasterne. Efter nogen tid, 12 timer eller mere, forsvinder
problemet.
Mon der er nogen herinde, der har et forslag til løsning af problemet ?
På forhånd tak.

--
Ib

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 13:52

Et nyt sæt taster, kunne være en mulighed !

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 17:43

"Anders (6400)" <helthen@iskoven.dk> skrev i en meddelelse
> Et nyt sæt taster, kunne være en mulighed !

Ja måske, men ville fejlen så ikke være mere konstant, optræde meget oftere
end den gør nu ?

--
Ib

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-02-07 18:05

> [...]
> forsvinder problemet.
> Mon der er nogen herinde, der har et forslag til løsning af problemet ?

Det kunne være at du skulle prøve at få lavet en software-opdatering på den.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 16-02-07 18:07

Hvad har en opdatering at gøre med tasterne ?

Fra : Jean

Dato : 16-02-07 22:41

Anders skrev:
> Hvad har en opdatering at gøre med tasterne ?

Software har at gøre med alt. Det kan sagtens være en SW-fejl. Jeg har set
fejlen før... (arbejder i en telebutik) den er perioisk på T630, og en
SW-opdatetering kan være nok.

Det kan selvfølgelig også være en teknisk fejl, eller en fugtskade.

Mvh Jean.

Fra : Peter SD.

Dato : 17-02-07 18:24

Hej Anders (A6400, Andseman eller whatever)

> Hvad har en opdatering at gøre med tasterne ?

Hvad har softwaren IKKE med at gøre i telefonen ??
- læs lige beskrivelsen af fejlen èn gang til, og prøv så at forstå hvad det
er der er galt i stedet for bare som altid at komme med direkte ubrugelige
svar....

Citat fra dig selv: "så ved jeg reelt ikke, hvad der kan være galt."

- brug det dog i din signatur !!!!

--
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 17:45

> "Ib" <ib(a)RØVballe-bredsten.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det kunne være at du skulle prøve at få lavet en software-opdatering på
> den.

Nu har jeg ikke haft mange mobiltelefoner i tidens løb, så jeg har aldrig
prøvet det, omend jeg ofte har hørt om det.
Hvordan skal jeg gøre for at få telefonen opdateret ?

--
Ib

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-02-07 18:28

> [...]
> prøvet det, omend jeg ofte har hørt om det.
> Hvordan skal jeg gøre for at få telefonen opdateret ?

Du skal finde et telecenter eventuel unlocker-forretning som tilbyder
opdatering. Jeg har brugt Telecare i København men der masser af unlock- og
opdateringsbutikker i København. Så vidt jeg kan se befinder du dig ovre i
Holbæk-området og der må jeg indrømme at jeg ikke rigtig er kendt med hvad
der findes af butikker som kan den slags. Hvis det ikke er en garanti-sag,
så skal du jo slippe nogle penge for det og da priserne svinger noget fra
sted til sted kan det sikkert godt betale sig i forhøre sig lidt rundt
omkring. I Holbæk-området fandt jeg det her:

http://www.degulesider.dk/vbw/super/resultat.do?compTrade=mobiltelefoner&compZip=&compCity=holb%E6k&compAddress=&compRegionID=&compPhone=&filterIds=&compInfCatID=&compInfHitTypeID=&minx=&maxx=&miny=&maxy=&ssfull=1&twoFieldName=&twoFieldAddr=&Image51.x=0&Image51.y=0

(Håber linket virker).

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 19:09

> [...]
> garanti-sag, så skal du jo slippe nogle penge for det og da priserne
> svinger noget fra sted til sted kan det sikkert godt betale sig i forhøre

Jeg prøver at kigge efter en biks i her området. Takker for svar.

Ps. jeg bor lidt vest for 7100 Vejle

--
Ib

Fra : Peter SD.

Dato : 17-02-07 20:43

Hej.

> Jeg prøver at kigge efter en biks i her området. Takker for svar.

Er der garanti på telefonen, og er den ikke købt af en parallel-importør som
eks. 1cc.dk eller flere af de andre af de billigste på mobilpriser.dk, så gå
til et ordenligt (rigtigt) serviceværksted, som eks. Telecare eller
lign.....

Har du købt din telefon hos Sonofon, så gå til dem, de har et af de
allerbedste serviceværksteder, med 100% styr på det de laver......!

En unlocker er dit dårligste valg da du:
1. Skal betale for en opdatering
2. Mister garantien

- jeg fatter ikke folks positive syn på unlockere her i NG, det er reelt
bare en flok amatører der har købt et kabel og til nød et stykke software
(hvis de da ikke bare finder noget kluns på nettet) og så kalder sig
unlockere, og ellers ikke aner en pind om hvad det er de laver.....!

--
Peter

Fra : Thomas Andersen

Dato : 17-02-07 00:53

Normalt er det tasteprintet på T630 som går i stykker
http://www.cellshoppen.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=17%2D008
Men så burde problemet være der hele tiden.

Mvh
Thomas
www.CellShoppen.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-02-07 22:12

Thomas Andersen wrote:
> Normalt er det tasteprintet på T630 som går i stykker
> http://www.cellshoppen.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=17%2D008
> Men så burde problemet være der hele tiden.

Hvis en tast virker som om den sidder fast, er det så tasteprint eller selve
tastaturet?

/FL