Tidsbegrænsning
Fra : bo

Dato : 18-02-07 14:01

Ved ikke om dette er det rigtige forum - men jeg prøver...

Har set på nogle web-site at når der bliver indsat nye indlæg er
de makeret med "ny" i en periode og så forsvinder markeringen.

Nogen der kan hjælpe med denne kode?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 18-02-07 15:19

On 18 Feb 2007 13:00:49 GMT, bo <bobo@dbmail.dk> wrote:

>Nogen der kan hjælpe med denne kode?

Læg et tidsstempel på recorden i din database når den oprettes. Når
recorden skal vises, så træk aktuel dato/tid fra dato/tid på recorden.
Hvis forskellen f.eks. er < 24 timer så skal den skrive at den er ny.

/Brian

--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-02-07 15:18

> [...]

>Har set på nogle web-site at når der bliver indsat nye indlæg er
>de makeret med "ny" i en periode og så forsvinder markeringen.

Du skal nok kigge på DateDiff eller DateAdd-funktionerne.

--
Jørn Andersen
Brønshøj