Margen?
Fra : adam

Dato : 30-06-01 23:35

Hej alle sammen

Jeg har en brother HL-1240 printer, og jeg har nu siddet en del tid og
arbejdet på et brevpapir i Adobe Illustrator 9.0, det ser fantastisk
godt ud, hvis jeg selv skal sige det. Så nu skulle jeg så lave mit
første udpint, og så viser det sig, jeg ikke kan få printeren til at
udskrive helt ud til kanten af papiret, og på mit brevpapir har jeg
lavet en bjælke helt ude i venstre side.
Jeg tænkte så det måtte være noget med illustrator at gøre, men Word, og
Paint og alle andre programmer kan heller ikke gå helt ud til kanten, så
er der nogen her som ved, om det kan lade sig gøre, hvis det kan så
hvordan??

Adam

http://www.kandu.dk/

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 30-06-01 23:59

Vælg "Filer", "Sideopsætning" og "Margener". Stil højre/venstre margerne til
0. Der vil derefter komme en meddelsesboks om at margerne er uden for
udskriftsområdet. Vælg "Ignorer". Hvis det mod forventning alligevel er uden
for udskriftsområdet, kør smøren igen, og vælg "Juster". Vælg eventuelt
"Papirstørrelse" for at vælge papir format.

Mvh
Flemming Nielsen

Fra : FeZ

Dato : 01-07-01 00:44

"adam" <adam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Paint og alle andre programmer kan heller ikke gå helt ud til kanten, så
> er der nogen her som ved, om det kan lade sig gøre, hvis det kan så

Det har noget med printeren at gøre.
Den kan ikke udnytte hele arket, hvilket
er meget normalt. Kig evt. i din manual
for nærmere info om printerens begrænsning.

--
FeZ