Hvad skal vi kigge efter på en barnevogn?
Fra : Inger

Dato : 18-02-07 19:32

Hej i Gruppen

Vi skal en tur til Polen i foråret, og da vi venter vores første barn
til sommer, ville det jo være åbenlyst liiige at kaste et blik på hvad
diverse babyudstyr koster derovre. Vi har fundet ud af man kan spare
ikke så lidt, bl.a. på barnevogne, især hvis den ikke absolut skal hedde
Odder eller Emmaljunga.

Så vi har tænkt os at kigge lidt nærmere på de lokale mærker de har. Men
vi kunne godt tænke os nogle tips til, om der er nogle ting vi skal være
særligt opmærksomme på? Materiale, hvad stellet er lavet af, måden et
eller andet er sat sammen på og/eller lignende???

Vi har fundet ud af, at man kan købe Emmaljunga i den butik vi har
kigget på, så om ikke andet går vi vel ikke helt galt i byen mht.
sikkerhed/kvalitet hvis vi vælger det mærke?

De har også mærker der hedder Graco (USA), Maxi Taxi Citi (Italien) og
BeBe. Alle en del billigere end Emmaljunga som, udover Odder, er det
eneste mærke jeg lige har hørt om. Er der nogen af jer der kender nogen
af ovenstående mærker og har noget ris eller ros til dem?

Mange tak for input

Mvh. Inger

Fra : Inger

Dato : 18-02-07 19:34

Ps... Vi vil egentlig også gerne høre om de samme ting omkring
klapvogne. Hvis der virkelig er noget at spare kan vi jo ligeså godt
købe den samtidig

Mvh. Inger

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 16:25

"Inger" <nomail@me.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eneste mærke jeg lige har hørt om. Er der nogen af jer der kender nogen af
> ovenstående mærker og har noget ris eller ros til dem?

Hej Inger!

Først og fremmest tillykke med den kommende familieforøgelse
Jeg vil råde jer til at tjekke, hvilke liggemål div barnevogne i Polen har,
da det i hvertfald tidligere har været sådan, at de barnevogne vi kender
herhjemme ikke sælges andre steder, da DK er et af de eneste lande, der
bruger at stille børn ud at sove i barnevognen og derfor har behov for vogne
med et langt liggemål.
Hvad angår kvaliteten er Emmaljunga et ganske fint valg. Jeg ville nok holde
mig fra at købe de andre mærker, som i taler om (Graco (USA), Maxi Taxi Citi
(Italien) og BeBe), når vi taler om Barnevogne, da de kommer fra lande, der
bestemt ikke har erfaring i at udvikle, samt producere barnevogne.
Min baggrund for disse udtalelser er, at jeg for nogle år siden arbejdede i
BabySam, hvor jeg primært solgte Barnevogne, klapvogne mm.

Held og Lykke med det

Mvh. Anna

Fra : Brian Olsen

Dato : 20-02-07 19:06

Hej Inger
Graco er rigtig gode til klapvogne, og autostole, men hold dig fra deres
barnevogne.
Jeg vil anbefale at I køber en vogn med lufthjul da de er mere behagelige at
køre rundt med. Stellet på barnevognen må helst ikke være i stål. Det ruster
og er tungt at løfte på, så vælg en i aluminium.
selve kassen bør nok have et liggemål på minumum 92 cm, men det kommer igen
an på hvordan i som forældre er bygget.
Jeg har selv fortrudt at jeg ikke købte Basson Grande da jeg købte barnevogn
for lidt over et år siden. min dreng på 13 mdr er næsten allerede for lang
til sin vogn på 92 cm.

Farven skal I vælge helt efter jeres egne ønsker, men tænk på om den er bare
lidt praktisk. en helt lys kasse ser hurtigere beskidt ud end en mørkere,
men da vognen alligevel aldrig må stå i direkte sol med barnet i er det
ligegyldigt om I vælger en mørk vogn - bare den er lys inden i for det kan
børn bedst lide.

Kig endelig på autosæde og klapvogn med det samme. Graco har lavet en vogn
hvor deres bavyautostol kan klikkes ind i. vældig smart.
Læs anmeldelserne på de forskellige mærker hjemmefra på www.taenk.dk

God tur og lykke til med den lille.

Bente

Fra : André Høstrup

Dato : 21-02-07 11:19

Husk også at sætte nogen høje sikkerhedskrav til udstyret, det ville være
trist at det gik i stykker efter et halvt år.

Vi har selv emaljunga og er fuldt ud tilfredse, især klapvognen har fået
tæsk og den er stadig ikke gået i stykker.

Så måske hellere et godt brugt køb, men kan godt følge jer i at det skal
være nyt

Tillykke med den lille ny når den kommer.

--
Mvh. André Høstrup

Fra : Inger

Dato : 25-02-07 18:22

Hej Alle

Og mange tak for jeres input. Vi føler os nu lidt bedre rustet til at
tage ud og shoppe

Vi har tænkt os at tage en tur i Babysam og kigge på en masse
barnevogne, især Emmaljunga som jo fåes dernede. Så skriver vi de
modeller op som vi kan lide, og som kan være bag i vores bil, da det er
vigtigt for os. Når vi så kommer til Polen kan vi nemmere finde de
modeller der interesserer os

Mange tak

Mvh. Inger

Fra : Kim Malchau

Dato : 04-03-07 21:47

On Sun, 25 Feb 2007 18:21:55 +0100, Inger wrote:

> [...]
> modeller op som vi kan lide, og som kan være bag i vores bil, da det er
> vigtigt for os. Når vi så kommer til Polen kan vi nemmere finde de

Tillykke med forøgelsen

Hvis jeg kan nå et komme med en tilføjelse vil jeg anbefale dig at læse
denne artikel (jeg har selv skrevet den på baggrund af mine erfaringer i
samme situation som jeres):

http://vibration.dk/familie/valg-af-barnevogn.html

Venlig hilsen
Kim Malchau