Maveproblemer
Fra : Helle

Dato : 18-02-07 23:59

I oktober 2006 blev jeg opereret for galdesten, fik fjernet galdeblæren ved
en kikkertundersøgelse. Har altid haft ret meget tendens til hård mave og
kun afføring måske 1-2 gange om ugen, men efter operationen skete der
virkelig noget. Pludselig havde jeg fin afføring og ofte 2-3 gange dagligt.
Det var en lettelse
Men nu har jeg den seneste mdr haft ondt/ømhed i maven. Der er hele tiden en
konstant ømhed under højre ribben som før jeg fik fjernet min galdeblære,
tit er jeg også øm inde bagerst i navlen/maven og ofte også i venstre side
under venstre ribben. Jeg har kvalme.
Jeg har tit diarre og de sidste dage har det været ret slimet/trådet
afføring som stank ganske meget. virkelig ulækkert...

Tidligere i dag fik jeg ganske meget mavekrampe og kunne bare mærke at jeg
skulle afsted på toilettet NU, og så kommer det bare væltende ud af mig og
så er det det...sådan er det også tit.

Jeg har også en del luft i maven. Min hud i ansigtet er også ret uren, men
om det hænger sammen ved jeg ikke.

Hvad kan det være? synes det er underligt jeg hele tiden har ondt/er øm i
højre side under ribbenet. Lægen mente for noget tid siden at det bare var
muskelspændinger, men nu har jeg så ondt andre steder i maven også. Det er
ikke sådan at det ikke kan holdes ud, medmindre jeg virkelig skal på
toilettet for så gør det ondt, men er bare hele tiden øm.

Det er da virkelig også underligt med min slimet/trådet/stinkende
afføring?...

Nogen andre der har prøvet det? kan det hænge sammen med
galdestensoperationen i oktober?

Fra : lh

Dato : 19-02-07 06:37

"Helle" <liljepigen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> afføring?...
>
> Nogen andre der har prøvet det? kan det hænge sammen med

Du har vist omtalt problemet før. Hvad siger lægerne? Evt sygehuset hvor du
blev opereret?
Jeg går ud fra du har snakket med lægen, men eller syntes jeg da det er tid
til at "der må kunne gøres noget ved det".
Jeg er ikke selv blevet opereret for galdesten, men tror jeg har hørt få kan
få problemer efterfølgende.

Mvh
lh