Ram.
Fra : Jørn Randby

Dato : 30-06-01 22:30

Hei.
Noen der ute som kan svare på et problem med ram.

Jeg har fra før en maskin med 128 mb pc100 ram og en PIII 500 prosessor.
Nå har jeg kjøpt meg en 256Mb pc133 rambrikke, maskinen vil ikke kjøre på
denne brikken.
Så spørsmålet mitt er: Kan ikke et 100Mhz hovedkort bruke 133 ram?

Mvh
Jørn Randby

Fra : Mogens

Dato : 30-06-01 23:15

On Sat, 30 Jun 2001 23:30:14 +0200, "Jørn Randby"
<jorn.randby@netcom.no> wrote:

> [...]
>denne brikken.
>Så spørsmålet mitt er: Kan ikke et 100Mhz hovedkort bruke 133 ram?

Jo, PC133 RAM skulle sagtens kunne bruges, men det er ikke
sikkert at dit bundkort kan køre med 256 MB RAM på et kort.
Det kommer an på bundkortet.

Mvh Mogens

Fra : Jørn Randby

Dato : 30-06-01 23:47

Godt poeng... manualen sier ingen ting det er en Compaq Presario

Fra : peter-nt

Dato : 30-06-01 23:10

133Mhz på et 100Mhz burde ikke være et problem, men rammen vil selvfølgelig
kun køre 100. Det er til gengæld ikke sikkert at dit bundkort understøtter
mere end 128Mb pr. slot (hvad siger manualen???)
mvh peter-nt

Fra : Jørn Randby

Dato : 30-06-01 23:46

Fra : Henning

Dato : 01-07-01 17:45

On Sun, 1 Jul 2001 00:45:57 +0200, "Jørn Randby"
<jorn.randby@netcom.no> wrote:

>Godt poeng... manualen sier ingen ting det er en Compaq Presario

Du må altså hjæpe os lidt mere - der er lavet ca. 1.000 forskellige
Pressarioer!
Hvilken model? Gerne konfigkoden i serienummeret (de fire bogstaver
eller tre bogstaver og et tal - 5. til 8. position i serienummeret.
Det fortæller alt om model, størrelse osv.)

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Khawk

Dato : 07-07-01 21:37

Prøv at gå ind på denne side http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp .
Udfyld med relevante informationer og hent seneste ROMPaq. Jeg er rimelig
sikker på at det hjælper.
mvh
Kim
Jørn Randby <jorn.randby@netcom.no> skrev i en