Parallelimporteret mobil fra 1cc.dk ?
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 15-02-07 15:04

Hej...

Er der andre herinde som nu står med en parallelimporteret mobiltelefon købt
hos 1cc.dk ?

Vi har i husstanden en Samsung D600 der er 11 måneder gammel og købt hos
1cc.dk (som nu er lukket).
Telefonen begyndte at opføre sig underligt, og ville ikke modtage beskeder
fra enkelte numre, og viste forkerte afsenderoplysninger til SMS beskederne.

Vi indleverede den derfor hos Telecare i Aalborg, da 1cc.dk henviser til
Telecare. Men de ville ikke opdatere den, med den begrundelse, at den var en
parallelimport vare, som oprindeligt var lavet til markedet i Nigeria.

Jeg har forsøgt at kontakte Samsung på 70701970, men deres telefonnummer er
tydeligvis ude af drift, eftersom der er optaget 24 timer i døgnet!

Det mærkelige er, at det faktisk et et europæisk garantibevis i kassen til
telefonen.

Er der andre der er løbet ind i samme problem?

Thomas

Fra : Peter SD.

Dato : 15-02-07 17:45

Hej.

Ja, stortset alle telefoner fra 1cc.dk er/var parallel-importeret, men
desværre er det ikke kun 1cc.dk der gør dette faktisk gælder det svjv. alle
de billigste forhandlere på mobilpriser.dk....

Der er nok ikke meget at stille op nu hvor 1cc.dk er lukket.....
Telecare og Samsung, S/E, Nokia, Siemens osv. er svjv. i deres gode ret til
at afvise reperation af disse telefoner......
- de gør det ihvertfald konstant, som du selv har oplevet.....

Jeg har iøvrigt lavet flere indlæg om dette problem med parallelimport her i
NG, da jeg syntes det er ret unfair behandling af kunderne at gøre som mange
forhandlere i den billige ende gør, nemlig at skrive i
"betingelser/handelsvilkår" at "visse telefon modeller kan være
parallelimporteret" men ikke at skrive precis hvilke modeller.....
Og også at prisen ikke er markant billigere end tilsvarende "rigtigt"
importeret telefoner, det mener jeg den burgte være i sådanne tilfælde.....

--
Peter

Fra : Henning Wangerin

Dato : 15-02-07 19:13

On Thu, 15 Feb 2007 15:03:41 +0100, Thomas Buus Andersen wrote:

> Hej...
>
> Er der andre herinde som nu står med en parallelimporteret mobiltelefon
> købt hos 1cc.dk ?

Heldigvis ikke, men har fået flashet flere forskellige telefoner hos min
lokale unlocker uden problemer.

> Er der andre der er løbet ind i samme problem?

Prøv at se på www.find-unlocker.dk, om der ikke er en i nærheden af dig,
som kan klare det.

Det er selvfølgelig ikke gratis, men i forhold til normalprisen hos de
andre firmaer du nævner er det med garanti billigere.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Peter SD.

Dato : 15-02-07 20:10

Hej.

> Heldigvis ikke, men har fået flashet flere forskellige telefoner hos min
> lokale unlocker uden problemer.

Ja det er jo faktisk i precis dette tilfælde en reel mulighed, for da 1cc.dk
ikke længere findes er der jo heller ikke garanti på den
parallel-importerede telefon længere....
- den bortfalder jo også ved opgradering hos en unlocker, men det er jo
ligegyldigt i dette tilfælde.....

--
Peter

Fra : Henning Wangerin

Dato : 15-02-07 21:25

On Thu, 15 Feb 2007 20:09:45 +0100, Peter SD. wrote:

> [...]
> parallel-importerede telefon længere.... - den bortfalder jo også ved
> opgradering hos en unlocker, men det er jo ligegyldigt i dette

Helt enig.

På den anden side vil jeg nu overveje om jeg ikke vil gå til min unlocker
og få lavet telefonen alligevel, med mindre telefonen er under 6
mdr (Måske endda tidligere)

Alternativet står mellem
- at skulle undvære telefonen i lang tid og og få det lavet gratis.
- at få det lavet hurtigt, men skulle betale lidt for det.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Peter SD.

Dato : 16-02-07 07:31

Hej.

> På den anden side vil jeg nu overveje om jeg ikke vil gå til min unlocker
> og få lavet telefonen alligevel, med mindre telefonen er under 6
> mdr (Måske endda tidligere)

Når du samtidig har en krafitg risiko at miste garantien ??

Det ville jeg ikke.....

På flere af de officielle værksteder, får du lagt ny software i mens du
venter.....
- eller på max. en dag....

Så hvorfor betale penge for noget du kan få gratis, og samtidig risikere at
miste garantien ??

Nå pyt, hver mand sine fornøjelser....

--
Peter

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-02-07 15:21

" Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> venter.....
> - eller på max. en dag....
>
> Så hvorfor betale penge for noget du kan få gratis, og samtidig risikere

Når vi taler om parallel-importerede telefoner er det forhandleren og ikke
producenten som har reklamations-forpligtelserne. Når denne forhandler ikke
længere eksisterer er du i princippet uden mulighed for at gøre brug af din
reklamationsret. Kort sagt: Det er noget risikabelt skidt at købe
parallelimporterede telefoner.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-02-07 16:24

Kim Larsen skrev:

> [...]
> længere eksisterer er du i princippet uden mulighed for at gøre brug af din
> reklamationsret. Kort sagt: Det er noget risikabelt skidt at købe

Det er måske i praksis rigtigt, men ikke i princippet. I en
normal butik mister man *også* sin reklamationsret hvis den
lukker og slukker.

Så reelt drejer det sig om om man handler et sted der har en
meget lille chance for at lukke ned - og det udelukker
formodentlig en del der parallelimporterer.

--
Bertel

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-02-07 14:06

Telecare viste mig et udskrift fra en side, hvor han havde indtastet IMEI
nummeret. Ud fra det, kunne man se hvilket marked den var lavet til.

Er der nogen der kender den hjemmeside til Samsung telefoner .

Thomas