Suum suuuum ... hak hak
Fra : Andreas Geitner

Dato : 01-07-01 01:02

--

Hej I kloge hoveder derude

Mit CD-ROM drev er efterhånden blevet et stort irritationsmoment... det
larmer! Derudover virker det som om det hele tiden kører op og ned i
hastighed, med det resultat, at dataoverførslen bliver langsommelig....
dette er det største problem.

Jeg har et Creative Labs 52X (CD 5233E) drev, som bruger en driver udgivet
af Microsoft dateret den 5-5-1999 (Firmware 2.02)

Jeg har støvet windrivers.com og creative's hjemmeside igennem for at finde
en nyere driver og/eller firmware, men foreløbigt uden held.

Er der nogen der kender til et sted, hvor jeg kan hente de nødvendige filer?

På forhånd tak

Andreas

PS - kører:

Win98SE

geitner@get2net.dk

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 01-07-01 09:39

Andreas Geitner wrote:

> [...]
> larmer! Derudover virker det som om det hele tiden kører op og ned i
> hastighed, med det resultat, at dataoverførslen bliver langsommelig....

Det kunne lyde som om linsen deri er blevet beskidt, prøv at rense den
forsigtigt med en vatpind med sprit/viduesrens etc. - det kræver dog at
du skiller drevet ad, men det plejer at virke...

> [...]
> en nyere driver og/eller firmware, men foreløbigt uden held.
>
> Er der nogen der kender til et sted, hvor jeg kan hente de nødvendige filer?

<()> **** Mad Programmer - Commodore Freak - ABP regular ****
^^ "Can't sing. Can't dance. Can handle a sword a little."
-- Victor's resume (Terry Pratchett, Moving Pictures)