sommerferie
Fra : Trix

Dato : 19-02-07 15:23

Hej

Vi har en dejlig sort Cocker Spaniel, der nu er 3 år gammel.

Vores største problem med den er, at vi har så svært ved at tage fra den i
sommerferien, selvom den bliver passet hos familie og venner.

Vi har campingvogn og kører ca. 16 dage til Italien i juli, med
overnatninger undervejs.
Hvert år kommer vi igen i tvivl. Vil det være synd at tage hunden med på
derned.
Har den noget ud af at komme med, eller vil det være synd pga. varmen.

Er der nogen af Jer, der har prøvet at have hund med ned i varmen - og
hvordan har de haft det med det?

Hilsen Torben

Fra : Anette

Dato : 19-02-07 21:44

"Trix" <mailFJERN@FJERNrisager-give.dk>

> Er der nogen af Jer, der har prøvet at have hund med ned i varmen - og
> hvordan har de haft det med det?

Hej Torben

Vi rejser "altid" med vores hunde; men skal vi til Middelhavslande er det
sjældent i højsæsonen ( uge 26 - 36), netop af hensyn til hundene og varmen.
Det er absolut vores indtryk at hundene har det sjovt med at være med, de
hader at blive passet. Vi har en super pension lige i nærheden; men hundene
virker som om at selvom det er en overvældende og småstressende oplevelse at
være med, så er det alligevel 100 gange bedre, end at blive passet oppe ved
Birgit.
De syne ikke det er så fedt at køre i bil i 2-3 dage; men når vi først er
der, er hver eneste gåtur en stor oplevelse for dem.
Når man camperer har hunden jo det trygge hjem med sig og er sammen med de
mennesker den holder af ( sin flok = tryghed). Sørger man for at have f.eks
en ventilator/blæser/aircon i campingvognen/fortelt i de timer der er
varmest kan hunden sagtens klare det.. Mange campingpladser har god skygge
på nogle af de enkelte parceller og kan hunden kravle ind under vognen i de
varme timer, så går det fint.
Tag højde for at måden at holde hund på er meget anderledes ved Middelhavet
end her hjemme, mange er bange for selv bitte små hunde dernede.

God ferie
/ Anette
www.philana.dk

Fra : sailor99

Dato : 19-02-07 23:26

"Trix" <mailFJERN@FJERNrisager-give.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har den noget ud af at komme med, eller vil det være synd pga. varmen.
>
> Er der nogen af Jer, der har prøvet at have hund med ned i varmen - og

Hej Torben!

Jeg forstår godt dit problem. Vi havde også de overvejelser i mange år med
campingferie under sydlige himmelstrøg i juli måned. - Vores hund blev
hjemme i den danske sommer, og jeg er sikker på, at det var bedst for
den.
Forestil dig en god dansk hedebølge hver eneste dag! I et murstenshus kan
hunden stadig finde en "kølig" plet, men hvor er der en sådan i
campingvognen, med mindre du har aircondition?
Lad den blive hjemme et sted, hvor den får kærlig pleje især for hundens,
men også for jeres egen skyld.

Mvh
Georg