ideen med Afrika indsamling?
Fra : Kim2000

Dato : 17-02-07 21:03

Så er det igen igen igen igen igen indsamlingstid for Afrika. Atter engang
samler Danmark ind til Afrika, mens vi ser sultne børn og voksne der lider.
Men hvad nytter det? Siden 1981 er antallet af fattige i Afrika blevet
fordoblet. Landene er i konstante krige (det har man penge til). Og ser vi
på de tidligere landsindsamlingers resultat så ender det hver gang med et
stort antal millioner bliver sendt derned og året efter er det galt igen.

Kort sagt. Det nytter ikke noget bare bevidstløst at sende mad derned. Det
hjælper ikke en dyt i det lange løb.

Hvad jeg kunne forstille mig var at man gik langt mere målrettet til værks.
Hvad med at føre vand til markerne? Hvad med genplante skove, send ikke en
traktor, send køer. Hvad med at lave store anlæg der kan afsalte havvand og
så føre store kunstige floder ind i landet? Når der først er mad, så er der
overskud til uddannelse, er der uddannelse så løser alt det andet sig også.

Det der sker nu er igen igen igen igen et forsøg på at slå på den dårlige
samvittighed, men den er helt fraværende for mit vedkommende, ja det er da
træls de har valgt at ødelægge deres jord, deres lande, men er det mit
problem? Den sidste hvide man blev jaget ud for et par år siden i Zimbawe.
Siden da har ingen _gad_ dyrke jorden. Og nu forventer de at vi skal give
dem mad?? Ikke på vilkår.

Og hensyn til AIDS? Hvad skulle det nytte at nogle sangere står og synger
med billeder af børn i baggrunden? Faktum er at man ikke bruger kondom,
derfor bliver de smittet. Faktum er at pavekirken bekæmper kondom, faktum er
at blodet er på deres hænder. Ikke mine. Faktum er afrikanerne selv har
valgt ikke at gøre oprør mod diktatorne, faktum er at de kæmper for
tyrranerne. Og så længe de gør det, så må de sejle i den sø de selv har
skabt.

Og ja, jeg er skolelærer og ja, det er tilladt for skolelærere at være
kyniske, og nej, skolelærere skal ikke være ekstraordinære humanister for at
være lærere.

mvh
Kim¨

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 17-02-07 21:15

> Så er det igen igen igen igen igen indsamlingstid for Afrika. Atter engang

Vi kan lære nogen negre, at hvis de voldtager 7 jomfruer (under 10 år)
så bliver de raske for sygdommen (AIDS).

Fra : @

Dato : 17-02-07 21:16

On Sat, 17 Feb 2007 21:03:16 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Så er det igen igen igen igen igen indsamlingstid for Afrika. Atter engang
>samler Danmark ind til Afrika, mens vi ser sultne børn og voksne der lider.
>Men hvad nytter det?

nogle med "den rigtige humanitære holdning" har en glorie de kan pudse

>Siden 1981 er antallet af fattige i Afrika blevet
>fordoblet. Landene er i konstante krige (det har man penge til).

ja Saudi-Arabiske oliepenge

>Kort sagt. Det nytter ikke noget bare bevidstløst at sende mad derned. Det
>hjælper ikke en dyt i det lange løb.

jo

dem med "den rigtige humanitære holdning" kan holde glorien fin og
skinnede

> [...]
>overskud til uddannelse, er der uddannelse så løser alt det andet sig også.

er du da blevet vanvittig!!!!!

gøre det afrikanske kontinent uafhængigt at Europa!

hvor skal vi så få billige råvarer fra?

>Og hensyn til AIDS? Hvad skulle det nytte at nogle sangere står og synger
>med billeder af børn i baggrunden?

Afrika har en stor overskudspopulation,
så det er ikke noget problem at en sygdom tolder af befolkningen

/Albert Camus/

Fra : Torben

Dato : 17-02-07 22:27

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
> On Sat, 17 Feb 2007 21:03:16 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
> wrote:
>
> nogle med "den rigtige humanitære holdning" har en glorie de kan pudse

Og? Hvis nu bare at det hjælper!

mvh
Torben - der således kan pudse sin glorie

Fra : @

Dato : 17-02-07 22:35

On Sat, 17 Feb 2007 22:26:41 +0100, "Torben" <real_anonym@hotmail.com>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

>Og? Hvis nu bare at det hjælper!

det gør det desværre ikke

>mvh
>Torben - der således kan pudse sin glorie

og mens du sidder og pudser glorien kan du jo fundere lidt over
hvorfor Toms chokoladefabrik ligger i Danmark og ikke i Ghana

det skulle vel aldrig være fordi vi ved hjælp af toldmure forhindrer
at disse arbejdspladser ligger i Ghana

importtolden på færdig chokolade er mystisk nok 5 gange så høj som som
på kakaobønner

så hyklerne skal da bare pudse videre på deres glorier

/Albert Camus/

Fra : Jens G

Dato : 17-02-07 21:29

[...]
På mig virker det grotesk at DR laver et kedelig indsamlingsshow, hvor
man glæder sig over at der kommer nogle få millioner i
nødhjælpskassen, samtidig med at de ødsler milliarder væk på det nye
DR-by byggeri.
--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 17-02-07 23:02

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man glæder sig over at der kommer nogle få millioner i
> nødhjælpskassen, samtidig med at de ødsler milliarder væk på det nye

Husk, at som udgangspunkt, skal MINDST 90% af
alle nødhjælpsmidler gå til donorlandet selv!!!!

Så ingen grund til brok her.

Fra : Ralph

Dato : 18-02-07 00:42

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:mLqdnczsq93R5krYRVnyvgA@giganews.com...
> Husk, at som udgangspunkt, skal MINDST 90% af
> alle nødhjælpsmidler gå til donorlandet selv!!!!
>
> Så ingen grund til brok her.

ÆV - nu troede jeg lige vi var enige for een gangs skyld, det kunne jeg ikke
forstå, så jeg læste lige dit indlæg een gang til, og det var vi så ikke.
Det er klart at med den regering vi har skal u-landsbistand føres tilbage
til danske virksomheder, men nu snakker vi ikke om ulandsbistand i denne
tråd, men NØDHJÆLP.
En ting er at sende vandpumper fra Als til Afrika, betalt af danske midler
til Afrika, en anden ting (denne tråd) er at sende læger, sygeplejersker og
piller til Afrika for at hjælpe - håber du kan kan se forskellen.

PS. JA de udsendte skal have løn, de har jo sikkert et hus, nogle
forsikringer, en bil, nogle børn der skal betales for, det håber jeg også du
kan forstå?

Jeg har desværre ikke den store tiltro til din empati, men HER kan du vel se
forskel?

--
Ralph