standardsvar fra DKK omkring muskelhundera~
Fra : Punish the deed, NOT~

Dato : 19-02-07 17:27

svar fra DKK omkring muskelhunde :

Svar til flere
DKK har modtaget en del mails i anledning af pressens fokusering på de
mange overfald foretaget af muskelhund.
Mange takker DKK for at bidrage til at få løst et stort problem, andre
harcelerer over, at DKK skærer hunde af muskelhundetype og deres og
ejere over én kam. Og atter andre ønsker, at DKK skal præcisere,
hvilke racer, som henregnes til ”muskelhundene”.
Problemstillingerne er komplicerede, og der findes derfor næppe nogle
helt enkle løsninger. Vi har ikke mulighed for at svare individuelt på
alle henvendelser, og opfordrer derfor til at man læser eller genlæser
artiklen ”Muskelhunde” fra HUNDEN, nr. 12, 2006 (vedhæftet).
Med venlig hilsen
DANSK KENNEL KLUB
Vibeke Knudsen
kommunikationskonsulent

klip fra HUNDEN, nr. 12 :
3) Lovens bestemmelser om præventivt at kunne give båndpålæg (og evnt
mundkurvspålæg) bør nok gøres gældende som generel forholdsregel over
for alle muskelhunde - på baggrund af realiteterne med hyppige
overfald på andre hunde og ind imellem mennesker.

>mit svar til DKK :
Jeg har stadig ikke fået svar på hvilke racer i betegner som
muskelhunderacer ? og hvordan i er nået frem til det ?

i er da nød til at vide hvilke racer i godt vil have at skal gå med
mundkurv ?

det er ikke nok at skrive at i ikke kan nå at svare alle, jeg mener at
det er så vigtigt og alvorligt et forslag i er kommet med at jeg godt
kan forlange at få at vide hvilke racer det er i mener at er farligere
end andre ?

>slut på mit brev til DKK

min mening er at DKK slet ikke har forberedt sig inden de har
kontaktet justitsministeren , DKK aner slet ikke hvilke racer de selv
snakker om, og hvis jeg nogen sinde får et svar fra dem om hvilke
racer de mener at er farlige, så kan jeg hermed love at jeg dagen
efter kan maile dem og jer navnene på mindst 10 racer som bruges som
kamphunde rundt omkring i verden, mindst 10 racer med usikre race og
temperament-beskrivelser da racerne ikke har lige så mange år på bagen
som de racer vi kender herhjemme, mindst 10 racer som sagtens kan
impoteres til Danmark og som så ikke behøver at gå med mundkurv, ind
til de har bidt nogle hunde ihjel og der kommer en ny lov.

dette er skruen uden ende ! og jeg gætter mig til at DKK aldrig svarer
mig på hvilke racer de kalder muskelhunde, for de ved nok godt at det
svar vil fremkalde et nyt spørgsmål som bliver endnu sværere at
besvare, nemlig hvad med de næste 10-20-30 nye "farlige" hunderacer
der så vil komme til landet ?

straf dog de uansvarlige hundeejere, og ikke hundene, hundene ville
være gode hunde hvis de havde gode ejere.

Fra : jopa

Dato : 19-02-07 18:11

Punish the deed, NOT the breed skriblede bla:
> straf dog de uansvarlige hundeejere, og ikke hundene, hundene ville
> være gode hunde hvis de havde gode ejere.

Gaaaaab hvordan går det med hundepornoen har du stadig gang i biografen
--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-07 09:50

> Punish the deed, NOT the breed skriblede bla:

Jeg er altså enig med hvad Heidi skriver. Måske vi bare skulle have indført
"kørekort" til hunden.. Vi kan nok allesammen lære noget

> Gaaaaab hvordan går det med hundepornoen har du stadig gang i biografen

adder altså John...
> Mvh. John

*Ha en god dag
-Camilla