Gratis I-net udbyder til mobilen ?
Fra : Vladislav

Dato : 30-06-01 22:58

Er der nogen der kender en gratis I-net provider der tillader at ringe fra
en mobil telefon ?

ps. Jeg har en Panasonic GD-92, IKKE en WAP, men den kan vist modtage
mails - men skal bare have en account hos en I-net

Fra : Gerner

Dato : 01-07-01 12:15

On Sat, 30 Jun 2001 23:57:52 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, "Vladislav"
<vladislav@nospam.dk>, wrote:

> [...]
>
>ps. Jeg har en Panasonic GD-92, IKKE en WAP, men den kan vist modtage
>mails - men skal bare have en account hos en I-net

Kan vi ikke bruge samme sprog og forkortelser ?

Jeg tror du mener en isp, eller internet service provider eller internet udbyder
eller kort isp.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 01-07-01 12:16

On Sun, 01 Jul 2001 13:15:28 +0200, Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

>Kan vi ikke bruge samme sprog og forkortelser ?
>
>Jeg tror du mener en isp, eller internet service provider eller internet udbyder
>eller kort isp.

Hvis man skal være meget pertentlig er det eftersøgte en IAP (Internet
Access Provider). ISP (Internet Service Provider) er et overbegreb for
både IAP, ICP (C=Content), INP (N=Network) mv.

--
Jakob Paikin

Fra : Vladislav

Dato : 01-07-01 13:37

ja, ok

er det noget konkret I kan sige ?

WOL har den service, men kun i deres Aceess Plus abonnement - 595,- for 2 år
+ jeg ved ikke hvor mange pop3 accounts og meget andet jeg slet ikke har
brug for

Hverken CC eller telia kan tilbyde mobile opkald uden et abonnement

Fra : Jakob Paikin

Dato : 01-07-01 13:37

On Sun, 1 Jul 2001 14:36:32 +0200, "Vladislav" <vladislav@nospam.dk>
wrote:

>er det noget konkret I kan sige ?

Ja - du finder næppe en sådan udbyder.

>Hverken CC eller telia kan tilbyde mobile opkald uden et abonnement

Forklaringen er enkel: Ved de "gratis" abonnementer kan man kun ringe
op via udbyderens prefix-ordning (1049, 1033 osv.) Derved tjener
udbyderen penge pr. minut via telefontaksten.

Men da prefix-ordninger ikke kan bruges fra mobiltelefoner kan
udbyderne ikke tjene penge pr. minut. Derfor må betalingen ske som
abonnementsafgift.

--
Jakob Paikin

Fra : Peter Pan

Dato : 02-07-01 21:01

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men da prefix-ordninger ikke kan bruges fra mobiltelefoner kan
> udbyderne ikke tjene penge pr. minut. Derfor må betalingen ske som

Get2Net's gratis abonnement tilbyder at du kan ringe uden deres 1001. Så det
vil være det oplagte valg.
Og de tjener da penge per minut på det!

Mvh
Anders

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-07-01 13:27

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> wrote in message

> Ja - du finder næppe en sådan udbyder.

Så vidt jeg ved tilbydes dette ved Get2net

/Dennis

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 01-07-01 23:20

"Vladislav" <vladislav@nospam.dk> wrote in message

> Er der nogen der kender en gratis I-net provider der
tillader at ringe fra
> en mobil telefon ?

Ja, det gør bl.a. Orange.

Mvh haa/orangedk.com