MS Windows
briani 27239
Programmer der er meget længe om at starte
Fra : Thomsen

Dato : 19-02-07 12:39

Hej
Kan man sige noget om hvad der er kan være galt når programmer
pludselig begynder at være meget længe om at starte.
I dette tilfælde er det Photoshop. Og på en anden maskine er det Indesign.
Har bl.a. prøvet at defragmentere harddisk, men det hjælp ikke.
Og jeg har ca. 2 GB ledig plads hvor programmet er indstalleret.

mvh Ole

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 13:10

On Mon, 19 Feb 2007 12:38:39 +0100, Thomsen wrote:

> [...]
> Har bl.a. prøvet at defragmentere harddisk, men det hjælp ikke.
> Og jeg har ca. 2 GB ledig plads hvor programmet er indstalleret.

Har du flere harddiske, så sæt "scratch disk" til et andet drev under
"Preferences", hvis du arbejder med store filer. PS bruger det som en slags
"Temp" når det arbejder med f.eks. filtre.
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Thomsen

Dato : 19-02-07 13:27

> [...]
slags
> "Temp" når det arbejder med f.eks. filtre.

Tak for svaret, men jeg har allerede min arbejdsdisk (mener det er det samme
som scratchdisk) på en anden
"intern" harddisk. Og den er der også plads nok på.

mvh Ole

Fra : hcma

Dato : 19-02-07 15:33

"Thomsen" <oathomsen@@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har bl.a. prøvet at defragmentere harddisk, men det hjælp ikke.
> Og jeg har ca. 2 GB ledig plads hvor programmet er indstalleret.

Har du prøvet at nulstille pref-filen ?
vh
hcma

Fra : Thomsen

Dato : 19-02-07 18:20

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomsen" <oathomsen@@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at nulstille pref-filen ?
> vh
> hcma

Hvordan gør jeg det?

mvh Ole

Fra : Pico

Dato : 20-02-07 01:04

Thomsen wrote:
> "hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan gør jeg det?

En af mulighederne er at se i Hjælp i Photoshop, der står:

Sådan gendanner du alle indstillinger til standardindstillinger
Vælg en af følgende fremgangsmåder:
Hold Alt+Ctrl+Skift (Windows) eller Alternativ+Kommando+Skift (Mac OS) nede,
mens du åbner Photoshop eller ImageReady. Du bliver bedt om at slette de
aktuelle indstillinger.
(Kun Mac OS) Åbn mappen Indstillinger i mappen Bibliotek, og træk mappen
Indstillinger for Adobe Photoshop CS til papirkurven i Mac OS.
Der oprettes nye indstillingsfiler, næste gang du starter Photoshop eller
ImageReady.

Her er langsom start af INDesign:

"3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det passe, at InDesign skal bruge fem minutter med maskinens CPU-brug
> helt oppe i det røde felt på at åbne et almindeligt tekst-dokument på en
> pc med 1 GB ram og 2400 mhz?
>
> Det går lidt hurtigere på vores yngre del af maskinparken, men så ringe er
> den gamle datamat her da ikke . . .
>
> --

Er det kun når du åbner et dokument eller er det hvergang du starter IDcs2

hva siger loading bar´en? siger der " initializing sing gaiji ..."

i så fald gå til programmer\fælles filer\adobe\sing\sing.dll
omdøb sing.dll til sing.old

også prøv at starte ID igen det skulle løse problemet

jeg har også det det virke selvom loading bar´en bare siger "initializing
plugins" og aldrig når til "sing gaiji" systemet.

Denne fix har så den bagside at du ikke kan bruge japanske og koreanske
special karakterer efterfølgende

mvh
morten

--