Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvilken indkomst kræves for
Fra : M&J

Dato : 18-02-07 18:36

Hej.

Vi har i weekenden snakket om, hvilken indkomst, der kræves for at låne
penge til et nyt hus.

Hvad er jeres bud på en påkrævet opsparing samt indkomst for at have råd til
at opføre et hus inkl. grund til hhv. 1,2, 1,5 og 2,0 mio. kr.

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 18-02-07 18:51

M&J skrev:
> [...]
> Hvad er jeres bud på en påkrævet opsparing samt indkomst for at have råd til
> at opføre et hus inkl. grund til hhv. 1,2, 1,5 og 2,0 mio. kr.

Der er mange ubekendte i dit spørgsmål.

Fast/variabel rente, antal år i nuværende bank, generel
betalingshistorik, beliggenhed, forventning om prisudvikling i forhold
til denne beliggenhed.

Sagt på en anden måde: vil du oprette et hus på 140 kvm i et område hvor
der er en negativ prisforventning, skal du have bedre indkomst end hvis
der på forhånd er en mulighed for friværdi i form af stigning - både på
kort og langt sigt.

Der er faktisk en årsag til den slags tager tid på aftenstudie på en
handelsskole...

Henrik V Blunck - www.blunck.dk/hvb
Blogs: www.blunck.dk/blog og www.blunck.dk/tjenfritid
Adsense - læs: http://www.adsense-success.co.nr

Fra : Sætterniissen

Dato : 18-02-07 21:01

En gylden tommerfingerregel er, at du kan købe hus til en pris på 3-4 gange
årsindkomsten (husstanden) - der skal naturligvis reguleres heri for andre
lån eller ekstraordinære udgifter.
Dvs. sige i dine eksempler
400.000
500.000
650.000
pr. år

Knud

Fra : Michael

Dato : 18-02-07 21:28

"M&J" <mogj @ mail .> wrote in message
> [...]
>
> Hvad er jeres bud på en påkrævet opsparing samt indkomst for at have råd
> til at opføre et hus inkl. grund til hhv. 1,2, 1,5 og 2,0 mio. kr.

Det er ikke ligefrem svar på dit spørgsmål, men hvor i alverden bygger man
et hus inkl. grund til de priser? Et almindeligt hus idag koster typisk
mellem 2-2,5 mill i opførelse alene - grunden kommer oveni.

Fra : M&J

Dato : 18-02-07 21:38

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et hus inkl. grund til de priser? Et almindeligt hus idag koster typisk
> mellem 2-2,5 mill i opførelse alene - grunden kommer oveni.

Familie i sønderjylland har lige bygget hus inkl. grund til ca. 1,3

Grunden kostede 115.000.

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 18-02-07 22:59

M&J skrev:
> "Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> Familie i sønderjylland har lige bygget hus inkl. grund til ca. 1,3
> Grunden kostede 115.000.

Jeps. Det er ikke helt umuligt...

Fra : Michael

Dato : 19-02-07 21:34

"Henrik Vestergaard Blunck" <h_blunck@gmx.net> wrote in message

> Jeps. Det er ikke helt umuligt...

> [...]

Imponerende - her ovre på Sjælland kan man ikke bygge for under 2 mill -
grunden kommer oveni!

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 19-02-07 22:20

Michael skrev:
> "Henrik Vestergaard Blunck" <h_blunck@gmx.net> wrote in message
> Imponerende - her ovre på Sjælland kan man ikke bygge for under 2 mill -
> grunden kommer oveni!

Älvsbyhus' prisliste findes her: http://www.alvsbyhus.dk/pris/pris_list.html
Annebergshuse (Svenske Træhuse A/S) er ikke stort dyrere.

1702kvm grund ved Fuglebjerg - http://www.home.dk/sag/230-6099
kr. 455.000 Den lave pris muligvis pga deklaration hvor ydervægge skal
opføres i teglsten.

eller:

1125kvm i Hørve ved Dragsholm - http://www.home.dk/sag/229-1051
kr. 295.000. Tilslutningsafgifter specificeret, og mulighed for naturgas
ved byggeri af lavenergihus.

Men det er rigtigt: vil man tættere på Rådhuspladsen og/eller
Perrier-bæltet, så koster det nemt spidsen af en jetjager....

Fra : Michael

Dato : 20-02-07 00:13

> [...]
>
> Men det er rigtigt: vil man tættere på Rådhuspladsen og/eller
> Perrier-bæltet, så koster det nemt spidsen af en jetjager....

Ja ok - pindehuse var ikke lige i mine tanker da priserne røg på bordet. Jeg
har iøvrigt hørt flere skrækhistorier om svenske brændehuse, så det holder
jeg mig langt væk fra.

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 20-02-07 01:16

Michael skrev:
> Ja ok - pindehuse var ikke lige i mine tanker da priserne røg på bordet. Jeg
> har iøvrigt hørt flere skrækhistorier om svenske brændehuse, så det holder
> jeg mig langt væk fra.

"pinde-" og "brændehuse" er måske nok lidt af en misopfattelse af
træhuse. Jeg taler rent faktisk om kvalitetshuse (især hvad angår
Anneberg), der er allergivenlige.

Den halve mursten omkring en betonklods giver ikke større kvalitet.
Tværtimod, faktisk. Men det er en helt anden historie.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-07 15:31

> [...]
>
> Ja ok - pindehuse var ikke lige i mine tanker da priserne røg på bordet.
> Jeg har iøvrigt hørt flere skrækhistorier om svenske brændehuse, så det

Hej.

Den pris, som jeg nævnte på 1,3 mio. inkl. grund (uden anlæg af have,
carport, redskabsrum osv.) for et hus i Sønderjylland var til gengæld et
115M2 hus i musten. Ikke luksus hus, men det er over middel, både hvad
materialevalg og inventar angår.

Fra : Michael

Dato : 20-02-07 20:30

"Michael Sørensen" <.> wrote in message

> [...]
> carport, redskabsrum osv.) for et hus i Sønderjylland var til gengæld et
> 115M2 hus i musten. Ikke luksus hus, men det er over middel, både hvad

Ok - det var også et lille hus hvilket forklarer noget af den lave pris.
Idag vælger de flest jo at bygge minimum 150kvm, da de sidste kvm er
væsentligt billigere end de første.

Men alt i alt naturligvis en del billigere end her ovre på djævleøen

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-07 21:50

> [...]
> væsentligt billigere end de første.
>
> Men alt i alt naturligvis en del billigere end her ovre på djævleøen

Det er noget med, at indretningen gør, at huset virker til at være ca 20
kvm. større end det er, da gangen er "sparet" væk, som de så fint har
forklaret mig.

Fra : Michael

Dato : 21-02-07 00:09

> [...]
>
> Det er noget med, at indretningen gør, at huset virker til at være ca 20
> kvm. større end det er, da gangen er "sparet" væk, som de så fint har

20? Hmm... ja ok - de fleste nye huse har et gangareal på max 4-7 kvm, så
det er da vist lidt overdrevet.

Fra : tom jensen

Dato : 21-02-07 02:33

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse

> [...]
> carport, redskabsrum osv.) for et hus i Sønderjylland var til gengæld et
> 115M2 hus i musten. Ikke luksus hus, men det er over middel, både hvad

hej
jeg har selv lige fået bygget hus (viborg amt)
137m2 vinkel hus med ca 18m2 overdækket terrasse.
1420m2 grund .
dobbelt carport med 22m2 isoleret redskabsrum.
det hele kommer op i lige under 1.5 million ,med have,og ca 230m2 fliser
og hækplanter

så det kan godt lade sig gøre at bygge til rmelige penge

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar