Så fik jeg set noget sci-fi!
Fra : Morten Steen

Dato : 19-02-07 20:56

Jeg spurgte for noget tid siden her i gruppen om nogle sci-fi anbefalinger,
og fik en del gode tips. Tænkte lige jeg ville komme med en mindre update,
og lidt anbefalinger fra mig. ;)

Det startede jo med jeg omsider fik set "2001", og for pokker da, hvor var
det bare en fantastisk film. Den fortjener i den grad alle de roser der er
blevet smidt efter den i årenes løb. Helt suveræn.

Jeg fik så optaget "2010" fra TCM nytårsnat, og den var også rigtig god. Man
kan måske argumentere for at den tager lidt af mystikken ud af "2001" ved at
forklare mange af hændelserne fra den, men ikke desto mindre fandt jeg den
værende virkelig spændende og vellavet. Og jeg har altid godt kunnet lide
Roy Scheider, så det var en bonus.

Så lånte jeg "Silent Running" af en kammerat, og det var da en helt utrolig
smuk og gennemtænkt film. Og jeg kan ikke huske hvem det var der skrev det
her i gruppen, men JA, de tre 3 droider er for nuttede! ;) Den kan varmt,
varmt anbefales.

For en 50'er fik jeg anskaffet mig 2-disc udgaven af "Close Encounters Of
The Third Kind", som jeg ikke havde set i mange år. Og hvilket herligt
gensyn. Helt igennem gennemført suveræn film. De sidste 30 minutter er
simpelthen perfekte. Der sad jeg med et par tårer i øjenkrogene, og lod mig
fuldkommen overvinde af Spielbergs optimistiske vision. Absolut en af de
bedste sci-fi film nogensinde.

Jeg nåede ikke at se så mange film mere i denne omgang (men har dog
"Equilibrium", "eXistenZ", "Pi" liggende), fordi jeg også liiiiige måtte
låne "Battlestar Galactica" af min kammerat. Og HOLD da fest! Startende med
mini-serien fra 2003, og direkte over i sæson 1 har jeg høvlet det ene
afsnit efter det andet ned gennem de sidste mange uger. Jeg har været Star
Trek-fan i mange år, men her har selv Star Trek svært ved at være med. Den
serie får mine VARMESTE anbefalinger til sci-fi fans derude. Jeg ser at
SBSNet er nået til afsnit 7-8 stykker i 1. sæson, så man kan stadig nå at
hoppe på. Men ellers kan jeg kun opfordre til at man køber/låner den, og
selv bevidner en af de mest spændende, nyskabende, velspillede, vellavede,
veludførte serier nogensinde!
Nu har jeg så fået set til og med 12. afsnit i sæson 3, så jeg må i gang med
filmene igen!

Glæder mig til at se/gense "Blade Runner", "The Day The Earth Stood Still",
og lytter i øvrigt stadig gerne til anbefalinger! Har overvejet at prøve
kræfter med den originale "Solaris", men tager det lidt roligt med den
endnu. ;)

Morten

Fra : Taba

Dato : 19-02-07 21:50

> [...]
> veludførte serier nogensinde!
> Nu har jeg så fået set til og med 12. afsnit i sæson 3, så jeg må i gang

Lidt en skam at den har mistet fokus på hovedhistorien de sidste par afsnit.
Der er efterhånden ved at hobet sig en del "fyld" afsnit ind i den serie som
vi efter min mening sagtens kunne være foruden. Disse fyld afsnit er brugt
meget til karakter udvikling, men til trods for det fylder de for meget. Det
var bedre integreret i sæson 1 og 2 synes jeg (og nogle af mine 'fellow
geeks') sammen med hoved historien.

Ikke underligt at serien er blevet flyttet så den vises søndag aften i
stedet for fredag aften pga. faldende seertal.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Tue Sørensen

Dato : 20-02-07 00:10

On 19 Feb., 20:55, "Morten Steen" <morte...@film.dk> wrote:
> [...]
> og lytter i øvrigt stadig gerne til anbefalinger! Har overvejet at prøve
> kræfter med den originale "Solaris", men tager det lidt roligt med den

Den kan du roligt se. Efter 2001 m.m. er du rigeligt parat!

Jeg kan anbefale den nye Sci-Fi Channel mini-serie The Lost Room:
http://www.imdb.com/title/tt0830361/

Det er tre afsnit á halvanden time. Den amr. DVD udkommer d. 3. april.
Jeg håber meget at de laver en fortsat serie ud af dette koncept.

Ellers, hvis du vil prøve en lidt anderledes low-budget men yderst
vellavet film, så check Primer (2004). Men sørg for at der er
undertekster på, for ellers risikerer man at gå glip af en del
detaljer (uanset hvor god man er til engelsk)...

- Tue

Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-02-07 05:06

On 19 Feb 2007 15:09:48 -0800, "Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Det er tre afsnit á halvanden time. Den amr. DVD udkommer d. 3. april.
>Jeg håber meget at de laver en fortsat serie ud af dette koncept.

Jeg var meget positivt overrasket over The Lost Room, interessant
plot, og rimeligt gode skuespillere. Langt over det niveau som
Sci-Fi's originale film ellers holder. Men jeg ser dem nu alligevel,
der er nu noget hyggeligt over at sidde at se film på den kanal.

Ellers kan jeg klart anbefale serien Firefly og så afslutte med filmen
Serenity. Den har været diskuteret til uendelighed herinde, men jeg
har indtryk af, at de fleste er store fans af serien. Vi er mange der
håber på en sæson 2 (selvom det nu nok bliver ved håbet).

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-02-07 10:42

Morten Steen skrev bl.a.:

> [...]
>
> Så lånte jeg
>
> For en 50'er fik jeg anskaffet mig
>
> Jeg nåede ikke at se så mange film mere i denne omgang

Jammenøhh, tak for orienteringen!

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- Er det ikke morsomt der findes mennesker som

Fra : Morten Steen

Dato : 20-02-07 12:13

> Jammenøhh, tak for orienteringen!

Nå ja, diss mig lige for at forsøge at gøre fortællingen lidt levende.

Morten

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-02-07 12:18

Morten Steen skrev:

> Nå ja, diss mig lige for at forsøge at gøre fortællingen lidt levende.

Det var ikke ment ondskabsfuldt.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
http://www.grandts.dk/Film/matadorgoof.htm

Fra : Morten Steen

Dato : 20-02-07 12:19

> Det var ikke ment ondskabsfuldt.

Det ved jeg skam godt. Jeg tog også bare lidt gas på dig. ;)

Morten

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-02-07 15:38

Morten Steen skrev:

> Det ved jeg skam godt. Jeg tog også bare lidt gas på dig. ;)

Okay. 1-1.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
Min far og jeg har altid vidst alting. Det jeg ikke vidste, vidste han.

Fra : Mr. D

Dato : 20-02-07 16:17

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Okay. 1-1.

Jamen det er jo rædi rædi dajligt, at I hygger jer, men hvis I to er færdige
med jeres lille sludder, så kan vi andre måske komme videre her?

simon

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-02-07 16:21

"Mr. D" skrev bl.a.:

> Jamen det er jo rædi rædi dajligt, at I hygger jer, men hvis I to er
> færdige med jeres lille sludder, så kan vi andre måske komme videre
> her?

Bevares. Bare spyt ud.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk

Fra : Mr. D

Dato : 20-02-07 22:07

> "Mr. D" skrev bl.a.:
>
> Bevares. Bare spyt ud.

Ja æh, jeg vil bare sige, at jeg synes I har helt ret i jeres betragtninger
af diverse film

simon

Fra : Silver

Dato : 22-02-07 17:16

1st price for most entertaining "mud-throwing" thread 2007..!

:D

Fra : Mr. D

Dato : 26-02-07 21:00

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> 1st price for most entertaining "mud-throwing" thread 2007..!
> :D

simon

Fra : Morten Steen

Dato : 20-02-07 17:09

> Jamen det er jo rædi rædi dajligt, at I hygger jer, men hvis I to er
> færdige med jeres lille sludder, så kan vi andre måske komme videre her?

At vi de-railer tråden lidt, skal vel ikke forhindre dig i at kommentere på
et af de tidligere svar i tråden?

Morten

Fra : Lars C

Dato : 20-02-07 17:56

Mr. D skrev:

>"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

>Jamen det er jo rædi rædi dajligt, at I hygger jer, men hvis I to er færdige
>med jeres lille sludder, så kan vi andre måske komme videre her?

Er der da noget der forhindrer dig?
--
Lars C

Fra : Per

Dato : 21-02-07 09:35

> Jeg nåede ikke at se så mange film mere i denne omgang (men har dog
> "Equilibrium", "eXistenZ", "Pi" liggende),

Tre kedelige film!

> [...]
> nyskabende, velspillede, vellavede, veludførte serier nogensinde!
> Nu har jeg så fået set til og med 12. afsnit i sæson 3, så jeg må i gang

Ja BSG er en suveræn fed serie. Jeg så lige 3x15 igår ;P

Fra : Søren Riis Nielsen

Dato : 21-02-07 18:27

Behøver jeg at nævne :

StarGate SG-1
StarGate SG Atlantis
Dr. Who (sæson 27+28 altså de nye sæsoner fra 2005 og2006)
Torchwood (spinoff af dr. who udemærket efter min mening)
Heroes (ny serie på scifi channel - den er KANON!)
Primeval (ny serie på engelsk kanal kun nået til episode 2, men lover godt)

Film :
Colossus: The Forbin Project (udemærket film fra ca. 1970)
Serenity
The Island
Gattaca
Tank Girl
Casshern
Cypher
Galaxy Quest

Fra : Per

Dato : 21-02-07 21:53

> StarGate SG-1
> StarGate SG Atlantis
> Heroes (ny serie på scifi channel - den er KANON!)

Mine pt. tre favorit serier sammen med Lost. Specielt Heroes er fed ja.

Fra : CK

Dato : 28-02-07 01:39

Det undrer mig lidt at der ikke er nogen der har nævnt Farscape endnu ?
Den ligger pt. på en delt førsteplads sammen med Battlestar Galactica på min
scifi liste

/CK