WRT54GL med DD-WRT og VPN
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 19-02-07 13:24

Hej,

Jeg har sat en Linksys WRT54GL op med DD-WRT VoIP versionen, og ønsker
at koble op på denne ved hjælp af VPN. Routeren er sat op efter de
vejledninger der findes på DD-WRTs hjemmeside. Jeg oplever dog
problemer med at når jeg er koblet op så kan jeg ikke tilgå noget som
helst på netværket, jeg kan heller ikke pinge rundt. Hvis jeg forsøger
at pinge så vil jeg bare timeout.

Skulle der være nogen som har en ide til hvad jeg kan stille op for at
få det til at virke?

På forhånd tak.

Mvh.

Mikkel Jørgensen

Fra : Poul Nielsen

Dato : 19-02-07 20:34

Under VPN opkobling isolerer de fleste VPN opsætninger dig fuldstændigt
fra dit lokale netværk af sikkerhedsgrunde.
Men du kan som regel se alt på det netværk du kobler op mod.

Poul

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 19-02-07 22:40

On 19 Feb., 20:34, Poul Nielsen <n...@langhuse.dk> wrote:
> Under VPN opkobling isolerer de fleste VPN opsætninger dig fuldstændigt
> fra dit lokale netværk af sikkerhedsgrunde.
> Men du kan som regel se alt på det netværk du kobler op mod.
>
> Poul

Jeg har lige siddet og leget med det, og har opdaget at jeg har lavet
2 bummerter

1. Begge netværk kørte på 192.168.1.*
2. Jeg havde glemt at sætte maskinerne til at kunne modtage indgående
VPN-forbindelser

det ser dog ud til at virke nu.

Med venlig hilsen

Mikkel Jørgensen