MS Windows
briani 27239
Hvilken udgave af Windows?
Fra : MRN

Dato : 18-02-07 22:46

Hejsa gruppe!

Min kæreste har smidt hendes originale XP cd væk til hendes bærbare
computer. Men hun har stadig klistermærket der viser at hun har en
original xp. Det sidder bag på computeren. Der står koden på, samt at
det er XP Pro DK SP2.

Så tænkte jeg at jeg bare kunne formatere den med min egen XP Pro DK
SP2 cd, og at aktiveringen burde kunne lade sig gøre. Men nej, den vil
ikke aktiveres.?

Er det fordi at jeg har brugt en cd der ikke passer helt 100% til den
kode hun har? Og hvis ja, hvordan kan jeg se hvilken cd jeg skal bruge?

Den er jo købt og betalt, det eneste problem er at cd'en er blevet
væk...

Mvh
MRN

--
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like
less than half of you half as well as you deserve!"

Bilbo Baggins

Fra : Max

Dato : 18-02-07 22:54

Hej

> Den er jo købt og betalt, det eneste problem er at cd'en er blevet
> væk...

Du skal have fat i leverandøren og købe en original CD der er
beregnet til den PC du skal gendanne. Eller en kopi af denne.

Hvad PC er det ?

--
Mvh Max

Fra : Nicolai L

Dato : 18-02-07 22:59

> Du skal have fat i leverandøren og købe en original CD der er
> beregnet til den PC du skal gendanne. Eller en kopi af denne.
>
> Hvad PC er det ?

Ville der så ikke også have stået OEM ved vesionen?

> --
> Mvh Max

Nicolai

Fra : Max

Dato : 18-02-07 23:06

Hej Nicolai

> Ville der så ikke også have stået OEM ved vesionen?

Muligvis, men det gør der måske også.

--
Mvh Max

Fra : MRN

Dato : 18-02-07 23:02

> Hvad PC er det ?

En Fujitsu-Siemens. Troede bare at jeg sagtens kunne bruge min egen?

Mvh
MRN

Fra : wilstrup

Dato : 18-02-07 23:53

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> skrev i en meddelelse

> En Fujitsu-Siemens. Troede bare at jeg sagtens kunne bruge min egen?

Fujitsu-Siemens maskiner leveres oftest med præinstallerede software - og på
en skjult partition findes en gendannelses-partition - læs evt. i manualen
til maskinen, hvordan denne gendannelse kan foregå. Hvis du forsøger at
sætte din egen ind,så kan du risikere at den ødelægger gendannelsesområdet
og så kan du lige så godt installere din egen, såfremt det er en fuld
version, - altså ikke en upgrade, for den kræver en anden version til stede.

Fra : Nicolai L

Dato : 18-02-07 23:51

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> skrev i en meddelelse

> En Fujitsu-Siemens. Troede bare at jeg sagtens kunne bruge min egen?

Det kan du også, hvis ikke det er OEM.

> Mvh
> MRN

Nicolai

Fra : MRN

Dato : 19-02-07 09:16

> Det kan du også, hvis ikke det er OEM.

Har lige kigget på klistermærket igen. Der står ikke noget om at det er
en OEM udgave. Men der står så heller ikke at det er SP2, så måske det
virker hvis jeg prøver med en cd uden SP2?

Og lige til et af de andre indlæg: Der er en skjult partition hvorfra
det er meningen at man skal installere XP, men når man prøver at
installere Windows herfra, så skriver den at den er beskadiget...

Mvh
MRN

Fra : jama

Dato : 19-02-07 13:56

Nicolai L wrote:
> "MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du også, hvis ikke det er OEM.

> Nicolai

Det forstår jeg ikke, jeg fik en Recover CD m.XPhome med min Laptop. jeg
långte en vens rigtige XPhome no problem. Den røg lige igenemmen.Bruger den
stadig. Så selvfølgelig kan man bruge en XP Pro DK SP2. Hvis der er
installeret XP Pro DK SP2.på den PC den skal bruges til.
Mvh.Jama

, på din
Mvh.Jama

Fra : Hans

Dato : 19-02-07 14:53

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stadig. Så selvfølgelig kan man bruge en XP Pro DK SP2. Hvis der er
> installeret XP Pro DK SP2.på den PC den skal bruges til.

Endnu et pletskud fra Jama

Fra : Ricko.

Dato : 19-02-07 17:17

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> den

> Endnu et pletskud fra Jama

Nemlig og det virker 100% han har helt ret

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-02-07 15:24

MRN skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er det fordi at jeg har brugt en cd der ikke passer helt 100%
> til den kode hun har? Og hvis ja, hvordan kan jeg se hvilken
> cd jeg skal bruge?

Der er ikke noget helt klart svar på det.

Normalt vil enhver CD med samme type Windows kunne bruges, da
CD'erne indenfor hver type er ens og kun koden forskellig.

Men nogle fabrikanter laver/får lavet CD'er der følger med
bestemte PC'er med deres egne koder, der så ikke vil passe med
andre skiver.

> Den er jo købt og betalt, det eneste problem er at cd'en er
> blevet væk...

Kontakt forhandleren eller computerfabrikanten for at få en ny
CD - de er normalt rimelig forhandlingsvillige, da de god ved at
en CD kan gå i stykker.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Gamle

Dato : 19-02-07 17:58

MRN wrote:
> [...]
> computer. Men hun har stadig klistermærket der viser at hun har en
> original xp. Det sidder bag på computeren. Der står koden på, samt at

Hej.

Prøv at installere Everest Home fra Lavalys. Her kan du se alt om pc'en. Hos
mig står der, at jeg har en retail udgave. + de relevante licensnumre.

Mvh.
Torben