Synology DS 101 blinker Blåt
Fra : henrik.rebild@gmail.~

Dato : 18-02-07 10:08

Kære Gruppe.
Jeg har en Synology DS 101 som jeg ville formatere harddisk i.
Efterfølgende begyndte den at blinke blåt under power og vil ikke
stoppe. Jeg kan ikke komme i kontakt med DS.
Lidt baggrund: Jeg har problemer med at formatere ekstern harddisk fra
DS og af den grund havde jeg prøvet næsten alt, da efter mange forsøg
herunder sætte den eksterne USB til ps, fundet ud af at DS formegent
havde et problem.
Da jeg under Status bemærkede at harddiskens navn (Maxtor 120) stod
med mærkelig skrift, tænkte jeg at disken måske var steget af eller
den skulle formateres for at det derved kunne hjælpe på formatering af
ekstern USB disk. Jeg formaterede ved at trykke resetknappen på DS
inde i 4 sek og efterfølgende et til tryk på 5 sek som beskrevet. Den
skulle så kvittere med 2 bip, hvilket den ikke gjorde, men kun med 1.
Siden har den blinket konstant. Jeg har efterfølgende genstaget
forsøget - taget disken ud af DS og sat den i PC. Harddisk virker fint
og uden problemer. Jeg har sat anden disk i DS uden at resultatet blev
ændres. Der er blevet givet tid til evt. formatering fra DS (7timer),
idet blinkende blå lys betyder optaget. Jeg forsøger at komme i
kontakt med DS via eksplorer på den gamle adresse 192.168.0.160 eller
http:\\diskstation samt via software fra Synology. Ingen forbindelsen.
I panik har jeg skiftet batteriet i DS, men intet hjalp. Jeg benytter
det sidste firm/software fra DS...
ER der nogen som kan give mig lidt hjælp, hvordan kan jeg række DS.
Er DS steget af. Jeg er fuldstændig tom for ideer.
På forhånd tak.
Henrik.

Fra : BRSF \(DK\)

Dato : 18-02-07 10:50

<henrik.rebild@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Henrik

Jeg havde samme problem med en DS 101g+ og efter kontakt til Synology
fortalte de at efter opdatering af firmware skal formatereing efter reset
gøres via Synology Assistent programmet.

Det gjorde jeg så og der efter har alt virket fint

Håber det kan hjælpe dig ellers send en mail til mig, så skal du få tlf.nr.
og vi kan tale om det

mvh
Bjarne

Fra : Henrik S

Dato : 18-02-07 14:31

Hej Bjarne og Gruppe.

Mange tak til Bjarne. Det var bare fint og det var lige det som jeg havde
behov for. Den er nu oppe og stå, men nu tynger så udgangspunket på.. Nemlig
at jeg skulle overfører data til en ekstern USB harddisk via DS, som er en
SATA og ikke PATA som er i en DS 101, hvilket giver mig store kvaler.

Da jeg satte USB Disken til anderkendte DS fint USB disken og formaterede
den som det behagede mig. Jeg har prøvet det hele. Men ved ved overførelsen
af data stoppede DS efter overførelse af ca. 10 gb. Dette skete gentagende
gange på alle måder som det kunne lade sig gøre at formatere. USB Disken er
testet Bla. via og PC og den virker korrekt, for at være sikker udskiftede
jeg både disk og kabinet uden ændring. (Backupdisken er større end DS
disken). Alle gange stoppede DS ca. efter 10 gb og efter ca. 12 min.
Hibanation er slået fra. Da alle muligheder var tømte, tænkte jeg at det
måske kunne være DS harddisk som var problemet, idet der under status
billede var anført en harddisk med omvendt rækkefølge af bogstaver end
Maxtor 120 gb, som det retteligt er - derfor formatering af DC i håb om det
rettede sig.

Efter formateringen af DS fremstod navnet stadig som sådan - så er det jeg
stadig er bekymret. Det er har måske intet at sige, men jeg er nu sikker på
at det tidligere har stået med korrekt Disknavn. Disken har jeg taget ud og
kontrolleret i PC - ingen problemer.

Der der nogle som kender til samme problem - DS 101 backup til Sata ? -
harddisk navn i DS ?

På forhånd tak..

Hilsen Henrik

Fra : BRSF \(DK\)

Dato : 18-02-07 15:57

"Henrik S" <henrik.rebild "fjern dette"@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud og kontrolleret i PC - ingen problemer.
>
> Der der nogle som kender til samme problem - DS 101 backup til Sata ? -

Hej Henrik

Her kan jeg desværre ikke hjælpe direkte, da alle mine Synology´er er med
SATA diske, men prøv at spørge i Synology´s forum på
http://www.synology.com/enu/forum/, for der sidder mange med stor viden
netop om DS 101 og 106 serien.

mvh
Bjarne