ikke er tildelt en netværksadresse
Fra : SB

Dato : 18-02-07 22:42

Den ene af mine computere kan jeg ikke komme på nettet med over mit netværk,
får en besked om at der ikke er tildelt en netværksadresse til computeren.
Tager jeg så kablet ud af en af de maskiner der ikke har problemer med at
logge på, får jeg samme melding

Hvor er fejlen henne i det her? netkortet?
Eller er det routeren der ikke kan finde ud af at at tildele IP adresser.
Der har før været problemer med at routeren "frøs" dvs lukkede ned for
nettet, men ved at tage stømmen i 2 sekunder virkede den igen, når der igen
var støm på.
Den her gang er det så kun en PC der ikke virker, og strøm off/on har ikke
gjort nogen forskel

Søren

Fra : Desserten

Dato : 19-02-07 09:01

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen var støm på.
> Den her gang er det så kun en PC der ikke virker, og strøm off/on har ikke

1. Du har selvfølgelig prøvet at sætte en "god" pc på den "dårlige"s kabel
2. Har du prøvet at skifte kabel..............
3. Har du prøvet den "dårlige" pc i en "god" port i router......

Du skal lokalisere om det er port i router, netkort, kabel, eller måske
pc'en og det gør du ved at prøve dig frem...............

Fra : SB

Dato : 19-02-07 16:33

> 1. Du har selvfølgelig prøvet at sætte en "god" pc på den "dårlige"s kabel
- Tager jeg så kablet ud af en af de maskiner der ikke har problemer med at
logge på, får jeg samme melding, - hvorfor så prøve det omvendt? Kablet her
er jo okay, computeren virker bare ikke.

> 2. Har du prøvet at skifte kabel..............
- Ja, gør jeg jo når jeg tager kablet ud af en af de maskier der ikke har
problemer

> 3. Har du prøvet den "dårlige" pc i en "god" port i router......
- Ja, gør jeg jo når jeg tager kablet ud af en af de maskier der ikke har
problemer, så bliver det jo automatisk også en anden port

/Søren

Fra : Desserten

Dato : 19-02-07 17:18

> [...]
> logge på, får jeg samme melding, - hvorfor så prøve det omvendt? Kablet
> her er jo okay, computeren virker bare ikke.

Der tabte du mig................hvis et kabel i en god pc trækkes ud får du
tilsvarende fejlmedling som den dårlige pc.......... hvordan fortæller det
dig at den dårliges pc's kabel er ok ??? Et mgl. kabel og et dårligt kabel
kan velsagtens give samme fejlmelding ??

> - Ja, gør jeg jo når jeg tager kablet ud af en af de maskier der ikke har
> problemer

Igen ....tabt

> - Ja, gør jeg jo når jeg tager kablet ud af en af de maskier der ikke har
> problemer, så bliver det jo automatisk også en anden port

Ikke forstået.............

Fra : Preben Christensen

Dato : 19-02-07 20:54

"Desserten" <FuckOff@SpamFucker.Zero> skrev i en meddelelse
> [...]
> det dig at den dårliges pc's kabel er ok ??? Et mgl. kabel og et dårligt
> kabel kan velsagtens give samme fejlmelding ??

Hej

Han mener at tager han kablet fra den gode og sætter i den dårlige virker
det stadig ikke sådan forstår jeg det, ret mig hvis jeg tager fejl.

1. Hvor mange computere har du på dit netværk?
2. Har du et krydset kabel liggende?
3. Har de computere du har på routeren hvert deres computernavn?

Venlig hilsen

Preben

Fra : Desserten

Dato : 19-02-07 22:58

Han skrev i starten :

" Tager jeg så kablet ud af en af de maskiner der ikke har problemer med at
logge på, får jeg samme melding "

Det er det eneste han har prøvet................han nævner på intet tidspunk
noget om at bytte rundt............ jeg har prøvet at lokke ham til at gøre
som du skriver
At trække et kabel ud af en "god" pc er ikke tilstrækkelig fejlsøgning

Fra : SB

Dato : 20-02-07 16:33

prøver igen.....

Computer A fejler intet koblet på port 1
Computer B kan får ikke tildelt en netværksadresem denne er på port 2

Tager kablet fra compuet A og sætter over i B, - B virker stadig ikke
Flytter ikke kablet i min router, så B kører nu på port 1

Har nu også taget det oprindelige kabel fra B og sat i A, og A virker lige
godt af den grund, den er nu på port 2

Der er 4 Computere på netværket, kald bare de sidste for C og D hhv. på port
3 og 4

Skal jeg tage kablet fra en af dem og sætte i B også?, For at se om det så
virker?

Søren