Underligt problem med tildeling af ip
Fra : Hans

Dato : 18-02-07 20:46

Hejsa

Jeg har lidt problemer med min fars XP maskine, efter at have pillet
routeren af. Routeren havde samme mac adresse, som netkortet - så det
virkede fint :)

Efter et par dage, kan xp pludselig ikke trække en IP længere? Jeg
prøver med min Macbook, og her er der ingen problemer. Jeg frigriver
ip'en, men den kan stadig ikke få tildelt ip... Det siger bare
begrænset eller ingen adgang.

Jeg har prøvet at deaktivere den indbygge firewall i xp, og lukke AVG
antivirus, men lige lidt hjælper det. Har også prøvet at sætte nyt
netkort i, og udskifte kablet uden held.

Hvad søren fejler maskinen eller snarere Windows XP?

Håber nongen har et godt hint ;)

Mvh
Hans

Fra : Nicolai L

Dato : 18-02-07 21:54

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i, og udskifte kablet uden held.
>
> Hvad søren fejler maskinen eller snarere Windows XP?

Nu fortæller du ikke hvor du vil have IP henne, men kunne man forestille sig
at routeren havde fået IP med dhcp og mellem router og maskine kørt med fast
IP? Så det kunne måske lykkedes med at aktivere dhcp/automatisk indstilling
under TCP/IP.

> Mvh
> Hans

Nicolai

Fra : Hans

Dato : 19-02-07 06:11

On 2007-02-18 21:54:01 +0100, "Nicolai L" <news2004@mailme> said:

> [...]
> maskine kørt med fast IP? Så det kunne måske lykkedes med at aktivere
> dhcp/automatisk indstilling under TCP/IP.

Både router og xp maskinen står til automastisk tildeling af IP/DNS...

XP prøver at få en IP, men efter et stykke tid giver den op :(

Gider bare ikke til at geninstallere XP - fejlen må kunne findes ;)

Mvh
Hans

Fra : MRN

Dato : 18-02-07 22:59

> Jeg har lidt problemer med min fars XP maskine, efter at have pillet routeren
> af. Routeren havde samme mac adresse, som netkortet - så det virkede fint :)
Hmm... Mon dog

> Håber nongen har et godt hint ;)
Prøv at se om computeren er sat op til automatisk at få en IP adresse.
Hvis den har haft fast IP da den sad på routeren, så virker det ikke
nu...

Mvh
MRN

--
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like
less than half of you half as well as you deserve!"

Bilbo Baggins

Fra : Hans

Dato : 19-02-07 05:59

On 2007-02-18 22:58:31 +0100, MRN <haha@hvadtrorduselv.dk> said:

> Hmm... Mon dog

Jo de havde samme mac adresse

> Prøv at se om computeren er sat op til automatisk at få en IP adresse.
> Hvis den har haft fast IP da den sad på routeren, så virker det ikke
> nu...

XP maskinen er sat til automatisk DHCP.

Har også prøvet at slette TCP/IP uden held...

Mvh
Hans

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 19-02-07 17:37

Hans wrote:
> [...]
> antivirus, men lige lidt hjælper det. Har også prøvet at sætte nyt
> netkort i, og udskifte kablet uden held.

Jeg går ud fra at du har prøvet at tage kablet direkte fra Macbook'en og
sætte i XP maskinen?
Har du prøvet at sætte netkortet i XP til samme mac adresse som Macbook'en?
Du kunne også se hvilken ip adresse/DNS osv. Macbook'en får og så
indstille det manuelt i XP.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar