Gode film til test af 5.1 surround ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-07 09:52

Hej NG.

Hvilke gode film, hvor lydsporet udnytter 5.1 surroud ordentligt kan I
anbefale til test af 5.1 surround ?
Mine egne forslag vil være noget hen ad Star Wars, Ringenes Herre
trilogien etc.
Men det kunne være at der er andre og bedre bud ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Rune Zedeler

Dato : 15-02-07 10:09

Christian B. Andresen wrote:

> Hvilke gode film, hvor lydsporet udnytter 5.1 surroud ordentligt kan I
> anbefale til test af 5.1 surround ?

Kill Bill udmærker sig ved ikke at overdrive brugen af
surroundkanalerne. Hvis du kan se noget på lærredet, så kommer lyden
rent faktisk forfra. Lidt en sjældenhed efterhånden. Suverænt mixet i
øvrigt.

Matrix er imho også lækker - i særdeleshed 2'eren og 3'eren (intet sagt
om handlingen, eh).

-Rune

Fra : Mikael Schøler

Dato : 15-02-07 10:19

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> http://www.yee-haw.dk
> Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
> hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.

Saving Private Ryan - starten..
Matrix
Band of Brothers

Fra : René Lønstrup

Dato : 15-02-07 15:32

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> trilogien etc.
> Men det kunne være at der er andre og bedre bud ?

Udover dem der er nævnt er der umiddelbart to der falder mig for:

Master & Commander
War of the Worlds (den nye)

Især M&C giver en helt fantastisk indlevelse, når man kan høre træværket
knirke og knage omkring sig, - det er lige før man bliver søsyg af lydsporet
alene

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-02-07 18:06

> Især M&C giver en helt fantastisk indlevelse, når man kan høre træværket
> knirke og knage omkring sig, - det er lige før man bliver søsyg af
> lydsporet alene

ja og lyden af folk på dækket, samtidig man selv er under dæk - meget
lækkert - det behøver ikke altid være bulder og brag.
--
sniper_Nolight

Fra : Kenned

Dato : 16-02-07 20:33

René Lønstrup wrote:

> [...]
>
> Især M&C giver en helt fantastisk indlevelse, når man kan høre
> træværket knirke og knage omkring sig, - det er lige før man bliver

Blach Hawk Down...
Bliver aldrig træt af at høre "shellcasings" falde ned om ørerne på mig...

Kenned

Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
ordet SPAMfighter.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 16-02-07 20:46

Kenned wrote:

> Blach Hawk Down...
> Bliver aldrig træt af at høre "shellcasings" falde ned om ørerne på mig...
>
> Kenned

Så er der jo også Armaggedon Now...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-02-07 21:55

> Så er der jo også Armaggedon Now...

mener du apocalypse now?

eller armageddon?
--
sniper_Nolight

Fra : Mikael Schøler

Dato : 16-02-07 23:22

sniper_Nolight wrote:

> mener du apocalypse now?
>
> eller armageddon?
aah ja den første.. mig der fik rodet lidt rundt i dem. Armageddon er en
skod film.. Apocalypse now er kult :)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-02-07 12:44

> aah ja den første.. mig der fik rodet lidt rundt i dem. Armageddon er en
> skod film.. Apocalypse now er kult :)

Helt og aldeles enig!

Armageddon er næsten ligeså ringe som Independence Day.

Apocalypse Now er en fed film med sin helt egen specielle atmosfære. Den er
bestemt langt oppe af listen over rigtigt gode film.
--
sniper_Nolight

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-02-07 14:32

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> writes:

> Armageddon er næsten ligeså ringe som Independence Day.
>
> Apocalypse Now er en fed film med sin helt egen specielle atmosfære. Den er
> bestemt langt oppe af listen over rigtigt gode film.

Apocalypse Now er kunst. Armageddon og Independence Day er ren
underholdning.

Jeg er helt enig i, at Apocalypse Now på en hel masse måder er en
bedre film, men sad jeg og zappede kanaljer og ledte efter noget
uforpligtende, ville jeg såmænd nok se Armageddon igen, før jeg
kastede mig over Apocalypse now.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Remember, always be yourself.
The RockBear. ((^)) Unless you suck."

Fra : Mikael Schøler

Dato : 17-02-07 14:35

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> bedre film, men sad jeg og zappede kanaljer og ledte efter noget
> uforpligtende, ville jeg såmænd nok se Armageddon igen, før jeg
Enig. AN er en tung film som kræver man er vågen. Skal man underholdes
er det film som de 2 andre. Så en anden katastrofefilm forleden som også
er i samme kategori.. kan ikke huske titlen.. noget med vand eller var
det sne? überalles i New york og så en far der vader hele vejen for at
redde sin søn - han vil jo ikke bryde sit løfte.. (gaab)

Fra : Søren Nielsen

Dato : 19-02-07 18:17

Mikael Schøler wrote:
> [...]
> eller var det sne? überalles i New york og så en far der vader hele
> vejen for at redde sin søn - han vil jo ikke bryde sit løfte.. (gaab)

The Day After Tomorrow?

Søren

Fra : Mikael Schøler

Dato : 19-02-07 20:07

Søren Nielsen wrote:

> The Day After Tomorrow?
>
> Søren

yeah den.. den suttede også big amerikanski..

Fra : Zeki

Dato : 15-02-07 18:35

- Godzilla
- 007: Tomorrow Never Dies
- Das Boot
- U-576
- Ringenes Herre trilogien
- Gladiator
- MI:3
- The 5th Element
- Star Wars, ep1,2,3
- Se7en
- Batman Begins

Mvh
Zeki

Fra : kim riber

Dato : 16-02-07 08:40

Hej Christian

Syntes jeg kan huske, der engang i denne gruppe var et link til de 10 bedste
steder i film, hvor ens hjemmebio virkelig blev prøvet af, rent lyd mæssigt.
Har prøvet at finde det igen, men måtte give op, måske andre husker listen
og evt. kunne smide den her i gruppen igen.

Kim Riber

Fra : Per

Dato : 16-02-07 12:51

Episode I pod racer scenen, hvis du har en ordelig sub.

Matrix 1 - sekvensen fra "bullet-dodge" på taget til helikopter crash.

Fra : Kong Kent

Dato : 03-03-07 08:57

Per skrev:
> Episode I pod racer scenen, hvis du har en ordelig sub.

Ringenes Herre - De To Tårne har også en god sub-reference scene. Der
hvor uruk-hai'erne sprænger muren i stykker v. Helms Deep, skal jeg da
ellers lige love for, at sub'en får lov at arbejde - endda gentagne
gange lige efter hinanden. Mener scenen på DVD hedder "The Breaching Of
The Wall", og den findes på disc2 i ext.ed. :)

Superlækker til sub-mania!! :D

mvh

KongKent

Fra : MRN

Dato : 18-02-07 14:27

> Men det kunne være at der er andre og bedre bud ?

Hmm... En af mine favoritter er Løvernes Konge. Det engelske DTS
lydspor er rigtig godt skruet sammen. Især synes jeg om tordenvejret
sidst i filmen

Mvh
MRN

--
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like
less than half of you half as well as you deserve!"

Bilbo Baggins

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-03-07 08:38

On Feb 15, 9:52 am, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
> trilogien etc.
> Men det kunne være at der er andre og bedre bud ?

Så fik jeg testet lidt, det blev med Star Wars II Speeder jagten og
lidt Ringenes Herre og et par andre. De andre I har nævnt har jeg ikke
endnu.

Dejligt med god lyd nu

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-07 13:17

On 3 Mar., 08:56, Kong Kent <kongk...@anarki.dk> wrote:

> [...]
> gange lige efter hinanden. Mener scenen på DVD hedder "The Breaching Of
> The Wall", og den findes på disc2 i ext.ed. :)

Den vil jeg prøve, mange tak.