php date problemer
Fra : Preben

Dato : 19-02-07 13:53

Hej alle

Jeg har prøvet at lave flg. kode:
-----
<?php
print ("Date: ");
setlocale( LC_TIME, "da_DK", "da", "dan", "danish", "da_DK.ISO8859-1" );

$date = strtotime("12-01-2006");
print date("Y-m-d", $date);
?>
----

Problemet er at jeg skal have oversat datoen fra "d-m-Y" format til
"Y-m-d"-format!

På min egen server virker det fint nok, men på udbyderen går det galt.
Hvordan får jeg serveren til at forstå, at det er "d-m-Y" format som er
input.

OBS: Der er kun PHP 4.0!

Mvh / Preben

Fra : Martin

Dato : 19-02-07 14:03

Preben wrote:
> OBS: Der er kun PHP 4.0!

Hvor dæleme duleme har du fundet sådan en host henne???

Fra : Preben

Dato : 19-02-07 16:18

Martin skrev:

> Hvor dæleme duleme har du fundet sådan en host henne???

dht.dk som burde være noget så professionelle.. Overvejer også at skifte.

Deres mysql-server stinker også!

Fra : Preben

Dato : 19-02-07 19:24

Preben skrev:

> dht.dk som burde være noget så professionelle.. Overvejer også at skifte.

Al respekt - jeg blev i tvivl og lavede lige en phpinfo. Det er faktisk
version 4.3 ...

Synes bare jeg havde problemer med nogle 4.1/4.2 funktioner!!!

Tog fejl af at mysql var version 4.0 som jo også er laaangt forældet!

Fra : Martin

Dato : 20-02-07 10:51

Preben wrote:

> Al respekt - jeg blev i tvivl og lavede lige en phpinfo. Det er faktisk
> version 4.3 ...

Tjaa... jeg holder stadig på at en host som ikke minimum har en PHP
version 5.1 stoler jeg sku ikk på :)

> Synes bare jeg havde problemer med nogle 4.1/4.2 funktioner!!!
>
> Tog fejl af at mysql var version 4.0 som jo også er laaangt forældet!

Tjaa tjoo... Den seneste MySQL 4 kan også bruges, men holder mig nu mest
til 5'eren

Det synes jeg efterhånden mange hosts mysql servere gør - jeg tror det
er fordi de ikke har fundet ud af hvor mange databaser opslag der
egentlig er på 1 site. Selvfølgelig er der nogle som har et par hundrede
mere end de egentlig kunne have.

Tag fx. one.com, prøv at lave 10 opslag til databasen - GAL det tager
langtid!