Kan Synology DS 101 tage Backup til SATA U~
Fra : Henrik S

Dato : 18-02-07 14:44

Kære gruppe.

Bjarne har hjulpet mig tidligere og det var en stor hjælp, men det var en
følgefejl, da udgangspunktet var at overfører data fra DS til USB.

Jeg har skrevet samme i DS blinker blåt, men for overskriftens skyld, lægger
jeg et nyt indlæg. I må undskylde, hvis dette ikke passer.

På forhånd tak.

Henrik

Nyt problem:
Jeg skulle overfører data til en ekstern USB harddisk via DS, som er en
SATA og ikke PATA som er i en DS 101, hvilket giver mig store kvaler.

Da jeg satte USB Disken til anderkendte DS fint USB disken og formaterede
den som det behagede mig. Jeg har prøvet det hele. Men ved ved overførelsen
af data stoppede DS efter overførelse af ca. 10 gb. Dette skete gentagende
gange på alle måder som det kunne lade sig gøre at formatere. USB Disken er
testet Bla. via og PC og den virker korrekt, for at være sikker udskiftede
jeg både disk og kabinet uden ændring. (Backupdisken er større end DS
disken). Alle gange stoppede DS ca. efter 10 gb og efter ca. 12 min.
Hibanation er slået fra. Da alle muligheder var tømte, tænkte jeg at det
måske kunne være DS harddisk som var problemet, idet der under status
billede var anført en harddisk med omvendt rækkefølge af bogstaver end
Maxtor 120 gb, som det retteligt er - derfor formatering af DC i håb om det
rettede sig.

Efter formateringen af DS fremstod navnet stadig som sådan - så er det jeg
stadig er bekymret. Det er har måske intet at sige, men jeg er nu sikker på
at det tidligere har stået med korrekt Disknavn. Disken har jeg taget ud og
kontrolleret i PC - ingen problemer.

Der der nogle som kender til samme problem - DS 101 backup til Sata ? -
harddisk navn i DS ?

På forhånd tak..

Hilsen Henrik