Tekst under billede
Fra : Harald

Dato : 18-02-07 17:44

Jeg har en masse billeder og tilhørende tekst (1 linie), det elendige web
hotel vil ikke aktivere "Exif Functions" således at teksten kan gemmes
sammen med billedet, hvorfor de ikke vil det ved jeg ikke?
Se evt. her:
http://dk.php.net/manual/da/ref.exif.php

Men hvordan gør man det så smartest i php, i andre sprog som f.eks. Delphi
ville jeg gøre det således:

En tekst fil der indeholder:
1=Et billede af en lille hund i vandet
2=Sommerferie ved vandet
3=blabla.
..

Det skal nævnes at alle billeder heder "x.jpg" hvor x et et tal fra 1 og
opefter.
Er det måden at gøre det i php og hvis det er hvordan hiver man så teksten
til f.eks. billede 2.jpg ud af tekst filen?

/HK

Fra : Harald

Dato : 18-02-07 18:10

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det måden at gøre det i php og hvis det er hvordan hiver man så teksten
> til f.eks. billede 2.jpg ud af tekst filen?

Nu har jeg lavet det således:

$lines = file("info.txt");
foreach ($lines as $line) {
$p=strpos($line, "=");
if (substr($line, 0, $p)==$_GET['img'])
echo substr($line, $p+1, 500);
}

billede nummeret angives som parameter img=x. Kan det gøres smartere?

/HK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-02-07 18:23

Harald skrev:

> Nu har jeg lavet det således:

> $lines = file("info.txt");
> foreach ($lines as $line) {
> $p=strpos($line, "=");
> if (substr($line, 0, $p)==$_GET['img'])
> echo substr($line, $p+1, 500);
> }

> billede nummeret angives som parameter img=x. Kan det gøres smartere?

$lines = file("info.txt");
foreach ($lines as $line) {
list($imgname,$comment)=explode('=',$line);
if ($imgname==$_GET['img']) echo $comment;
}

Jeg er ikke sikker på at det er hurtigere, men det er mere
overskuelig kode.

--
Bertel

Fra : Harald

Dato : 18-02-07 19:02

> [...]
> if ($imgname==$_GET['img']) echo $comment;
> }
>
> Jeg er ikke sikker på at det er hurtigere, men det er mere

Det har du ret i, takker.

/HK

Fra : Martin

Dato : 19-02-07 08:34

Harald wrote:
> Jeg har en masse billeder og tilhørende tekst (1 linie), det elendige web
> hotel vil ikke aktivere "Exif Functions" således at teksten kan gemmes
> sammen med billedet, hvorfor de ikke vil det ved jeg ikke?

En billig host som ikke gør noget for deres kunder... måske :)

Der findes dog stortset altid andre løsninger til at klare de fleste af
tingene, og det er der sørme også til Exif - kig evt på
http://pel.php.net denne kræver ikke yderligere extensions, dog kræver
det PHP 5, og det er exif datane kaldes ikke helt på samme måde som de
"officielle" funktioner.

Men download pakken, og kig lidt på eksemplerne og lidt i
dokumentationen, så burde det være muligt :)

Fra : Harald

Dato : 19-02-07 10:37

"Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men download pakken, og kig lidt på eksemplerne og lidt i dokumentationen,

Det vil jeg kikke på, har du et link der virker eller et navn på pakken?

/HK