Outlook
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 17:00

Hej NG

Jeg har dette script(sub), som jeg vil sende email fra Outlook med...

<%
sub SendAttach()
'Open mail, adress, attach report
dim objOutlk 'Outlook
dim objMail 'Email item
dim strMsg
const olMailItem = 0
'Create a new message
set objOutlk = createobject("Outlook.Application")
set objMail = objOutlk.createitem(olMailItem)
objMail.To = "t_a_r@email.msn.com"
objMail.cc = "t_a_r@email.msn.com" 'Enter an address here to include a
carbon copy; bcc is for blind carbon copy's
objMail.Bcc = "t_a_r@email.msn.com"
'Set up Subject Line
objMail.subject = "I saw your code on Planet Source Code on " &
cstr(month(now)) & "/" & cstr(day(now)) & "/" & cstr(year(now))
'Add the body

strMsg = "Your code rocks!" & vbcrlf
strMsg = strMsg & "I voted and gave you an excellent rating!"
'To add an attachment, use:
'objMail.attachments.add("C:\MyAttachmentFile.txt")
objMail.body = strMsg
objMail.display 'Use this to display before sending, otherwise call
objMail.Send to send without reviewing
'Clean up
set objMail = nothing
set objOutlk = nothing
end sub
%>

Jeg får fejlen...
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A0046)
Tilladelse nægtet: 'createobject'
/hhc/public_html/outlook.asp, line 52

Har i et forslag til løsningen...

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 19-02-07 17:45

On Mon, 19 Feb 2007 16:59:34 +0100, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>Jeg får fejlen...
>Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A0046)
>Tilladelse nægtet: 'createobject'
>/hhc/public_html/outlook.asp, line 52

For at kunne forstå problemet, må du lige fortælle mig hvad dit script
skal gøre og hvorfor den SKAL bruge outlook til det.

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 19:04

"Brian B. Christensen" <nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> skrev

> For at kunne forstå problemet, må du lige fortælle mig hvad dit script
> skal gøre og hvorfor den SKAL bruge outlook til det.

Meningen er, at scriptet skal generere en email, som skal sendes via MS
Outlook ..
mvh
Bjarne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-02-07 19:30

bsn wrote:

> Meningen er, at scriptet skal generere en email, som skal sendes via
> MS Outlook ..

Jeg formoder at du har outlook installeret på din webserver?
Men bortset fra så kan du ikke lave automation via outlook på den måde

Det er netop den fremgangsmåde som de forsk mailvirus, -trojanere etc
bruger, så der er lukket for det varme vand
Brug een af de mange maildeamons der findes i stedet

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 20:50

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev

> Jeg formoder at du har outlook installeret på din webserver?

Ja, ihvertfald på den klient som kører webserveren - ved ikke om den skal
reg. på webserveren...

Ja, måske jeg kommer til det...

mvh
Bjarne

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 19-02-07 19:31

On Mon, 19 Feb 2007 19:04:09 +0100, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>Meningen er, at scriptet skal generere en email, som skal sendes via MS
>Outlook ..

Dvs. at det ikke er noget som skal bruges på en internetside? For du
kan jo ikke regne med at alle bruger Outlook.

Måske misforstår jeg dig bare?

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 20:47

"Brian B. Christensen" <nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> skrev i en
meddelelse news:e5rjt21vdmnk2b6pbtfrkmcmfd2i8e8l5n@4ax.com...

> Dvs. at det ikke er noget som skal bruges på en internetside? For du
> kan jo ikke regne med at alle bruger Outlook.
>
> Måske misforstår jeg dig bare?

Nej, det er ikke noget som skal bruges på en internetside...
Jeg skal generere en liste med emailadresser, fra en database på webserveren
og derefter sende en email med listen fra klienten...

mvh
Bjarne

Fra : Leif Neland

Dato : 19-02-07 22:08

bsn wrote:
> [...]
> Jeg skal generere en liste med emailadresser, fra en database på
> webserveren og derefter sende en email med listen fra klienten...

KISS-princippet:

Vis emailadresserne i et tekstfelt, marker dem, copy - paste dem ind i
BCC-feltet i din emailklient.
(BCC, så de de enkelte modtagere ikke kan se de andres adresse).

Hvis det ikke er så tit og så mange adresser, det drejer sig om. Og det er
en nogenlunde kyndig bruger.

Overvej hvor lang tid det tager at lave i forhold til hvor meget tid det kan
spare.

Men det gælder selvfølgelig ikke, hvis det er en applikation, der skal kunne
bruges af mange...

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 23:56

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev

> KISS-princippet:
>
> Vis emailadresserne i et tekstfelt, marker dem, copy - paste dem ind i
> BCC-feltet i din emailklient.
> (BCC, så de de enkelte modtagere ikke kan se de andres adresse).

Det er sådan det kører idag...
Fik bare tanken, da jeg så scriptet...
Tak for svar til alle...
Bjarne